Nie widze osobnego watku wiec zadam tu pytanie. Jak dziala tzw martwa strefa. Czy tylko jest sygnalizacja wizualna, czyli pomaranczowa lampka w lusterkach czy rowniez pojawia sie sygnalizacja dzwiekowa. Chodzi mi opo wlaczeniu kieronkowskazu.
Niestety tylko pomarańczowa lampka - mi właśnie brakuje dźwięku generowanego, ale tylko w momencie próby zmiany pasa ruchu, bo gdyby piszczało zawsze w momencie zapalenia lampki to byłoby denerwujące.
Cytat: MrBlacker w 2019/03/31 22:41mi właśnie brakuje dźwięku generowanego, ale tylko w momencie próby zmiany pasa ruchu,
I tu Mazda 6 ma to trochę lepiej rozwiązane. Piszczy jak sie włączy kierunkowskaz.
No i takie coś byłoby idealne.
Poza tym nie bardzo mi pasuje ta pomarańczowa lampka, wolałbym znacznik na lusterku - tak mają Tiguany produkowane na USA.
Cytat: Peterka w 2019/03/31 22:49
I tu Mazda 6 ma to trochę lepiej rozwiązane. Piszczy jak sie włączy kierunkowskaz.
Jak zmieniasz Japknczyka na Niemca, czy Fancuza to musisz liczyc sie z jakimis zmianami czy to na dobre, czy na zle. Nie ma auta ktore laczyloby fajne rozwiazania wielu marek ; )
Niestety. Ale Japończyk to porażka.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Cytat: Snooper w 2019/03/31 23:03
Cytat: Peterka w 2019/03/31 22:49
I tu Mazda 6 ma to trochę lepiej rozwiązane. Piszczy jak sie włączy kierunkowskaz.
Jak zmieniasz Japknczyka na Niemca, czy Fancuza to musisz liczyc sie z jakimis zmianami czy to na dobre, czy na zle. Nie ma auta ktore laczyloby fajne rozwiazania wielu marek ; )
Zwłaszcza, żę 'fajne' każdy definiuje inaczej. Mam taki pikanie w drugim aucie i jest ono irytujące. Rozwiązania z ikonką na lusterku też miałem, i wolę diody (nie da się ich przeoczyć, zwłaszcza patrząc kątem oka).
Zgadzam się z
@rk, diody w obudowie lusterka są znacznie większe i tym samym łatwiejsze do zauważenia niż piktogram na powierzchni odblaskowej. Fajne jest też to, że światło z lampki ostrzegawczej jest generalnie widoczne tylko dla kierowcy zamiast dla wszystkich wokół z pasażerem i kierowcami jadącymi z tyłu włącznie... Rozwiązanie z ikoną na tafli lusterka jest stosowane raczej w tańszych samochodach grupy VAG.
A ja do tej pory nie mogę się przyzwyczaić do tych lampek na lusterku.
Również zdecydowanie pasuje mi rozwiązanie z Tiguana i brak irytujacych dźwięczydeł.
Dodam tylko, że intensywność (jasność) świecenia tej lampki ostrzegawczej w lusterku można regulować.
U mnie jak próbuje zmienić pas, to kierownica wibruje, więc dźwięk nie jest potrzebny
Cytat: S0meth1ng w 2019/04/03 22:09U mnie jak próbuje zmienić pas, to kierownica wibruje, więc dźwięk nie jest potrzebny
to wibracja jest w Tiguanie? chyba zbyt często włączam kierunki przy zmianie pasa... (pytam na serio)
Cytat: Snooper w 2019/04/03 23:24
Cytat: S0meth1ng w 2019/04/03 22:09U mnie jak próbuje zmienić pas, to kierownica wibruje, więc dźwięk nie jest potrzebny
to wibracja jest w Tiguanie? chyba zbyt często włączam kierunki przy zmianie pasa... (pytam na serio)
Jest. Zarówno jak chcesz zjechać ze swojego pasa, a prowadzi Ciebie Line Assist, jak i w sytuacji kiedy chcesz zajechać komuś drogę.
Nie jest to tak, że nie dasz rady, ale stawia opór.
Wibracje tak naprawdę są od Lane Assist (Asystenta utrzymania pasa ruchu), ale jeśli posiadamy w aucie oba systemy to działają one razem jako Side Assist Plus.
Jeśli przy zmianie pasa ruchu w martwym polu znajduje się inny pojazd, system ostrzega nas miganiem diod w lusterku oraz wibracjami kierownicy i jednocześnie
próbuje wrócić na dotychczasowy tor jazdy. Działa to niezależnie czy kierunkowskaz jest włączony czy nie.
W przypadku braku zagrożenia sam Lane Assist nie będzie próbował wracać na dotychczasowy tor jazdy, gdy włączymy kierunkowskaz.
@Snooper konfigurujesz to w ustawieniach Lane Assist.
Cytat: MrBlacker w 2019/04/03 23:31
Wibracje tak naprawdę są od Lane Assist (Asystenta utrzymania pasa ruchu), ale jeśli posiadamy w aucie oba systemy to działają one razem jako Side Assist Plus.
Jeśli przy zmianie pasa ruchu w martwym polu znajduje się inny pojazd, system ostrzega nas miganiem diod w lusterku oraz wibracjami kierownicy i jednocześnie
próbuje wrócić na dotychczasowy tor jazdy. Działa to niezależnie czy kierunkowskaz jest włączony czy nie.
W przypadku braku zagrożenia sam Lane Assist nie będzie próbował wracać na dotychczasowy tor jazdy, gdy włączymy kierunkowskaz.
@Snooper konfigurujesz to w ustawieniach asystentów.
Ok, migające diody widziałem, potwierdzam, wibracji na razie nie czułem, ale 200 km mam przejechane :P i to w małej mieścinie : )
@arekp nie wiem czy do Ciebie dojadę w tym Szczecinie, zamiast tego będę testował auto w dużym mieście hehehe
@MrBlacker, nie zauważyłem, aż tak głębokich ustawień Lane Assist, może jutro się uda przejrzeć resztę, dziś godzinę montowałem fotelik i kamerę....
Cytat: Snooper w 2019/04/03 23:33nie wiem czy do Ciebie dojadę w tym Szczecinie, zamiast tego będę testował auto w dużym mieście hehehe
Szczecin to jedyne duże miasto w Twojej okolicy, więc jeśli chcesz testować w taki sposób, to nie ma wyjścia, musisz przyjechać :D
Cytat: Snooper w 2019/04/03 23:33...nie zauważyłem, aż tak głębokich ustawień Lane Assist..
Sprawdź tez czy masz włączonych wszystkich asystentów. Np. przyciskiem na czubku drążka kierunkowskazów.
Cytat: MrBlacker w 2019/04/03 23:38
Cytat: Snooper w 2019/04/03 23:33...nie zauważyłem, aż tak głębokich ustawień Lane Assist..
Sprawdź tez czy masz włączonych wszystkich asystentów. Np. przyciskiem na czubku drążka kierunkowskazów.
to na pewno mam załączone, sprawdzam, jak to jest mieć auto z XXI wieku :P Już dwa razy bym wyrąbał w drzewo bo zamiast na drogę to bawię się tym wyświetlaczem...
Cytat: MrBlacker w 2019/04/03 15:51
A ja do tej pory nie mogę się przyzwyczaić do tych lampek na lusterku.
A mi SA sie popsuło zaraz po zakupie i do tej pory nie dziala. Plus jest taki że nic mi nie miga, no ale minus że nie miga.. :(
T
A może przypadkowo go tylko wyłączyłeś? Sprawdź w ustawieniach. ;)
Cytat: MrBlacker w 2019/04/04 00:05
A może przypadkowo go tylko wyłączyłeś? Sprawdź w ustawieniach. ;)
No prosze Cie....
Była dyskusja co lepsze i jako czytający instrukcję samiec doczytałem, że VW oferuje dwa systemy -
Blind Spot czyli ten w lusterkach oraz Side Asist.
Działają tak samo. Różnica: Blind od 10 km/h ,Side asist od 15 km/h. Side Asist oferuje jednak (wraz z posiadanym asystentem utrzymywania pasa ruchu - Lane Asisst)
Side Asisst Plus, ,którego działanie wytłumaczył już powyżej
@MrBlacker Dodatkowo jadąc po drodze z dwoma pasami ruchu na wyświetlaczu miedzy zegarami pojawia mi się również ostrzeżenie o nadjeżdżającym lewym pasem pojeździe, w momencie chęci zmiany pasa - zdaje mi się, że miałem wtedy włączona mapę z nawigacją, tak więc to nie zależy od ustawienia na wyświetlanie asystentów...
Cytat: Snooper w 2019/04/08 21:35
Była dyskusja co lepsze i jako czytający instrukcję samiec doczytałem, że VW oferuje dwa systemy - Blind Spot czyli ten w lusterkach oraz Side Asist.
Działają tak samo. Różnica: Blind od 10 km/h ,Side asist od 15 km/h. Side Asist oferuje jednak (wraz z posiadanym asystentem utrzymywania pasa ruchu - Lane Asisst) Side Asisst Plus, ,którego działanie wytłumaczył już powyżej @MrBlacker
Dodatkowo jadąc po drodze z dwoma pasami ruchu na wyświetlaczu miedzy zegarami pojawia mi się również ostrzeżenie o nadjeżdżającym lewym pasem pojeździe, w momencie chęci zmiany pasa - zdaje mi się, że miałem wtedy włączona mapę z nawigacją, tak więc to nie zależy od ustawienia na wyświetlanie asystentów...
Raczej nie,.
Tempomat jest zaprogramowany zeby nie wyprzedzac prawa strona. I jak jedziesz Prawym pasem szybciej niz jakis zawalidroga na srodkowym/lewym pasie to tempomat Cie zhamuje i wyswietli wlasnie ten samochod na zegarach.
T
Cytat: Tomus w 2019/04/10 12:14Tempomat jest zaprogramowany zeby nie wyprzedzac prawa strona. I jak jedziesz Prawym pasem szybciej niz jakis zawalidroga na srodkowym/lewym pasie to tempomat Cie zhamuje i wyswietli wlasnie ten samochod na zegarach.
aaa ok, ciekawe. Skupiłem się na lusterku, a to była wina z przodu, poczekam na odpowiednie warunki (trasa zamkowa w Szczecinie się nadaje, tam zawsze prawy najszybszy) by to powtórzyć
Cytat: Snooper w 2019/04/10 21:32
Cytat: Tomus w 2019/04/10 12:14Tempomat jest zaprogramowany zeby nie wyprzedzac prawa strona. I jak jedziesz Prawym pasem szybciej niz jakis zawalidroga na srodkowym/lewym pasie to tempomat Cie zhamuje i wyswietli wlasnie ten samochod na zegarach.
aaa ok, ciekawe. Skupiłem się na lusterku, a to była wina z przodu, poczekam na odpowiednie warunki (trasa zamkowa w Szczecinie się nadaje, tam zawsze prawy najszybszy) by to powtórzyć
zgadza się ale wystarczy wtedy lekko musnąć pedał gazu i przestaje mu to przeszkadzać :)
Cytat: Tomus w 2019/04/10 12:14
Tempomat jest zaprogramowany zeby nie wyprzedzac prawa strona. I jak jedziesz Prawym pasem szybciej niz jakis zawalidroga na srodkowym/lewym pasie to tempomat Cie zhamuje i wyswietli wlasnie ten samochod na zegarach.
Z tego co pamiętam to można wyłączyć za pomocą kodowania (VCDS lub OBDeleven).
Cytat: MrBlacker w 2019/04/14 23:33
Cytat: Tomus w 2019/04/10 12:14
Tempomat jest zaprogramowany zeby nie wyprzedzac prawa strona. I jak jedziesz Prawym pasem szybciej niz jakis zawalidroga na srodkowym/lewym pasie to tempomat Cie zhamuje i wyswietli wlasnie ten samochod na zegarach.
Z tego co pamiętam to można wyłączyć za pomocą kodowania (VCDS lub OBDeleven).
U mnie to chyba nie działa, bywało że na lewym był zawalidroga a ja jechałem prawym ciut szybciej
Cytat: Tomus w 2019/04/04 00:02
Cytat: MrBlacker w 2019/04/03 15:51
A ja do tej pory nie mogę się przyzwyczaić do tych lampek na lusterku.
A mi SA sie popsuło zaraz po zakupie i do tej pory nie dziala. Plus jest taki że nic mi nie miga, no ale minus że nie miga.. :(
VW sobie poradziło po kilku instrukcjach od kolegów z centrali. W końcu zaczęło wszystko działać. Nawet fajna sprawa. Przy okazji, jeszcze nie sprawdzałem tego z pasażerem ale wydaje mi się że te lampki są tak ustawione że widać je tylko z pozycji kierowcy. Może to być prawda?
T
Tak właśnie jest :).
A ja zaobserwowałem ciekawe zachowanie asystentów - w sumie to już nawet teraz nie wiem do końca którego.
Wyprzedzał mnie na autostradzie ktoś z prędkością no spokojnie + 50km/h do mojej ale nie wiem czemu jechał bardzo blisko krawędzi pasa od mojej strony, prawie by zahaczył lusterkiem.
Mój Tig się dosłownie przestraszył i odbił na prawo.