Cześć
Mam pytanie do wszystkich użytkowników, których Tiguan został"uszczęśliwiony" systemem SCR czyli krótko mówić ma zbiornik i cały system do Adblue.
Jak samochód zachowuje się podczas dużego mrozu tak poniżej -12 st.C, czyli przy temperaturze, w której teoretycznie Adblue zamarza. Czy są jakieś problemy z odpaleniem lub inne?
Przy temp. ok. -28St.C auto na zewnątrz (1,5 roku temu) - zero problemów. Auto odpaliło rano za pierwszym razem i żadnych błędów AdBlue.
Już dwie zimy przejeździłem z AdBlue. Na razie żadnych problemów. Ta instalacja jest zaprojektowana do pracy na mrozie - jest ogrzewana. Jak wszystko działa to nie powinno być problemów. Gorzej jeżeli padnie grzałka. Zabójczy jest też zanieczyszczony AdBlue. Trzeba pilnować, aby dobrej jakości.
Część diesli w VAG ma czujnik jakości AdBlue (np. Audi Q5, nie interesowałem się dieslami w VW więc nie wiem, czy tam nie ma podobnie, ale stawiałbym, że czujnik jest).
Cytat: rk w 2018/10/02 15:36
Część diesli w VAG ma czujnik jakości AdBlue (np. Audi Q5, nie interesowałem się dieslami w VW więc nie wiem, czy tam nie ma podobnie, ale stawiałbym, że czujnik jest).
Na jakiej zasadzie dziala ten czujnik? Wiesz cos wiecej?
Ultradźwięki. Mierzony jest czas jaki potrzebuje fala dźwiękowa do pokonania pewnej odległości (jest układ z lustrami). Na tej podstawie określana jest gęstość.
Więcej szczegółów niestety nie znam.
Kosmos... ale powoli sie wyjasnia za co tyle placimy : )