Autor Wątek: 1.5 TSI EVO- tryb 2 cylindrowy  (Przeczytany 7171 razy)

Mikolaj2008

  • Potrafi się przywitać ;-)
  • *
  • Wiadomości: 5
  • Model: Tiguan
  • Wersja: Comfortline
  • Silnik: 1.5 TSI 150km
  • Napęd: FWD
  • Skąd: Kraków
1.5 TSI EVO- tryb 2 cylindrowy
« dnia: 2023/08/25 11:14 »
Advertisement
Witam wszystkich posiadaczy Tigów.


Posiadam Tiguana z 2019r. z silnikiem, jak w temacie. Silnik ten posiada tryb 2-cylindrowy, który chce wyłączyć. Znalazłem na innych forach, że ludzie wyłączyli ten tryb i nie ma z tym żadnych problemów. Czy ktoś z Was pozbył się tego ustrojstwa? Jeśli, tak to proszę o jakiś namiar do fachowca ( lokalizacja może być cała Polska, lecz najlepiej małopolska).


Pozdrawiam serdecznie  :)

 

Kabe

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1102
  • Thanked: 129 times
  • Model: Tiguan II
  • Silnik: 1,4 TSI 150KM ACT
  • Napęd: FWD
  • Skąd: WE
Odp: 1.5 TSI EVO- tryb 2 cylindrowy
« Odpowiedź #1 dnia: 2023/08/29 23:39 »
A jaki jest cel wyłączenia tego trybu eco?
 

Mikolaj2008

  • Potrafi się przywitać ;-)
  • *
  • Wiadomości: 5
  • Model: Tiguan
  • Wersja: Comfortline
  • Silnik: 1.5 TSI 150km
  • Napęd: FWD
  • Skąd: Kraków
Odp: 1.5 TSI EVO- tryb 2 cylindrowy
« Odpowiedź #2 dnia: 2023/09/01 14:08 »
Wyłącznie tego tryby eco ma jedynie wydłużyć żywotność silnika. Chcę wykupić auto po zakończeniu leasingi i parę lat myślę że będę nim jeszcze jeździł. 90% to autostrady, dlatego ten tryb przy wyzszych prędkościach jest trochę irytujący.  8)
 

Rocko

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 401
  • Thanked: 34 times
  • Model: Audi Q5
  • Wersja: Advanced
  • Silnik: 40 TDI
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: GD
Odp: 1.5 TSI EVO- tryb 2 cylindrowy
« Odpowiedź #3 dnia: 2023/09/03 07:08 »
A w jaki sposób to ma przedłużyć żywotność?
 

Mikolaj2008

  • Potrafi się przywitać ;-)
  • *
  • Wiadomości: 5
  • Model: Tiguan
  • Wersja: Comfortline
  • Silnik: 1.5 TSI 150km
  • Napęd: FWD
  • Skąd: Kraków
Odp: 1.5 TSI EVO- tryb 2 cylindrowy
« Odpowiedź #4 dnia: 2023/09/16 11:14 »
Wychodzę z założenia, że praca na 4 cylindrach znacząco wydłuży jego żywotność, niż co chwilowe przełączanie na tryb eco. Auto kupiłem trochę w pośpiechu i nie wiedziałem o tym trybie. Moglibyśmy tutaj dyskutować czy to wpływa na żywotność itd, podobnie jak układ start-stop, lecz chyba nie ma sensu.


Pozdrawiam ciepło  ;)
 

Corso

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 83
  • Thanked: 4 times
  • Model: Tiguan
  • Wersja: Life
  • Silnik: 1,5 Tsi 150KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: ZK
Odp: 1.5 TSI EVO- tryb 2 cylindrowy
« Odpowiedź #5 dnia: 2023/09/17 13:12 »
Start-stop na pewno skraca żywotność rozrusznika, ale czy tryb 2 cylindrowy ma jakiś wpływ na żywotność silnika?  Podzielisz się wiedzą czy po prostu zasłyszałeś "mondrości" z internetu? Coś na ten temat wspomniał Pertyn przy okazji ostatniego testu golfa z tym silnikiem.
 

Boo

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 88
  • Thanked: 31 times
  • Model: Tiguan
  • Wersja: Elegance
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Napęd: FWD
  • Skąd: ZS 04.10.2021
Odp: 1.5 TSI EVO- tryb 2 cylindrowy
« Odpowiedź #6 dnia: 2023/09/22 17:22 »

1. Ta sama moc osiągana na dwóch cylindrach z pewnością obciąża je bardziej niż cztery cylindry.
2. Przy tych samych obrotach, na dwóch cylindrach będzie o połowę mniej cykli pracy, co z pewnością powoduje większe wibracje.
Wydaje się więc, że dwa cylindry to dobry pomysł jedynie w kwestii oszczędności spalania.
Być może wpływ na zużycie silnika jest niewielki, ale z pewnością jest. Ponadto kultura pracy w tym trybie, na niskich obrotach nie jest idealna.
 

Kabe

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1102
  • Thanked: 129 times
  • Model: Tiguan II
  • Silnik: 1,4 TSI 150KM ACT
  • Napęd: FWD
  • Skąd: WE
Odp: 1.5 TSI EVO- tryb 2 cylindrowy
« Odpowiedź #7 dnia: 2023/09/22 20:38 »
Ale nikt nie oczekuje tej samej mocy na 2 cylindrach :)
Po to się załącza tryb 2 cylindrowy że potrzebna jest dużo mniejszą moc i może ja dostarczyć "pół silnika" i przy okazji spalić trochę mniej paliwa.
 

Rocko

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 401
  • Thanked: 34 times
  • Model: Audi Q5
  • Wersja: Advanced
  • Silnik: 40 TDI
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: GD
Odp: 1.5 TSI EVO- tryb 2 cylindrowy
« Odpowiedź #8 dnia: 2023/09/22 22:57 »
Dokładnie tak jak mówi @Kabe Tryb dwóch cylindrów załącza się tylko w przypadku minimalnego obciążenia silnika.
 

Mikolaj2008

  • Potrafi się przywitać ;-)
  • *
  • Wiadomości: 5
  • Model: Tiguan
  • Wersja: Comfortline
  • Silnik: 1.5 TSI 150km
  • Napęd: FWD
  • Skąd: Kraków
Odp: 1.5 TSI EVO- tryb 2 cylindrowy
« Odpowiedź #9 dnia: Dzisiaj o 12:06 »
Cześć wszystkim, dlugo mnie tu nie było ze względu, że po prostu zapomniałem o tym poście  ;D


Finalnie tryb 2-cylindrowy wyłączony. Krótko mówiąc, jestem zadowolony z jazdy, mega przyjemniej. Polecam każdemu, kogo to denerwuje nie wnikając czy wpływa to na żywotność lub nie. Najlepiej wydane pieniądze w ten samochód.


Pozdrawiam serdecznie  ;)
 

Corso

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 83
  • Thanked: 4 times
  • Model: Tiguan
  • Wersja: Life
  • Silnik: 1,5 Tsi 150KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: ZK
Odp: 1.5 TSI EVO- tryb 2 cylindrowy
« Odpowiedź #10 dnia: Dzisiaj o 13:33 »
A coś więcej? Koszta, jak to wygląda mniej więcej?
 

Mikolaj2008

  • Potrafi się przywitać ;-)
  • *
  • Wiadomości: 5
  • Model: Tiguan
  • Wersja: Comfortline
  • Silnik: 1.5 TSI 150km
  • Napęd: FWD
  • Skąd: Kraków
Odp: 1.5 TSI EVO- tryb 2 cylindrowy
« Odpowiedź #11 dnia: Dzisiaj o 15:50 »
Wylaczenie poprzez podpięcie do komputera, trwało to 2 godziny. Cena 250euro w Niemczech ( gwarancja  i ponowne wylaczenia na rok jakby np. ASO włączyli poprzez  wgranie nowego softu albo przez ich widzi mi się ). Co dokładnie tam było dłubane to nie mogę powiedzieć, ponieważ nie znam się na tych sprawach.


Pozdrawiam