akumulator - wymiana

Zaczęty przez Andrzej1111, 2021/02/12 21:35

Poprzedni wątek - Następny wątek

MarM

Nikt nic nie ściemnia. TRZEBA wprowadzić fakt wymiany akumulatora. Mam teraz ODB11 i można nawet tym to zrobić, nie wspominając o VCDS. Podaje się kod producenta i chyba pojemność i prąd rozruchowy. Sterownik musi wiedzieć jaki ma akumulator i odpowiednio do tego regulować parametry ładowania. To że zgasły Ci kontrolki to tylko świadczy o tym że nie masz błędów aktualnych. Są zapamiętane w sterownikach te które miałeś podczas awarii aku. Warto było by je wyczyścić. Ogarnij kogoś kto ma sprzęt i zrobi Ci procedurę wymiany bo szkoda źle ładować nowe aku.

Ted

Ok przekonałeś mnie dzięki.

asta

Cytat: Ted w 2021/09/03 10:33Ok przekonałeś mnie dzięki.
nie ma takiej potrzeby, parametry ładowania są na bieżąco aktualizowane.
Bo niby skąd wiadomo czy nowy aku jest wyprodukowany przed tygodniem czy leżał rok na półce

kabum

ktoś może przechodził wymianę aku na gwarancji?

TMP


Charls

Cytat: asta w 2021/03/09 00:04Po kilku jazdach samochód  sam się zorientuje że aku jest nowy i dostosuje parametry ładowania

Samochód się nie zorientuje bo to nie jest istota myśląca. Jeśli zakładasz ten sam model i markę z takimi samymi parametrami to pół biedy, jeśli inny z innymi parametrami to trzeba w module podtrzymania baterii programować, żeby zamiast służyć 3 lata, posłużył 5 albo i więcej

asta

Cytat: Charls w 2021/09/15 13:44
Cytat: asta w 2021/03/09 00:04Po kilku jazdach samochód  sam się zorientuje że aku jest nowy i dostosuje parametry ładowania

Samochód się nie zorientuje bo to nie jest istota myśląca. Jeśli zakładasz ten sam model i markę z takimi samymi parametrami to pół biedy, jeśli inny z innymi parametrami to trzeba w module podtrzymania baterii programować, żeby zamiast służyć 3 lata, posłużył 5 albo i więcej

tak tylko producent podaje parametry nowego, a jak Ty kupujesz leżaka magazynowego to jego parametry,  mają się nijak do tego co podaje producent (szczególnie pojemność).
Masz racje, że to nie jest istota myśląca, tylko maszyna, która na podstawie zebranych danych dopasuje parametry. I dzieje się tak podczas całej eksploatacji, bo pojemność aku z biegiem czasu spada i parametry podane dziś przy wymianie za dwa lata są nic nie warte bo aku mógł stracić 50% pojemności u Gienka, a u Edmunda taki sam 70%

Charls

Ktoś po coś wymyślił potrzebę kodowania gdy auto posiada system zarządzania energią. Można się do tego stosować a można olać, auto będzie jeździć ale czy na pewno w tle nie przyniesie to niechcianych skutków tego nie wiesz Ty ani ja a pewnie tylko producent. Można przytaczać mnóstwo artykułów chociażby pierwszy lepszy z brzegu Wymiana akumulatora w Start Stop - czy kodowanie jest konieczne? (akustrefa.pl) ale czy to ma sens, jeśli ktoś ma swoje zdanie.

van_daal

Bardzo ciekawy artykuł. Jest też w nim wzmianka o "samouczeniu" systemu zarządzania energią.
Niemniej otwartą pozostaje kwestia czy po takim "samouczeniu" system prawidłowo obsłuży nowy aku nie skracając jego żywotności.

kabum

Ja ostatnio wymieniałem aku i sam kodowałem przez obd11.
W kodowaniu jest producent, nr seryjny, pojemność aku, oraz jego typ(efb, agm itp).
Wydaje mi się że wystarczy zmienić nawet ostatnią cyfrę w nr seryjnym i będzie Ok - oczywiście jak pozostałe parametry się nie zmieniły jak pojemność czy typ. 
Ori miałem Varte i wytrzymała 2 lata i 9msc. - tak średnio bym powiedział

Charls

Cytat: kabum w 2021/09/23 21:54Ori miałem Varte i wytrzymała 2 lata i 9msc. - tak średnio bym powiedział

Średnio? :) Ja bym powiedział bardzo kiepsko

arekp

Cytat: kabum w 2021/09/23 21:54Ori miałem Varte i wytrzymała 2 lata i 9msc. - tak średnio bym powiedział

Jakiś dramat. U mnie poleciało już 5 lat i nawet się nie zająknie przy odpalaniu.


W sumie jedna kwestia, aku chyba ma dość długą gwarancję. Wydaje mi się, że to w instrukcji od Tiguana była mowa o kilku latach gwarancji na akumulator.

mms1994


kabum

W aso odrzucili mi wymianę na gwarancji przez to że miałem podłączony wideorejestrator(z trybem parkingowym)
Podobno wg pomiarów był za duzy pobór prądu w spoczynku. Przez 3 dni musieli do tego dochodzić a ja nie miałem czasu już na zabawę z nimi więc olałem sprawę i kupiłem aku poza Aso - (cena w aso 1100 zł z wymianą, zaproponowano mi tylko 10%rabatu)

Ogólnie co jestem w VW zasada to zawsze od strony serwisu jest ze wszystkim problem...

van_daal

Ja w swoim Rapciu mam aku od sierpnia 2015 i ani myśli się skończyć.