Hej, 
Czy ktoś przerabiał temat dokładania TPMS ? 
Duża jest to przeprawa, czy raczej robota na zwykłe popołudnie? ;) 
			
			
			
				TPMS oryginalne, czy jakieś " uniwersalne " z portali aukcyjnych ???  bo to zasadnicza różnica  ;) 
			
			
			
				oczywiście oryginalne  ;) 
			
			
			
				TPMS aktywny ... jeśli masz czujniki (do montażu w kołach), jeśli masz (oryginalny) moduł który będzie odczytywał dane z tych czujników, jeśli wiesz jak to wszystko poskładać i zaprogramować do samochodu .... to w jedno zwykłe popołudnie dasz rade  ;)  
TPMS pasywny ... jeśli samochód jest przystosowany (posiada odpowiednie komponenty - sygnał pobierany jest z czujników ABS) to pozostaje programowanie ... to w jedno zwykłe popołudnie dasz rade  ;) 
p.s - oczywiście jeszcze parę warunków musi być spełnionych ...
			
			
			
				Cytat: Mave w 2021/03/23 15:37TPMS pasywny ... jeśli samochód jest przystosowany (posiada odpowiednie komponenty - sygnał pobierany jest z czujników ABS) to pozostaje programowanie ... to w jedno zwykłe popołudnie dasz rade   
To jest wprogramowane w standardzie :-)
			
 
			
			
				Ktoś kiedyś chyba tu właśnie pisał, że wystarczy dołożyć oryginały w koła i po kilku kilometrach system sam powinien załapać - dotyczyło to zdaje się RM2019. Ale jeśli nawet, to w OBD11 jest taka opcja bardzo prosto to włączyć jeśli będzie potrzeba - nie ma konieczności jazdy do ASO i płacenia grubej kasy. OBD11 jest już tak powszechne, że na pewno znajdziesz kogoś w swoim mieście kto za piwko poświęci Ci chwilę czasu :) 
			
			
			
				Cytat: arekp w 2021/03/23 18:09
Cytat: Mave w 2021/03/23 15:37TPMS pasywny ... jeśli samochód jest przystosowany (posiada odpowiednie komponenty - sygnał pobierany jest z czujników ABS) to pozostaje programowanie ... to w jedno zwykłe popołudnie dasz rade   
To jest wprogramowane w standardzie :-)
...możliwe, nie mam pojęcia jaki system jest w jakim modelu w standardzie  :)  a kolega nie napisał dokładnie o jaki system mu chodzi... 
			
 
			
			
				Cytat: Slavol w 2021/03/23 19:14
Ktoś kiedyś chyba tu właśnie pisał, że wystarczy dołożyć oryginały w koła i po kilku kilometrach system sam powinien załapać - dotyczyło to zdaje się RM2019. Ale jeśli nawet, to w OBD11 jest taka opcja bardzo prosto to włączyć jeśli będzie potrzeba - nie ma konieczności jazdy do ASO i płacenia grubej kasy. OBD11 jest już tak powszechne, że na pewno znajdziesz kogoś w swoim mieście kto za piwko poświęci Ci chwilę czasu :) 
... a jak system się orientuje które koło (czujnik)  jest w którym miejscu?  np. tył lewy,  przód prawy itd. 
			
 
			
			
				U  mnie jest tylko po ABS. 
Same zestawy z allegro/aliexpress nie są jakoś koszmarnie drogie. Ale z tego co znalazłem to instalacja jest trochę upierdliwa - no chyba że główny moduł jest w moim aucie(tylko do końca nie wiem jak to zweryfikować na obecną chwile) 
Znalazłem też instrukcje co prawda dla Golfa VII(i po hiszpańsku  :o ) ale u nas zapewne będzie bardzo podobnie. 
https://drive.google.com/file/d/0B6pihEceEMi2WDJ4Z18tY2JzLUk/view (https://drive.google.com/file/d/0B6pihEceEMi2WDJ4Z18tY2JzLUk/view)
			
			
			
				Jeśli fabrycznie masz system oparty na ABS to na pewno nie masz modułu TPMS.
W standardzie zawsze jest monotony system kontroli ciśnienia oparty na ABS. Chyba, że przy zamawianiu auta dołożysz system oparty o czujniki TPMS, ale w takim przypadku nie będzie systemu opartego o ABS, nawet jak założysz drugi komplet kół bez czujników, nie będzie wtedy żadnej kontroli ciśnienia w kołach.
W Twoim przypadku potrzebne są:
- odbiornik, który należy zamontować pod tylnym zderzakiem i wpiąć w magistralę CAN
 - cztery czujniki, które należy zamontować w każdym kole
 - i na koniec trzeba wszystko zakodować ;)
 
			 
			
			
				Z tego co pamiętam Eldar (ten od ODB11) oferował zestaw na sprzedaż, chyba z instalacją.Można odszukać. Nawet jeśli ktoś chce zrobić sam, to można rzucić okiem co potrzeba bo było zdjęcie i chyba też lista.
Na marginesie: ogólnie TPMS bardzo polecam (u mnie było fabrycznie w aucie z placu, więc nie musiałem kombinować). Fajnie jest mieć podgląd jakie ciśnienie w każdym kole. Oczywiście da się żyć bez (w drugim aucie mam tylko z ABS), ale moim zdaniem system wart dopłaty.
			
			
			
				dzięki za porady, na razie temat odpuszczam.