Witam kolegów,
Niestety w moim aucie gwarancja skończyła się.
Od listopada auto stało w serwisie z kilkudniowymi przerwami. Od stycznia do końca marca non stop.
Łącznie samochód spędził ponad 7 miesięcy w serwisach.
Nie pomogły skargi do Centrali, prośby czy "groźby".
Miałem już raz wymienianą skrzynie, niestety bez efektu bo po jakimś czasie dosłownie kilkaset km,
szarpanie powróciło.
Przez ten czas podrzucano mi same bzdury, typu że skrzynia uszkodzona a dokładniej wg nich to mechatronik,
że winę za to ponosi poprzedni serwis bo wlał za mało oleju, olej doliczono mi do przeglądu (cały jeden litr),
co później się okazało nie było prawdą,
Chciałem polubownie , ale niestety nie mam już na to siły. Ostateczna odpowiedź VW to w skrócie:
Testowaliśmy, jeździliśmy i wszystko jest ok. Inne też tak mają i to normalne. Ciekawi mnie z czym porównali pojazd bo pracownik serwisu wygadał się że nie mają takiego pojazdu do testu, ale logi wskazują że jest ok.
Posiadam nagrania z jazd testowych , przyjęć do serwisu itp. Wielokrotnie padało stwierdzenie, że coś jest nie tak i nie może tak być.
Boli mnie to, że kierownik i mistrz jadą ze mną słyszą , potwierdzają a na koniec słyszę od nich że Poznań ma to w dupie i wg nich jest dobrze i tak ma być -
po 4 miesiącach uziemiania pojazdu, kombinowania zrzucania winy na innych .
Byłem w firmie , która naprawia tylko skrzynie DSG i tylko z grupy VAG, potwierdzili, że w mojej skrzyni jest ewidentny problem.
Nie wiedzą co dokładnie, ale spotkali się z tym po raz pierwszy. Celem dokładnej diagnozy muszą rozebrać cały automat.
Skrzynia szarpie bardzo mocno podczas ręcznej zmiany biegów,
w Plichcie twierdzą , że wszystkie tak mają to normalne. W dodatku wyje mi 2 bieg, po rozgrzaniu zaczyna uderzać bardzo mocno podczas ruszania/ wjeżdżania na małą [size=78%]przeszkodę typu krawężnik czy lekko stromy podjazd. Również po nagrzaniu zaczynają się szarpania i stuki podczas hamowania i zrzucania biegu 4/3. W serwisie DSG powiedzieli mi, że skrzynia ta wydaje [/size]dźwięki[size=78%] i nie należy do cichych, ale to co jest u mnie powinno mieć miejsca i wskazuje ewidentnie na jej wadę. [/size]
Zaczynam walkę prawną z VW, ale do tego potrzebuję waszej pomocy. Potrzebuje dwóch chętnych do pomocy kolegów,
abym mógł nagrać krótki filmik porównawczy ukazujący że nie wszystkie Tiguany tak mają co jest mi przez nich wmawiane.
Jutro będę rozmawiał z rzeczoznawcą, który wyda opinie o moim pojeździe, ale tu też do porównania będę Was potrzebował.
Nie wiem na ile w tym prawdy, ale jeżeli auto jest na firmę jak w moim przypadku , to ponoć gwarancja na wymienioną część zaczyna się od nowa.
także miałbym jeszcze rok gwarancji na skrzynie. Nigdzie nie mogę znaleźć tej informacji. Bardzo proszę Was o pomoc, za każdą poradę z góry dziękuję.
Tym, którzy postanowią mi pomóc zobowiązuje się zrekompensować wszelkie poniesione koszty i oczywiście postawię bardzo dobry alkohol