akumulator - wymiana

Zaczęty przez Andrzej1111, 2021/02/12 21:35

Poprzedni wątek - Następny wątek

Andrzej1111

Wymiana akumulatora wykonana samodzielnie nie powoduje problemów z elekroniką w Tigu, a morze lepiej zrobić w serwisie.  Jaki byłby to koszt.

xdauser

To pytanie czy stwierdzenie? Mozna ogarnąć samemu pod warunkiem ze masz prostownik z funkcja potrzymania napiecia ktory podlaczasz na czas wymiany akumulatora. W przeciwnyum razie po zaniku napiecia moga pojawic sie bledy w sterownikach ktore trzeba bedzie pokasowac przez OBD.

Andrzej1111

Dzięki za odpowiedz. To było pytanie, w instrukcji obsługi mowa że niby można samemu. Dalej  że jak coś nie działa to do serwisu. Więc chciałem dopytać czy można zrobić samemu.

MarM

Wymieniałem rok temu samodzielnie i bez podtrzymywania. Zero problemów i błędów. Tylko ważna kolejność odłączania i potem podłączania klem.

Andrzej1111

MarM. Dzięki za odpowiedz. A możesz powiedzieć czy u ciebie jest system stop-start. Ponoć jak jest ten system to trzeba robić w ustawieniach w systemie odnośnie akumulatora. Pozdrawiam.

xdauser

Jak wymieniasz akumulator na nowy to trzeba go zaadaptowac przez OBD.


Andrzej1111


MarM

Fakt, trzeba wprowadzić fakt wymiany akumulatora. Zrobiłem to u kolegi w zakładzie, miał jakąś wersje VCDS-a i tam była procedura wymiany. Wprowadzało się kod producenta aku i jeszcze jakiś jego parametr, ale już nie pamiętam co. Robiłem to kilka dni po wymianie i wszystko było ok, mam start-stop.

Andrzej1111

Witam. A może ktoś dokładnie  opisze cała procedurę. Z góry dziękuje..

WuWojtas

Wymieniłem swój akumulator w Tiguanie z 2016 roku na nowy i nic nie programowałem - jak na razie przez 2 tygodnie wszystko działa super i auto pali w końcu na dotyk jak nowe :)

Andrzej1111

Rozumie ze założyłeś nowy o takich samych parametrach i wymiarach.

Frodo

Cytat: WuWojtas w 2021/02/21 08:33
Wymieniłem swój akumulator w Tiguanie z 2016 roku na nowy i nic nie programowałem - jak na razie przez 2 tygodnie wszystko działa super i auto pali w końcu na dotyk jak nowe :)
Będzie działał, tylko jest ładowany jako zużyty, o zmniejszonej pojemności, co będzie prowadzić do szybszego wyczerpywania się i krótszej żywotności.

WuWojtas

Acha, ok. To przy okazji zlecę programowanie


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

asta

Cytat: WuWojtas w 2021/02/21 16:23Acha, ok. To przy okazji zlecę programowanie

Po kilku jazdach samochód  sam się zorientuje że aku jest nowy i dostosuje parametry ładowania

Ted

W sobotę padł mi aku nagle w czasie jazdy. Zapaliły się wszystkie możliwe błędy i koniec. Przyjechała laweta i gość urządzeniem rozruchowym odpalił auto, wszystkie możliwe błędy pokazywały się jeden po drugim. Aku był tak słaby że auto nie chciało wjechać na lawetę, skrzynia nie działała. Wciągnął na lince auto i do domu. Jako ciekawostka - PZU odmówiło przysłania lawety bo było mniej niż 20 km do mojego domu  Kupiłem nowy aku włożyłem, odpaliłem (jakieś dwa błędy) i przejechałem 80 km, w międzyczasie stawałem 3 razy. Po trzecim odpaleniu nie było żadnego błędu, dzisiaj cały dzień jeżdżenia i wszystko ok ( żadnego błędu). Nic nie KODOWAŁEM. Chyba serwisy trochę ściemniają z kodowaniem. W czasie wymiany nie podtrzymywałem prądu, wyjąłem stary i wstawiłem nowy.
Mam start stop.