https://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci/producenci/news-100-tysiecy-samochodow-koncernu-volkswagen-zagrozonych-pozar,nId,5932070
Akcja obejmie sprzedawane na całym świecie modele z napędem hybrydowym typu plug-in, w których istnieje ryzyko powstania pożaru.
Cytowany przez agencję Reutersa rzecznik Volkswagena powiedział, że problem dotyczy nieodpowiedniej izolacji akumulatora wysokonapięciowego.
Z kolei niemiecki "Bild", powołując się na Federalny Urząd Transportu Samochodowego (KBA) podał, że nieodpowiednio zamocowana osłona silnika może się poluzować, w efekcie dotykając gorących części, co grozi pożarem. W Niemczech miano odnotować 16 takich przypadków.
Problem dotyczy 42 300 Volkswagenów (modele: Passat, Golf, Tiguan i Arteon) oraz 24 440 samochodów Audi. Pozostałe 30 tysięcy sztuk to modele Seata i Skody.
Strona sie nie ładuje
U mnie na 2 przeglądarkach strona się otwiera
Na stronie VW zero informacji.
Na stronie UOKiK też cisza
https://uokik.gov.pl/powiadomienia.php (https://uokik.gov.pl/powiadomienia.php)
Ja odebrałem nowe auto bez pokrywy silnika (2L. benzyna) mają dosłać do salonu poprawione i będą wzywać na montaż lub wysyłać kurierem do klienta jak zechce. Czyli coś jest nie tylko z hybrydami
Czyli wydanie auta bez takiej pokrywy dla VW wydaje się bezpieczniejsze, niż z pokrywą która nie w pełni zabezpiecza? Dziwne
Skoro pokrywa, jak piszą w internetech, może się przemieścić i coś uszkodzić lub spowodować pożar to bezpieczniej bez. Poza tym taka procedura nie wstrzymuje sprzedawania aut, już i tak opóźnienia są astronomiczne.
Myślałem że pokrywa jest po to by chronić, ale skoro bezpieczniej jest jak nie chroni i tak może być, to po co ją wogóle produkowali i produkować?
U mnie akcja serwisowa ma kod: 10H5. Dostałem w piątek list polecony od mojego dealera VW z prośbą o stawiennictwo do serwisu w celu wymontowania wierzchniej osłony silnika (ponoć to dotyczy silników 2.0) - uzasadnione możliwością pożaru. Pojechałem, stwierdzili, że faktycznie jest luźna i ją wyjęli - teraz pod maską ten silnik wygląda beznadziejnie i się kurzy - już po weekendzie widać pył na wszystkim od góry... Powiedzieli że to nie szkodzi... Według mnie w aucie jest też teraz jakby ciut głośniej bez tego... Co do nowej osłony, oficjalnie jeszcze jej VW nawet nie opracował i nie wprowadził do obrotu jako część katalogowa, więc nie wiadomo czy trafi w tym roku do serwisów (taką info mam z serwisu). Nowe auta wychodzą obecnie z fabryk bez tych osłon, zaś jak ta nowa wersja osłony się pojawi w obrocie, to i tak najpierw trafi do autek które stoją na placach nowe, a dopiero potem jako zamiennik dla klientów, którym ją wymontowano... Trochę żenada... W końcu ta część była w cenie auta...
Jeżeli problemem jest tylko osłona silnika to nie ma co płakać tylko poczekać na rozwiazanie.
W obecnej chwili przy wszystkich problemach jakie są z dostawami aut i dostępem materiałów taka osłona to żaden problem.
Myślałem ze tu jest jakiś większy babol konstrukcyjny a to luźny dekiel.

Może kolega który pisał ze cos mu drży w hybrydzie po uruchomieniu sillnika ma luźna osłonę właśnie.
Ja nawet nie pamietam czy jest czy nie ma, ale chyba nie ma u mnie. Aż sobie zobaczę.
Wydaje mi się że w artykule są opisane dwa problemy, jeden (dotyczący modeli z napędem hybryd plug-in) - nieodpowiednia izolacja akumulatora wysokonapięciowego, a drugi to osłona silnika o której pisał kolega reality1 kod: 10H5.
Cytat: Smerfciamajda w 2022/04/04 10:52
Jeżeli problemem jest tylko osłona silnika to nie ma co płakać tylko poczekać na rozwiazanie.
W obecnej chwili przy wszystkich problemach jakie są z dostawami aut i dostępem materiałów taka osłona to żaden problem.
Myślałem ze tu jest jakiś większy babol konstrukcyjny a to luźny dekiel. (https://emoji.tapatalk-cdn.com/emoji3061.png)
Może kolega który pisał ze cos mu drży w hybrydzie po uruchomieniu sillnika ma luźna osłonę właśnie.
Ja nawet nie pamietam czy jest czy nie ma, ale chyba nie ma u mnie. Aż sobie zobaczę.
Skoro kupuje auto kompletne, to chce mieć kompletne i kropka. Nie interesuje mnie czy ta kwestia to ,,luźny dekiel" czy brak dachu... Tyle w temacie.
Dobrze ze nie kupiłeś Peugeota bo by Ci żyłka pękła na 100%
Na razie nadal nie widzę żadnej akcji na stronie VW
Jak uważasz ze produkt jest niezgodny z umową to są formy na rozwiazanie problemu.
Relacjonuj na bieżąco, ciekaw jestem rozwoju sytuacji jak ta Twój dekiel na silnik.
Potwierdzam że nowe hybrydy są bez pokryw silnika .A co do drżenia silnika to jutro jadę do serwisu i zobaczymy czy temat nie będzie dla nich za trudny do rozwiązania .
Smerfie jakbyś mógł przetestować swojego .Ja to robię tak: ustawiam w emenadżerze na hybrydę potem wykorzystanie energii elektr. na później czyli strzałka ma max do góry i wtedy włącza się silnik spalinowy i auto drży czuć to tyłkiem i rękami na kierownicy .Dam znać co powiedzą w serwisie. Zapytam kiedy oddadzą mi moją pokrywę silnika >:(
Nic nie drży u mnie. Nic niepokojącego. Silnik lekko słychać, ale nic poza tym.
ok dzięki za info .W moim drugim VW co prawda tylko benzynie też nie ma żadnych drgań na wolnych i małych obrotach .Tak więc jutro zobaczymy co wymyśli serwis . Obstawiam że to się musi dotrzeć trzeba pojeździć lub coś w tym rodzaju powiedzą. :D
Jak będziesz w serwisie każ im odpalić innego Tiguana w benzynie a najlepiej jak maja demo hybrydę.
Taki mam plan Dzięki Zdam relacje po.
I jeszcze pojawiło się kolejne niezbyt precyzyjne działanie auta.
Travel assist zamiast jechać " prosto" auto myszkuje pomiędzy liniami pasa Kierownica skręca raz w prawo raz w lewo. Ktoś już o tym pisał ale nie pamiętam gdzie. Zaczynam się zastanawiać czy aby kompletne auto dostałem ,a miało być wszystko oprócz szklanego dachu
Cytat: Wojmar w 2022/04/05 07:53
Travel assist zamiast jechać " prosto" auto myszkuje pomiędzy liniami pasa Kierownica skręca raz w prawo raz w lewo. Ktoś już o tym pisał
Włącz w menu asystentów prowadzenie po torze w ramach asystenta linii, bez tego odbija się od prawej i lewej strony
Cytat: Kabe w 2022/04/05 08:12
Cytat: Wojmar w 2022/04/05 07:53
Travel assist zamiast jechać " prosto" auto myszkuje pomiędzy liniami pasa Kierownica skręca raz w prawo raz w lewo. Ktoś już o tym pisał
Włącz w menu asystentów prowadzenie po torze w ramach asystenta linii, bez tego odbija się od prawej i lewej strony
Nie ma czegoś takiego w świeżych samochodach. Włączony TA sam w sobie oznacza centrowanie.
Czyli niejako od drugiej strony:
1. Nie można mieć włączonego TA bez centrowania
2. Nie można mieć centrowania w samochodzie bez TA
No to chyba musisz odpytać serwis
Dzięki za pomoc .Zapytam dzisiaj w serwisie jestem umówiony na 10
Ciekaw jestem efektu. Bo z opisu brzmi albo na brak TA, albo nieumiejętność jego włączenia. Ten mój mnie irytował (czas przeszły, bo w ostatniej trasie zachował się bardzo przyzwoicie), ale na pewno nie mogłem wtedy powiedzieć, że "Kierownica skręca raz w prawo raz w lewo". Starał się trzymać środek, ale nieudolnie.
Wróciłem już z serwisu i oczywiście powiedzieli że jest wszystko dobrze i żeby trochę pojeździć .
A co do włączania TA to naciskam ikonkę na kierownicy z lewą ręką na dole na wyświetlaczu pokazuje się komunikat TA wybrany i co mam jeszcze zrobić .
Jeśli jest komunikat, że TA aktywny, to nic więcej się nie robi.