Cytat: MrBlacker w 2018/06/19 14:08Tak z ciekawości, czy koledzy mają doświadczenia z akumulatorami EFB? Szukam porządnego wykresu pokazującego napięcie zależne od stanu naładowania akumulatora. Mój aku ładuje się obecnie do 12.5V (przy spoczynku) a rano ma 12.3V.
rk co masz na myśli pisząc Mój aku ładuje się obecnie do 12.5V (przy spoczynku)
To, jak przyjeżdżam po dłuższej jeździe (bez uruchamiania silnika przez Auto Start Stop) i mierzę napięcie między biegunami akumulatora po wyłączeniu zapłonu. Ta sama operacja rano i pokazuje mi koło 12.3V.
Aplikacja VW Connect (do tego modułu Bluetooth co można go było kupić za 1pln) również pokazuje napięcie akumulatora
No właśnie a głupi Car-Net S&S nie. Tak samo jak nie pokazuje ciśnienia w oponach jak są zainstalowane czujniki.
Cytat: Kabe w 2018/06/20 22:20Aplikacja VW Connect (do tego modułu Bluetooth co można go było kupić za 1pln) również pokazuje napięcie akumulatora
Do czego dodatkowy moduł BT, jak w aucie już jest BT?
Cytat: rk w 2018/06/20 23:34No właśnie a głupi Car-Net S&S nie. Tak samo jak nie pokazuje ciśnienia w oponach jak są zainstalowane czujniki.
Dobrze, że nie wziąłem, a zastanawiałem się. :)
Na szczęście pokazuje czy zamknąłem szyberdach bo to mi to do tego było głównie potrzebne:P
Cytat: Kabe w 2018/06/20 22:20Aplikacja VW Connect (do tego modułu Bluetooth co można go było kupić za 1pln) również pokazuje napięcie akumulatora
mi ostatnio pokazała 14,3, ale zazwyczaj jest to 12,8.
Ponieważ zdarza mi się kilka tygodni nie korzystać z samochodu to napięcie spada do 11,8
a tak z ciekawości, Ci co mają aku w bagażniku to mają AGM cz EFB?
AGM
Cytat: asta w 2018/06/21 00:01
mi ostatnio pokazała 14,3, ale zazwyczaj jest to 12,8.
Ponieważ zdarza mi się kilka tygodni nie korzystać z samochodu to napięcie spada do 11,8
14,3 V to pewnie przy włączonym alternatorze. Przy 11.8 V były jakieś problemy z rozruchem?
Cytat: rk w 2018/06/21 01:46Przy 11.8 V były jakieś problemy z rozruchem?
nie, ale nie działał start/stop
z ciekawości sprawdzę po południu bo od trzech dni stoi w garażu i co pokaże moduł
dziś rano -napięcie akumulatora po w sumie czterech dniach 11,9 V
Nastraszyliście mnie ale odpalił bez zająknięcia :)
Dobrze wiedzieć, że te AKU działają dobrze poniżej 12V. Tak coś podejrzewałem, ale jest mało informacji na ten temat.
@WOLF Akumulator EFB?
@MrBlacker ten moduł ma pewne informacje, których moduł Security&Service (bo o tym chyba myślałeś) nie pokazuje. Ale generalnie jeśli nam wystarcza to co robi S&S to nie potrzeba tego data plug'a.
Dzięki Panowie. Wygląda, że to odcięcie przy 12V dla wideorejestratora nie jest jakoś dramatycznie nisko i ciągle jest funkcjonalne.
Jakby ktoś miał jakieś dodatkowe obserwacje (napięcie/czas postoju/czy odpalił bez problemów) to piszcie.
Sprawdziłem po 2 i 3 dniach postoju napięcia na akumulatorze. Odpowiednio 12.1 i 11.9 V - rozruch bezproblemowy.
U mnie po 3 dniach również 11.9V
Jakoś nigdy nie było dłuższego postoju ;>
Zakręcił i zapalił bez problemu.
Ja miałem dłuższe (takie po 8-9 dni na lotniskach) i też nie było problemu, również zimą. Nie miałem jednak okazji zmierzyć napięcia. No i zawsze to było po minimum 50 km jazdy, także akumulator miał okazję się doładować.
Dzisiaj auto stało w garażu 3 godziny z włączonym zapłonem. Światła dzienne włączone, dodatkowo dmuchał nawiew i grała muzyka.
Aplikacja VW Connect pokazała napięcie akumulatora 11,3 V. Silnik uruchomił się bez żadnego problemu.
Problemy z rozruchem wynikają pojawią się wtedy, gdy aku będzie posiadał obniżoną wydajność prądową. Samo napięcie, niestety nie powie nam za dużo, ani o zgromadzonej energii ani o wydajności prądowej. Tym bardziej, jeśli nie znamy charakterystyki prądowo-napięciowej. Oczywiście pomijam ekstremalne przypadki związane z rozładowaniem aku. Tak więc nie przejmowałbym się tym za bardzo... ;)
ciekawy test aku (https://www.youtube.com/watch?v=0BbLJsxfQQM) do VW (ale chyba nie naszych)
dla niecierpliwych od 5 min
@bartw myślę, że sporo osób tutaj zdaję sobie sprawę z tego o czym piszesz, ale w wypadku braku charakterystyk akumulatora i braku chęci rozłączania wszystkiego samo sprawdzenie napięcia coś nam powie. Mimo wszystko to najprostsza metoda zorientowania się co i jak, często używana jako pierwszy test przy pracy z akumulatorami (niekoniecznie samochodowymi). Trudno oczekiwać, aby koledzy zrobili kontrolowane rozładowanie trwające dłuższy czas i zapisywali prądy/napięcia lub kupowali profesjonalne urządzenia.
Temat wziął się z tego, że układy odcinające zasilanie wideorejestratorów działają z wykorzystaniem napięcia. Chciałem się upewnić, czy proponowane progi działają OK z naszymi aku.
Dzięki, że uzupełniłeś temat dla tych, którzy mogliby się zasugerować, że napięcie można przełożyć 1:1 na stan akumulatora. Tak zdecydowanie nie jest.
@asta aku stosowane na pierwszy montaż w VW są naprawdę spoko. Problemem jest często kupienie drugiego takiego samego;), wspominają o tym w filmiku.
Cytat: rk w 2018/09/18 12:23@asta aku stosowane na pierwszy montaż w VW są naprawdę spoko. Problemem jest często kupienie drugiego takiego samego;), wspominają o tym w filmiku.
Na przykładzie 5 nowych samochodów stwierdzam że nie da się kupić takiego samego bo takich aku chyba nie ma w sprzedaży.
1. Opel Vectra użytkowany 10 lat - normalna eksploatacja (mniej więcej taka sama na przestrzeni całego okresu). Średnio 13,5 tyś. km/rok
Aku fabryczny działał 6lat po czym wymieniłem bo raz miałem problem z odpaleniem w zimie przy małym mrozie (-5st.C). Nowy akumulator bosch o takich samych parametrach co fabryczny wytrzymał 3 lata i musiał być wymieniony.
2. VW Jetta użytkowany 6 lat cały okres na fabrycznym akumulatorze bez problemów
3. VW Polo 13 lat eksploatacji 8 lat na jednym akumulatorze fabrycznym, później 4 lata i zmiana.
4. VW Up 7 lat na jednym akumulatorze fabrycznym
5. Skoda Octavia II 10 lat eksploatacji 6 lat fabryczny 4 lata drugi - sprzedane z tym aku ale już był do wymiany.
Wszystkie powyższe to diesle ;-)
Miałem jeszcze Astre V w benzynie ale szybko sprzedałem więc nie wiem.
A tak na przyszłość.
Czy wymiana aku wiążę sie z jakąś specjalną procedurą?
Jak to zrobić?
Da radę samemu, czy serwis?
Głownie chodzi mi o to czy trzeba coś kombinować w sofcie, zapodać jakieś dane nowego aku, podczas wymiany przy braku napięcia coś zniknie w ustawieniach itp
Trzeba podać numer seryjny nowego akumulatora. Można zrobić samemu ale potrzeba jakiś interfejs diagnostyczny.
Cytat: Eldar w 2018/09/20 13:41Trzeba podać numer seryjny nowego akumulatora.
bez sensu, jak ktoś ma no name z alie..... bez żadnych numerów to co??
Cytat: rk w 2018/09/18 12:23stosowane na pierwszy montaż w VW są naprawdę spoko
...... ale nie jest to żelazna reguła :-(
W moim poprzednim VW, kupionym jako nowy w salonie był aku EXIDE z najniższej serii. Auto kupiłem w lipcu a pierwszej zimy normalnie musiałem go wywalić bo jak było <-15 to nie odpalał. Nawet jeżeli wieczorem był na maksa ładowany to rano kicha. Jak było cieplej to OK. Dlatego nie chcieli mi uznać reklamacji bo jak go badali w wyższych temperaturach (a nie dało się zamówić -15 na konkretny dzień) to przechodził wszystkie testy.
Nie neguję faktu, że fabryczne są rzeczywiście bardzo OK - też mam takie doświadczenia. Ale chcę zwrócić uwagę, że "shit happens" jak mawiają Rosjanie.
Właśnie mam EXIDE i nie pamiętam kiedy start stop wyłączył silnik, chyba już jest słaby
Cytat: asta w 2018/09/20 16:30
Cytat: Eldar w 2018/09/20 13:41Trzeba podać numer seryjny nowego akumulatora.
bez sensu, jak ktoś ma no name z alie..... bez żadnych numerów to co??
To wklepiesz numer starego, nową pojemność jeśli będzie inna i powinno zaskoczyć.
To raczej jest zrobione dla picu, akumulator w żaden sposób nie komunikuje się z samochodem i nie porównują tego numeru bo by się sami "dogadali"
Sterownik tylko może wykryć że było odłączenie od napięcia.
Cytat: Eldar w 2018/09/20 20:15To wklepiesz numer starego, nową pojemność jeśli będzie inna i powinno zaskoczyć.
czyli jak zmieniam na taki sam to wyciągam stary wkładam nowy i po zabawie?
A co np. z przebiegiem do wymiany oleju? Zostaje?
Nawet jak założysz to samo to trzeba przeklikać procedurę wpisując wartości które już są.
Przebiegi zostają zapisane. Tylko zegar powinien się kasować.
takie moje ostatnie obserwacje
po dwóch tygodniach postoju napięcie 10,8V i odpalił bez problemu,
napięcie ładowania podczas jazdy 14,7-14,8V i nie działa S/S,
po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów (nie zwróciłem uwagi ilu dokladnie) napięcie ładowania spada do13,2-13,3V i S/S już działa.
Trochę zimno się zrobiło, u mnie dzisiaj -10 stopni. Po całym dniu (10 godzin) stania z włączoną kamerką w trybie nagrywania poklatkowego napięcie na aku 11,3 V.
Oczywiście auto odpaliło bez żadnych problemów.
Czy ktoś z Was już miał jakieś problemy z odpaleniem auta tej zimy?
@asta system Start-Stop zależy też od innych czynników, nie tylko od napięcia na aku.
Ja w zeszłym tygodniu przy -16 st.C odpaliłem bez żadnych problemów.
Jak odczytujęcie napięcie na aku, czy to się gdzieś wyświetla?
Jest taki moduł DataPlug (https://www.vwconnect.com/pl-pl/) + aplikacja na telefon i tam można odczytać.
Przy lub po zakupie auta możesz go odebrać u dealera (zazwyczaj gratis) albo zamówić na stronie VW.
TUTAJ (https://tiguan-forum.pl/index.php?topic=83.msg424#msg424) jest osobny wątek o tym.
Cytat: spec556 w 2019/01/25 15:57Jak odczytujęcie napięcie na aku,
ja tak (https://tiguan-forum.pl/index.php?topic=4.msg3329#msg3329)
U mnie przy -15 był problem z klapą bagażnika. Przy jej otwieraniu i zamykaniu towarzyszył inny sygnał dźwiękowy. Miałem wrażenie, że klapa zaraz się zatrzyma, nie mając siły unieść się do końca.
Cytat: JohnDoe w 2019/01/28 12:04U mnie przy -15 był problem z klapą bagażnika.
czemu sądzisz że to wina aku??
Bo chwilę później sprawdziłem otwieranie i zamykanie przy odpalonym aucie. Wtedy klapa dużo żwawiej otwierała się i zamykała bez tego charakterystycznego sygnału dźwiękowego.
to doładuj aku