Standardowo po włączeniu trybu AUTO systemu klimatyzacji na pokrętle nie widzimy z jaką prędkością pracuje wentylator, tak jak to jest w przypadku ręcznego ustawienia poziomu nawiewu.
Okazuję się, że dzięki kodowaniu możemy aktywować wyświetlanie prędkości wentylatora przy ustawieniu klimatyzacji w trybie AUTO. Drobna zmiana, a niektórych ucieszy. ;)
Kolejną opcją systemu klimatyzacji, którą osobiście często używam, jest włączenie systemu Air Care.
Domyślnie po wyłączeniu ustawienie nie jest zapamiętywane i każdorazowo trzeba je aktywować.
Jednak dzięki możliwości kodowania możemy skonfigurować zapamiętanie tego ustawienia na stałe. ;)
Dwie ciekawie opcje dla leniwych, które możemy ustawić za pomocą kodowania (VCDS lub OBDeleven).
Po wyłączeniu zapłonu poniższe ustawienie jest zapamiętywane.
- Zapamiętanie ustawienia podgrzewania foteli przednich.
Istnieje możliwość zdefiniowanie trzech wariantów:
- Wyłączone - domyślne ustawienie dla fotela pasażera
- Włączone
- Włączone na 10 minut - domyślne ustawienie dla fotela kierowcy
- Zapamiętanie ustawienia zamkniętego obiegu powietrza.
Co prawda w moim aucie jest opcja automatycznego zamkniętego obiegu powietrza, ale ktoś często jeździ w korkach to może na stałe włączyć zamknięty obieg powietrza i nie musi wtedy pamiętać, aby to robić po wejściu do auta każdego dnia.
Można zostawić standardowe ręczne włączanie ale dodać wyłączanie po jakimś czasie, ew. stopniowe zmniejszenie nastaw aż do wyłączenia?
Dokładnie tak jest standardowo ustawione (przynajmniej u mnie) - opcja trzecia.
Czyli po dłuższym postoju trzeba ręcznie włączyć, ale pamięć ustawienia podgrzewania fotela kierowcy jest ustawiona na 10 minut. Jeśli wyjdę z auta i w ciągu tych 10 minut wrócę i włączę zapłon to nie muszę ponownie włączać. Niestety nie ma opcji sterowania tym czasem.
Opcja pierwsza - po wyłączeniu zapłonu nie pamięta ustawienia, czyli nie ważne co ustawię to jak wrócę do auta zawsze podgrzewanie będzie wyłączone.
Opcja druga - po wyłączeniu zapłonu pamięta ustawienie, czyli w zależności co będzie ustawione po wyjściu z auto to taki sam stan będzie po powrocie do auta.
Innych opcji nie znam i nie szukałem. ;)
Ok, nie o to mi chodziło ale dzięki za odpowiedź:) Chodziło mi o zachowanie podgrzewania jak już jest włączone - żeby wyłączyło się po jakimś czasie, a najlepiej jakby poziom stopniował się powoli do zera jak w Mercedesie.
Kolejne przetestowane modyfikacje systemu ogrzewania to:
- możliwość automatycznego podgrzewania kierownicy - dzięki modyfikacji podgrzewanie kierownicy będzie aktywowało się automatycznie, a moc grzania będzie zależna od temperatury zewnętrznej.
- możliwość zmiany ustawień czasu ogrzewania przedniej szyby - domyślne ustawienie to 240 sekund, które jest też maksymalnym ustawieniem
- możliwość zmiany ustawień czasu ogrzewania tylnej szyby - domyślnie 320 sekund, a maksymalnie możemy ustawić 600 sekund
- możliwość ustawienia automatycznego odmrażania przedniej szyby
Odnośnie ostatniej opcji: ,,automatyczne odmrażanie przedniej szyby", w ustawieniach można znaleźć, bez kodowania. Chyba ze to działa jakoś inaczej
Masz rację, ja też to miałem domyślnie aktywne.
Niestety w starszych rocznikach i niższych wersjach wyposażenia nie zawsze jest to aktywne. ;)
Przedstawiam nowe zweryfikowane modyfikacje klimatyzacji i ogrzewania:
- niezależne profile klimatyzacji na przód i tył - mamy możliwość aktywowania osobnego profilu klimatyzacji na tył
- zakres temperatury podgrzewania foteli - jeśli standardowe poziomy grzania foteli nie do końca nam odpowiadają możemy zmienić sobie zakresy temperatur do własnych potrzeb
Kolejna ciekawa opcja do zakodowania jeśli posiadamy podgrzewaną kierownicę to automatyczne włączanie ogrzewania kierownicy. ;)
Możemy to zakodować na dwa sposoby. Ogrzewanie będzie włączało się automatycznie biorąc pod uwagę albo temperaturę zewnętrzną albo temperaturę samej kierownicy.
Po zakodowaniu w ustawieniach klimatyzacji pojawi się nowa pozycja pozwalająca na włączenie/wyłączenie tej opcji.
A można skonfigurować te temperatury ? Mam fabrycznie taka opcje i jest beznadziejna, nie grzeje prawie w ogóle kierownica
Chyba nie, nigdzie tego nie znalazłem.
Faktycznie nie działa to najlepiej. Osobiście używam opcji jednoczesnego grzania foteli i kierownicy. A ten automat chyba aktywuje się przy ujemnych temperaturach.
Cytat: mms1994 w 2020/02/29 11:31A można skonfigurować te temperatury ?
Trochę testowałem to automatyczne ogrzewanie kierownicy Przy zakodowaniu opcji włączania na podstawie temperatury zewnętrznej ogrzewanie włącza się po spadku temperatury poniżej temperatury ostrzegania o gołoledzi.
Temperaturę ostrzegania o gołoledzi można zmienić więc jeśli ogrzewanie kierownicy jest z nią powiązane to wygląda na to, że jej zmiana wpływa na to kiedy się ono włączy.
Takie pytanie, czy ktoś się orientuje jak działa Automatyczny zamknięty obieg powietrza? Kiedy to się niby ma włączać, co musi wykryć? No bo jak np jadę za jakimś kopciuchem czy przejeżdżam przez zadymienie z komina to i tak muszę ręcznie zamknąć obieg bo inaczej śmierdzi.
to działa tak żeby złapać smród i nie wypuścić :-)
[mention]arekp [/mention] widzę że też masz włączone na którym biegu klima pracuje. Zauważyłeś może takie coś że po starcie klimy jak zwiększa się prędkość nawiewu to kolejna lampka najpierw miga przez kilka sekund a potem się zapala na stałe ?
Dziś pierwszy raz to zauważyłem...
Cytat: kris17009 w 2022/01/29 18:18Zauważyłeś może takie coś
Niestety nie zwracałem na to uwagi od ponad 5 lat, jak tylko opublikowałem na forum VCDS kody do tej modyfikacji ;-)
Chyba to był jakiś wybryk bo dziś nic takiego się nie działo. Muszę zerknąć bo może są jakieś błędy.