Side Assist (SA) - Asystent martwego pola

Zaczęty przez Peterka, 2019/03/31 18:43

Poprzedni wątek - Następny wątek

Peterka

Nie widze osobnego watku wiec zadam tu pytanie. Jak dziala tzw martwa strefa. Czy tylko jest sygnalizacja wizualna, czyli pomaranczowa lampka w lusterkach czy rowniez pojawia sie sygnalizacja dzwiekowa. Chodzi mi opo wlaczeniu kieronkowskazu.

MrBlacker

Niestety tylko pomarańczowa lampka - mi właśnie brakuje dźwięku generowanego, ale tylko w momencie próby zmiany pasa ruchu, bo gdyby piszczało zawsze w momencie zapalenia lampki to byłoby denerwujące.

Peterka

Cytat: MrBlacker w 2019/03/31 22:41mi właśnie brakuje dźwięku generowanego, ale tylko w momencie próby zmiany pasa ruchu,

I tu Mazda 6 ma to trochę lepiej rozwiązane. Piszczy jak sie włączy kierunkowskaz.

MrBlacker

No i takie coś byłoby idealne.
Poza tym nie bardzo mi pasuje ta pomarańczowa lampka, wolałbym znacznik na lusterku - tak mają Tiguany produkowane na USA.

Snooper

Cytat: Peterka w 2019/03/31 22:49

I tu Mazda 6 ma to trochę lepiej rozwiązane. Piszczy jak sie włączy kierunkowskaz.


Jak zmieniasz Japknczyka na Niemca, czy Fancuza to musisz liczyc sie z jakimis zmianami czy to na dobre, czy na zle. Nie ma auta ktore laczyloby fajne rozwiazania wielu marek ; )

Peterka

Niestety. Ale Japończyk to porażka.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

rk

Cytat: Snooper w 2019/03/31 23:03
Cytat: Peterka w 2019/03/31 22:49

I tu Mazda 6 ma to trochę lepiej rozwiązane. Piszczy jak sie włączy kierunkowskaz.
Jak zmieniasz Japknczyka na Niemca, czy Fancuza to musisz liczyc sie z jakimis zmianami czy to na dobre, czy na zle. Nie ma auta ktore laczyloby fajne rozwiazania wielu marek ; )
Zwłaszcza, żę 'fajne' każdy definiuje inaczej. Mam taki pikanie w drugim aucie i jest ono irytujące. Rozwiązania z ikonką na lusterku też miałem, i wolę diody (nie da się ich przeoczyć, zwłaszcza patrząc kątem oka).

TMP

Zgadzam się z @rk, diody w obudowie lusterka są znacznie większe i tym samym łatwiejsze do zauważenia niż piktogram na powierzchni odblaskowej. Fajne jest też to, że światło z lampki ostrzegawczej jest generalnie widoczne tylko dla kierowcy zamiast dla wszystkich wokół z pasażerem i kierowcami jadącymi z tyłu włącznie... Rozwiązanie z ikoną na tafli lusterka jest stosowane raczej w tańszych samochodach grupy VAG.

MrBlacker

A ja do tej pory nie mogę się przyzwyczaić do tych lampek na lusterku.

Robert_em

Również zdecydowanie pasuje mi rozwiązanie z Tiguana i brak irytujacych dźwięczydeł.
Dodam tylko, że intensywność (jasność) świecenia tej lampki ostrzegawczej w lusterku można regulować.

S0meth1ng

U mnie jak próbuje zmienić pas, to kierownica wibruje, więc dźwięk nie jest potrzebny

Snooper

Cytat: S0meth1ng w 2019/04/03 22:09U mnie jak próbuje zmienić pas, to kierownica wibruje, więc dźwięk nie jest potrzebny

to wibracja jest w Tiguanie? chyba zbyt często włączam kierunki przy zmianie pasa... (pytam na serio)

arekp

Cytat: Snooper w 2019/04/03 23:24
Cytat: S0meth1ng w 2019/04/03 22:09U mnie jak próbuje zmienić pas, to kierownica wibruje, więc dźwięk nie jest potrzebny

to wibracja jest w Tiguanie? chyba zbyt często włączam kierunki przy zmianie pasa... (pytam na serio)

Jest. Zarówno jak chcesz zjechać ze swojego pasa, a prowadzi Ciebie Line Assist, jak i w sytuacji kiedy chcesz zajechać komuś drogę.

Nie jest to tak, że nie dasz rady, ale stawia opór.

MrBlacker

Wibracje tak naprawdę są od Lane Assist (Asystenta utrzymania pasa ruchu), ale jeśli posiadamy w aucie oba systemy to działają one razem jako Side Assist Plus.
Jeśli przy zmianie pasa ruchu w martwym polu znajduje się inny pojazd, system ostrzega nas miganiem diod w lusterku oraz wibracjami kierownicy i jednocześnie
próbuje wrócić na dotychczasowy tor jazdy. Działa to niezależnie czy kierunkowskaz jest włączony czy nie.
W przypadku braku zagrożenia sam Lane Assist nie będzie próbował wracać na dotychczasowy tor jazdy, gdy włączymy kierunkowskaz.

@Snooper konfigurujesz to w ustawieniach Lane Assist.

Snooper

Cytat: MrBlacker w 2019/04/03 23:31
Wibracje tak naprawdę są od Lane Assist (Asystenta utrzymania pasa ruchu), ale jeśli posiadamy w aucie oba systemy to działają one razem jako Side Assist Plus.
Jeśli przy zmianie pasa ruchu w martwym polu znajduje się inny pojazd, system ostrzega nas miganiem diod w lusterku oraz wibracjami kierownicy i jednocześnie
próbuje wrócić na dotychczasowy tor jazdy. Działa to niezależnie czy kierunkowskaz jest włączony czy nie.
W przypadku braku zagrożenia sam Lane Assist nie będzie próbował wracać na dotychczasowy tor jazdy, gdy włączymy kierunkowskaz.

@Snooper konfigurujesz to w ustawieniach asystentów.


Ok, migające diody widziałem, potwierdzam, wibracji na razie nie czułem, ale 200 km mam przejechane :P i to w małej mieścinie : ) @arekp nie wiem czy do Ciebie dojadę w tym Szczecinie, zamiast tego będę testował auto w dużym mieście hehehe


@MrBlacker, nie zauważyłem, aż tak głębokich ustawień Lane Assist, może jutro się uda przejrzeć resztę, dziś godzinę montowałem  fotelik i kamerę....