Autor Wątek: Problem z połączeniem iPhona z App-Connect  (Przeczytany 1091 razy)

huragan1971

  • Newbie
  • *
  • Wiadomości: 9
  • Model: Tiguan
  • Wersja: BMT
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Napęd: FWD
  • Skąd: CREWE
Problem z połączeniem iPhona z App-Connect
« dnia: 2020/01/04 00:33 »
Advertisement
Witam. Kupiłem Tourana 2 z 2017 roku w wersji BMT (bez 4x4 i nie R-line) dodatkowo skrzynia biegów manualna. Posiadam radio Disover Media 2 no i właśnie mam problem połączenia mojego Iphona (XS max) robię to przez kabel i gniazdo usb (to koło aux i 12v). Nie mam pojęcia dlaczego nie mogę tego połączyć. Czy może kto mi podpowiedzieć jak to zrobić? Od razu napiszę,że "przetrzepałem" już chyba wszystkie filmiki i opisy na różnych forach i niby robię tak jak powinno być a telefon się nie łączy...
Niestety też mam problem z Navi,bo kto nie zostawił oryginalnej karty SD z mapami,nawet pobrałem nowe mapy na moją kartę SD 32gb,ale w żaden sposób nie mogę wgrać..
Jedyne co mi się udało to założyć konto w Car-Net na szczęście mam jeszcze ważną subskrypcję do maja 2020.
Bardzo Proszę o pomoc.
Z góry Dziękuję
 

arekp

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 919
  • Thanked: 92 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: Highline + Off-road
  • Silnik: 2.0 TSI / 180KM
  • Skąd: ZS
Odp: Problem z połączeniem iPhona z App-Connect
« Odpowiedź #1 dnia: 2020/01/04 01:14 »
Kupiłem Tourana 2

Tourana czy Tiguana?


Aby podłączyć telefon do App Connect, musisz mieć tą funkcję aktywną w Discover Media. Naciśnij przycisk MENU i zobacz czy masz App Connect na liście dostępnych opcji oraz czy po wybraniu tej opcji nie pojawia się komunikat o braku aktywacji - jest ona dodatkowo płatna.





mam problem z Navi,bo kto nie zostawił oryginalnej karty SD z mapami


Do nawigacji potrzebujesz niestety oryginalnej karty. Można ją dokupić w serwisie lub poszukać w serwisach typu eBay/Allegro - aczkolwiek ja bym wybrał serwis autoryzowany ze względu na gwarancję w razie gdyby karta SD padła w krótkim okresie po zakupie.
 

huragan1971

  • Newbie
  • *
  • Wiadomości: 9
  • Model: Tiguan
  • Wersja: BMT
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Napęd: FWD
  • Skąd: CREWE
Odp: Problem z połączeniem iPhona z App-Connect
« Odpowiedź #2 dnia: 2020/01/04 01:27 »
Oczywiście kupiłem Tiguana...Dzięki za odpowiedzi koledzy...już zamówiłem oryginalna kartę z mapami..a jesli chodzi o App Connect to jest on aktywny,ale gdy podłącze kabel od iPhona to pojawia się napis "Witaj w App-Connect , Połącz urządzenie za pomocą przewodu USB"
oczywiscie przewód podłączami słyszę,że nawet telefon sie ładuje,ale nie łączy się i nie wiem w czym tkwi problem...
Zaznaczę,że samochód jest jeszcze na gwarancji do końca kwietnia,bo akurat wtedy kończy 3 lata...
Oczywiście też nie mogę połączyć mojego iPhona z CarPlay...
 

arekp

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 919
  • Thanked: 92 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: Highline + Off-road
  • Silnik: 2.0 TSI / 180KM
  • Skąd: ZS
Odp: Problem z połączeniem iPhona z App-Connect
« Odpowiedź #3 dnia: 2020/01/04 01:34 »
Jedną z mało oczywistych kwestii wymaganych do uruchomienia Apple Car Play jest aktywacja Siri w telefonie.
 

mms1994

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 398
  • Thanked: 28 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: HL
  • Silnik: 2.0 TDI 190
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: KWI
Odp: Problem z połączeniem iPhona z App-Connect
« Odpowiedź #4 dnia: 2020/01/04 09:38 »
Spróbuj tez na innym kablu jak masz Siri aktywne i widzisz CarPlay w ustawieniach telefonu
 
The following users thanked this post: huragan1971

huragan1971

  • Newbie
  • *
  • Wiadomości: 9
  • Model: Tiguan
  • Wersja: BMT
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Napęd: FWD
  • Skąd: CREWE
Odp: Problem z połączeniem iPhona z App-Connect
« Odpowiedź #5 dnia: 2020/01/04 12:01 »
Dzięki Koledzy za podpowiedzi,ale nadal nic...już wcześniej zorientowałem się,że nie mam aktywne Siri,więc zrobiłem to,ale nadal się nie łączy. Próbowałem już 3 kable,ale jak na razie tylko na moim telefonie. Dziś spróbuję na żony telefonie jeszcze. Trochę mnie zastanawia jedna rzecz ,bo gdy wchodzę do w telefonie w funkcję CarPlay to jest napisane,że "Jeśli Twój samochód obsługuję CarPlay bezprzewodowo,naciśnij i przytrzymaj przycisk sterowania głosowego na kierownicy,aby rozpocząć konfigurowanie CarPlay" robiłem to kilka razy,ale w telefonie kręci się tylko cały czas "kółeczko" i napisane jest "DOSTĘPNE SAMOCHODY" i nic się dalej nie dzieje...co może być przyczyną? Troszkę tego nie rozumiem czym mam się połączyć kablem czy przez Bluetooth. W aucie na pewno mam i Wifi i Bluetooth,bo przez wifi zrobiłem Hotspot do Car-Net a Bluetooth użyłem do podłączenia telefonu jako zestaw głośno mówiący i akurat to działa,więc w czym jest problem?


Zapytam jeszcze o te karty do nawigacji oryginalne VW,bo są różne oznaczenia.. Europe 1 (V11) są też V12, V14, V7,V9 itd..co to oznacza?
Kupiłem tą pierwszą a jest napisane w opisie,że nie jest ona "przypisana do żadnego auta". Czy ja będę musiał jeszcze to jakoś aktywować?
Dużo się naczytałem o tych nawigacjach itd i różnie ludzie piszą. Tak się zastanawiam czy będę mógł potem sobie aktualizować tą oryginalną kartę z mapami pobierając nowe mapy ze strony VW lub tez czytałem,że można to robić programem DiscpverCare i nawet go pobrałem ze strony,ale gdy go uruchamiam napisane jest,że nie ma połączenia z serwerem..a oglądałem filmik i tam łączył się.


Przepraszam,że tak o wszystko pytam,ale do tej pory używałem samochodu innej marki i tam to wyglądało nieco inaczej,więc dlatego teraz muszę się uczyć wszystkiego od nowa.


Proszę o podpowiedzi..
Z Góry Dzięki
 

arekp

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 919
  • Thanked: 92 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: Highline + Off-road
  • Silnik: 2.0 TSI / 180KM
  • Skąd: ZS
Odp: Problem z połączeniem iPhona z App-Connect
« Odpowiedź #6 dnia: 2020/01/04 13:30 »
W temacie karty do nawigacji, utwórz poproszę osobny wątek. Inaczej w przyszłości ktoś z podobnymi problemami nie będzie mógł się odnaleźć.

Odnośnie CarPlay. W Tiguanie nie ma obsługi bezprzewodowego CarPlay. Musisz więc podłączyć się kablem. Najlepiej gdybyś najpierw spróbował używając oryginalnego - będziemy mieć wykluczony problem, że kabel niepoprawnie (lub wcale) obsługuje transmisję danych.

W telefonie z aktywnym Siri, po podłączeniu kablem do gniazda USB w samochodzie, przejdź do sekcji Car Play. W samochodzie przejdź do App Connect.

Generalnie ta procedura jest banalna, gdyż po wykryciu się wzajemnie, powinno od razu zaproponować opcję połączenia. Dawno tego nie robiłem, ale obserwuj o co pytają Ciebie oba urządzenia - samochód i telefon.

Sprawdź czy na ekranie Infotainment samochodu nie pojawia się przycisk na ekranie do połączenia. Upewnij się też, że parujesz na odblokowanym telefonie - ajfony mają opcję blokowania nieznanych akcesoriów USB kiedy są zablokowane. Na telefonie znów, w sekcji Car Play będziesz mieć listę dostępnych samochodów po ich parowaniu/konfiguracji. Nic specjalnego nie trzeba robić - jedyną nieoczywistą, choć znaną kwestią jest wspomniany wyżej wymóg aktywnej Siri.
 
The following users thanked this post: huragan1971

huragan1971

  • Newbie
  • *
  • Wiadomości: 9
  • Model: Tiguan
  • Wersja: BMT
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Napęd: FWD
  • Skąd: CREWE
Odp: Problem z połączeniem iPhona z App-Connect
« Odpowiedź #7 dnia: 2020/01/04 16:07 »
Ok. Dzięki za wyczerpującą odpowiedź. Będę jeszcze raz a może kilka razy robił to krok po kroku. Oglądając filmiki instruktażowe też wydawało mi się,że jest to banalnie proste a jednak nie. Podłączałem już kilka kabli ( i oryginalne i nie..) i na każdym to samo. Sam myślę w czym tkwi problem niby wydaje się,że wszystko jest w porządku,ale znając życie jak to się mówi "diabeł tkwi w szczegółach". Jeśli jednak można prosić o wyjaśnienie jak to jest z tymi oryginalnymi kartami VW o co chodzi. Jeszcze zapomniałem zapytać czy mapy będą pobierane bezpośrednio z karty czy trzeba je wgrywać..Fakt nie chcę zaśmiecać forum,więc proszę tylko o tę odpowiedź.
Jeśli nie uzyskam odpowiedzi założę temat w innym dziale.
Dziękuje jeszcze raz


Zaznaczę,że mieszkam w Anglii,ale to raczej nie ma większego znaczenia.
 

huragan1971

  • Newbie
  • *
  • Wiadomości: 9
  • Model: Tiguan
  • Wersja: BMT
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Napęd: FWD
  • Skąd: CREWE
Odp: Problem z połączeniem iPhona z App-Connect
« Odpowiedź #8 dnia: 2020/01/04 21:09 »
Temat do zamknięcia. To już był wyjątkowy pech..dopiero któryś z kolei kabel do iPhona zadziałał  :)
Podłączałem też ponownie te kable,które wcześniej nie działały i okazało się,że jednak nie działają...niech to pozostanie słodka tajemnicą..
Dziękuję Koledzy za pomoc
 

arekp

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 919
  • Thanked: 92 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: Highline + Off-road
  • Silnik: 2.0 TSI / 180KM
  • Skąd: ZS
Odp: Problem z połączeniem iPhona z App-Connect
« Odpowiedź #9 dnia: 2020/01/04 22:37 »
Super że zadziałało.
 
The following users thanked this post: huragan1971