Car-Net - brak obsługi w Discover Media

Zaczęty przez Madbar, 2019/12/27 15:15

Poprzedni wątek - Następny wątek

Madbar

Witam,
Myslę, że to właściwy watek, a na razie nie znalazłem odpowiedzi na moje pytania gdzie indziej. Dotychczas próbowałem pytać u dealera i na infolini VW, ale z doświadczenia z AUDI wiem, że oni często wiedzą i mogą mniej, niż by się wydawało.
Otóż Żona odebrała 3 tygodnie temu Tiguana II MY 2020. Wzięliśmy w leasing auto z placu, bo już za późno było na zamawianie. Jest cacy, ma DM z AppConnect i kilka innych gwizdków, ale nie było zamówione przez dealera z Car-Netem. Infolinia mi mówi, że auto sprzetowo nie może mieć Car-Netu, a dealer jest zdziwiony, że nie ma nawet kafelka na Menu Głównym, już nawet nie mówiąc o tym, ze jest nieaktywne. Auto nie ma tych przycisków w konsoli dachowej do wzywania pomocy itd, ale do cholery ma DM, więc dlaczego nie miałoby mieć Car-Netu, tym bardziej, że ma możliwości odbierania WLAN jako klient, i bycia Hot-Spotem? Infolinia zasłaniała się brakiem wyposażenia fabrycznego( pewnie chodziło pani o OCU, tylko nie potrafiła tego nawet nazwać), ale to wg mnie jest potrzebne do obsługi Security&Service, a ja chciałbym tylko Guide&Inform.
I teraz pytanie. Na ekranie Menu Głównego nie ma kafelka Car-Net. Czy ktoś może mi powiedzieć, czy wynika to z softu, który jest wgrany do aktualnie do DM, ustawień VAGiem w module głównym, czy też jest to kwestia sprzętowa( jednostka główna, która nie ma jakiegoś podzespołu do komunikacji z netem)? Bo juz wiem, że samochód do komunikacji z Guide&Inform nie musi mieć OCU i tych trzech "guziczków" w konsoli dachowej, bo Net można dostarczyć Hot-spotem z telefonu, albo Car-stickiem. Dziś u dealera siedziałem w Tiguanie, który stoi na ekspozycji i nie ma przycisków w konsoli dachowej, a Car-Net w DM jest i przyjął połaczenie z WLAN z mojego telefonu jako hotspota i zacząłem go logowac do sieci VW przy uzyciu mojego VW ID, tylko zapomniałem hasła, więc nie dokończyłem tematu, ale to właściwie nie miało dalej sensu dla mnie, bo zobaczyłem mniej więcej jak to działa...

TMP

Car-net Guide & Inform nie ma w Tiguanie nic wspólnego z systemem e-call i przyciskami w konsoli dachowej, nawet jeśli są one zabudowane to dostęp do internetu w DM zawsze realizowany jest poprzez własny hotspot lub Car-Stick.

Technicznie jest możliwy montaż jednostki sterownika radia bez obsługi Car-net, dla DM ETKA pokazuje kilkanaście wariantów numerów części w zależności od kodów wyposażenia. Jednak byłaby to dość egzotyczna konfiguracja - odkąd pamiętam wybór DM lub DP w polskim konfiguratorze zawsze dodawał Car-net Guide & Inform za darmo "w pakiecie" i dzieje się tak również obecnie. Brak kafelka w menu z reguły oznacza brak możliwości dokupienia tej funkcji jako opcji. Nie ma też możliwości dokodowania "nieoficjalnego" - uprawnienia do usługi są przechowywane na serwerach VW. Można jeszcze spróbować zasięgnąć drugiej opinii co do możliwości technicznych u innego dealera.

Madbar

#2
Cytat: TMP w 2019/12/27 15:39Car-net Guide & Inform nie ma w Tiguanie nic wspólnego z systemem e-call i przyciskami w konsoli dachowej, nawet jeśli są one zabudowane to dostęp do internetu w DM zawsze realizowany jest poprzez własny hotspot lub Car-Stick.
@TMP , no to potwierdziłeś to, co mi się wydawalo, i co dziś twierdził w salonie sprzedawca, z którym rozmawiałem. Car-Net przynajmniej dla zakresu Guide&Inform korzysta z Car-sticka, albo z hotspota WLAN z telefonu. Jeszcze nie wiem na pewno z czego korzysta e-call, ale wydaje mi się, że OCU i eSIM, który jest tam zaemulowany i Security&Service wg mnie też z niego korzysta i dlatego trzeba wykupić pakiet za 1790 PLN na Security&Service, żeby byl opłacony abonament do eSIM-u. Tak naprawdę to dopiero teraz widzę, jak niedoedukowani są sprzedawcy w salonach, bo każdy mówi co innego i nikt nie wie na pewno. Na dodatek, jak poprosiłem dziś o zademonstrowanie działania CAR-NETu, to w tym salonie w Poznaniu się chyba mieliby trudność ze znalezieniem samochodu, w który, system jest aktyny i działa. Nie naciskałem....

Madbar

Cytat: TMP w 2019/12/27 15:39Technicznie jest możliwy montaż jednostki sterownika radia bez obsługi Car-net, dla DM ETKA pokazuje kilkanaście wariantów numerów części w zależności od kodów wyposażenia. Jednak byłaby to dość egzotyczna konfiguracja - odkąd pamiętam wybór DM lub DP w polskim konfiguratorze zawsze dodawał Car-net Guide & Inform za darmo "w pakiecie" i dzieje się tak również obecnie.
To co napisałeś w pierwszym zdaniu, jest jak strzał w pysk, bo dopuszcza możliwość posiadania DM bez CAR-NET. Na dziale części dziś w salonie VW prosiłem o zidentyfikowanie możliwości sterownika o numerze, który pokazuje się po wciśnięciu "Wersje" w menu, ale albo doradca na częściach nie był kumaty, albo ETKA nie podaje info o możliwości aktywacji CAR-NETU.... nic się nie dowiedziałem.
Przed chwilą dla testu spróbowałem zrobić konfigurację i masz rację, NIE MOŻNA DODAĆ DM bez CAR-NETU, a przynjmniej nie można dodać Pakietu Premium z zawartością DM dla Wersji Trendline bez dodania CAR-NETU w zakresie Guide&Inform....

Madbar

Cytat: TMP w 2019/12/27 15:39Brak kafelka w menu z reguły oznacza brak możliwości dokupienia tej funkcji jako opcji. Nie ma też możliwości dokodowania "nieoficjalnego" - uprawnienia do usługi są przechowywane na serwerach VW. Można jeszcze spróbować zasięgnąć drugiej opinii co do możliwości technicznych u innego dealera.
Ten brak kafelka.... na innym forum spotkałem się z informacją, że brak kafelka może wynikać z niewłaściwej wersji softu Infotainment https://vw-clubpolska.pl/index.php/topic,7784.msg41290.html#msg41290. I podobno aktualizacja softu powinna temat załatwić...

TMP

Tak, dla Security & Service instalowany jest moduł z volkswagenowską kartą SIM, ale nawet wtedy Guide & Inform nie będzie z niej korzystał. G&I też zresztą "za darmo" jest tylko na 3 lata tj. "w pakiecie z nawigacją", potem można przedłużać ważność przez portal. Pytanie do dealera w jaki sposób uzyskał efekt "DM bez funkcji Car-net" w polskim konfiguratorze.

Samochody stojące w salonie zapewne nie mają aktywowanych usług, ponieważ nie są jeszcze zarejestrowane jako wydane. Okres ważności pakietów biegnie wraz z rozpoczęciem gwarancji od dnia wydania klientowi. Demówki do jazd testowych za to już powinny mieć to do obejrzenia, chociaż jeśli nikomu się nie chciało skonfigurować to wiadomo...

Możesz podać numer części sterownika (zaczynający się od 3Q0), to być może uda się coś wydedukować z kodów wyposażenia (ale nie ma żadnej gwarancji). Może też ktoś z DM porówna jak to wygląda "normalnie" w wersji z Car-net. Jeśli okaże się, że sterownik jest jednak taki sam to wtedy rzeczywiście pozostanie kwestia oprogramowania.

Madbar

Cytat: TMP w 2019/12/27 18:47Możesz podać numer części sterownika (zaczynający się od 3Q0), to być może uda się coś wydedukować z kodów wyposażenia (ale nie ma żadnej gwarancji). Może też ktoś z DM porówna jak to wygląda "normalnie" w wersji z Car-net. Jeśli okaże się, że sterownik jest jednak taki sam to wtedy rzeczywiście pozostanie kwestia oprogramowania.
3Q0 035 864C Sprzęt: 853 Oprogramowanie: 0890

TMP

Z kodów widać jedynie, że jest to wersja na Europę, do samochodów bez "nowego" AID i bez radia DAB+. Może ktoś z DM porówna ze swoją.

Madbar

Cytat: TMP w 2019/12/27 20:18do samochodów bez "nowego" AID
Co to znaczy? AID  jest akurat "poliftowe" - ma "słupkowe" wskaźniki tempertury cieczy chłodzącej i ilości paliwa w zbiorniku po brzegach AID.

TMP

OK, rzeczywiście - ten sterownik występuje w specyfikacji trzy razy i w ostatnim przypadku z kodem 9S0 czyli 'Multi-function display/trip computer active info display "Entry"'. Jest jeszcze wersja CX, 3Q0035874C/CX do DAB+ i 3Q0035846B/BX.

arekp

@Madbar zaloguj się do We Connect i spróbuj dodać VIN Twojego auta w tej sekcji:

https://www.portal.volkswagen-we.com/portal/group/pl/enroll-vehicle

Ciekawe czy pozwoli Tobie na aktywację pakietu.

Madbar

Cytat: arekp w 2019/12/27 20:57
@Madbar zaloguj się do We Connect i spróbuj dodać VIN Twojego auta w tej sekcji:

https://www.portal.volkswagen-we.com/portal/group/pl/enroll-vehicle

Ciekawe czy pozwoli Tobie na aktywację pakietu.
"I've been there already, mate.."
Już to sprawdzałem i nie bangla.... Ale to mi się wszystko nie składa do kupy, bo mam właśnie w ręku katalog Tiguana(papierowy 03.2019) oraz cennik samochodu i wysposażenia i tam jest jak wół napisane, że system DM dla Pakietu Premium (W29) zawiera: ......- Car-Net: Guide&Inform Basic ( bezplatnie przez 3 lata): komunikaty drogowe online, wyszukiwanie celów specjalnych online. impot cełów online, stacje bezynowe, wiadomości, parkingi, moje cele specjalne(POI), pogoda, raport o stanie samochodu..." i nie że to jest opcja, tylko normalnie piszą, że jest.... bez gwiazdek, małych druczków itd.... Więc jak jest to sie należy, a jak nie ma, to znaczy, że to jakiś fakap i będę zglaszał usterkę do serwisu....

MrBlacker

Cytat: Madbar w 2019/12/28 00:10Więc jak jest to sie należy, a jak nie ma, to znaczy, że to jakiś fakap i będę zglaszał usterkę do serwisu....

Też bym zgłosił, ale z racji tej, że wziąłeś auto z placu, a nie zamawiałeś z konfiguratora mogą Ci tego nie uznać, bo może ten egzemplarz po prostu miał taka konfigurację fabryczną i tyle.

arekp

@Madbar nie mam teraz dostępu do swojej książki ani listy kodów wyposażenia, ale wrzuć zdjęcie wlepki i może tam z pomocą forumowiczów będzie jakiś ślad.

Madbar

@arekp ,
albo zrobiłeś z tego nowy temat/wątek, albo mi się napisało pierwszy mój wpis na górze strony w innym miejscu niż planowałem. W każdym razie dzięki za niezabanowanie i komentarz, że to nie miejsce na to.
@TMP ,
otóż jak już pisaleś, to CN G&I w DM ma być i szlus i to jest standard, a nie jakaś tam opcja, więc w normalnej sytuacji nie można mieć jednego bez drugiego, bo G&I to część DM. Można ignorować, nie aktywować i nie korzystać, ale jest. Tak jak na każdym telefonie możesz mieć FB, Insta, Twit i ch... wie, co jeszcze, nawet jeśli nie masz konta i nie korzystasz. A skąd wiem... otóż maly UPDATE poniżej.

Po wczorajszej wizycie w salonie i dzisiejszych dwóch telefonach dowiedziałem się czegoś, co mnie nieco zdołowało. Otóż w jednym z salonów grzeczny Pan Sprzedawca, kiedy tylko wspomniałem CAR-NET i Discover Media w jednym zdaniu, rzekł: "Say no more" i opowiedział, jak w samochodzie, który sprzedał klientowi, odkryto brak CN w DM, jako pierwszy chyba nawet w PL przypadek tego fakapu. Było u nich jeszcze kilka takich przypadków. Po zgłoszeniu tego do Importera, a dalej do producenta wyszło, że to błąd na etapie produkcji, tak jak pisał już kolega na innym forum i w kolejnych partiach produkcyjnych to skorygowano. Podobno, jak twierdzi Pan Sprzedawca, wymiana jednostki głównej DM, ani żadna zmiana wersji softu w DM tego nie przywraca, nie naprawia i jest to NIEODWRACALNE. Jest to dla mnie niepojęte, bo w dzisiejszych czasach elektronika rządzi wszystkim, a każdy system można nadpisać ręcznie. Pytanie się nasuwa, ile komponentów należałoby wymienić/update'ować? A jak się raz przyznają, to będzie precedens i koszty rosną.....Można się użerać z Importerem, reklamować, jako niezgodność towaru z umową-gwarancja/rękojmia i pewnie nawet zgodnie z prawem domagać wymiany produktu na wolny bez wad, czyli auto z działającym CN w DM, ale Pan Sprzedawca, na moje pytanie, czy któremuś poszkodowanemu klientowi wymieniono już auto, odparł z suspensem:".........jeszcze nie....."..
Nie dowiem się więcej, jeśli nie przejdę tego na własnej skórze. A skoro CAR NET jest obiecany, to ma być i basta i to nie jest żadna łaska, żeby był. Dlatego jak najszybciej będę składał reklamację i zgłoszenie wady fabrycznej pojazdu i cisnął na rozwiązanie problemu, aby dowiedzieć się, co na to VW Polska i VW Group...
Obiecuję update, jak tylko dowiem się czegoś więcej. A na razie..... muszę się odprężyć i zapomnieć na chwilę o temacie. Dziś dzień dobroci dla OOOO. Wymiana oleju, filtra i takie tam...