Panowie,
nie będę zakładał nowego tematu, ale podczepie się tutaj. Jakie bylo moje zdziwienie jak dziś cofałem w wąskiej uliczce nagle Tiguan wykrył bardzo duży kamień na chodniku i zatrzymał awaryjnie samochód - na ekranie pojawiło się coś w stylu "awaryjne hamowanie przy manewrach". Nie wiedziałem, że mam takie coś z tyłu, bo nie mam rear traffic assist i jakiś tam pakietów drogowych a standardowe front assist - pytanie jaki system za to odpowiada....czy może mam coś czego nie powinienem mieć w tej wersji ? :):)
Cytat: flamecards w 2018/08/28 22:18
Panowie,
nie będę zakładał nowego tematu, ale podczepie się tutaj. Jakie bylo moje zdziwienie jak dziś cofałem w wąskiej uliczce nagle Tiguan wykrył bardzo duży kamień na chodniku i zatrzymał awaryjnie samochód - na ekranie pojawiło się coś w stylu "awaryjne hamowanie przy manewrach". Nie wiedziałem, że mam takie coś z tyłu, bo nie mam rear traffic assist i jakiś tam pakietów drogowych a standardowe front assist - pytanie jaki system za to odpowiada....czy może mam coś czego nie powinienem mieć w tej wersji ? :) :)
To chyba cześć standardowego wyposażenie każdej wersji wyposażenia:
System Front Assist z funkcją awaryjnego hamowania City.
Według mnie w Tiguanie działa również przy cofaniu do tytułu. U mnie kilka razy już zadziałał, a raz uratował od solidnego rozwalenie tyłu samochodu ...
Ok bo na starym forum kiedys pytałem czy przy cofaniu auto też się zatrzyma - ta twierdzili ze nie, bo nie mam Rear assist
Rear Assist to tylko kamera cofania, nic więcej, w Tiguanie dostępny razem w pakiecie z Park Assist
Hamowanie przy cofaniu to tzw. maneuver braking, o ile dobrze pamiętam było to wymienione jako nowość dla czujników parkowania ParkPilot od RM 2018. System działa w zakresie prędkości od 1.5 do 10 km/h przy cofaniu oraz 2.5 do 10 km/h przy jeździe do przodu. Jeśli jedzie się więc wystarczająco wolno, to i tak można zaliczyć przeszkodę :) Tutaj przykład działania z Passata:
https://youtu.be/oXjUy5BHn9E?t=48s
To o czym wspominacie jako opcja dodatkowa to "Rear Traffic Alert" czyli dodatkowe czujniki parkowania oraz radarowe w narożnikach tylnego zderzaka wykrywające obiekty z boku samochodu:
https://youtu.be/TbWbOpX9OJk?t=1m2s
Powyższe chyba zamyka temat, dzięki!
Wygląda na to że to jest Park Pilot bo Rear Traffic Allert nie posiadam, a auto samo hamuje jadąc do tyłu.
Kolejna sprawa jest taka, że mój Tiguan jest z RM2017 i RP2017 a automatyczne hamowanie do tyłu działa.
Link do opisu systemu:
http://inside.volkswagen.com/Braking-when-space-is-tight.html
działa czasem nawet bez powodu
Cytat: asta w 2018/08/29 00:28
działa czasem nawet bez powodu
W jakich sytuacjach działa Ci bez powodu?
Front Assist to tak, np. na jakiś zjazdach, ale hamowanie do tyłu jest rewelacyjne
Cytat: Kabe w 2018/08/29 00:38W jakich sytuacjach działa Ci bez powodu?
Ja zaliczyłem "zdziwko" na niewielkiej kępie trawy ;-)
Też ostatnio cofałem na wąskiej dróżce, z tyłu po lewej kępa trawy sięgająca na wysokość zderzaka, co prawda czujniki piszczały, ale widziałem na kamerkach, że przejazd jest wolny, a tu nagle STOP.
Na początku myślałem, że w coś walnąłem, ale na szczęście to tylko awaryjne hamowanie zadziałało. :)
Można ten system wyłączyć przyciskiem przy gałce zmiany biegów - duża literka P z prawej strony. Działa tylko do pierwszego zatrzymania auta jadącego w tym samym kierunku, tzn. jeżeli cofamy i zatrzymamy auto i znów ruszymy w tym samym kierunku to już nie zadziała. (o ile dobrze pamiętam instrukcję).
Mi działa np. przy cofaniu i wysokim krawężniku, też kilka razy myslałem,że już w coś przydzwoniłem, ale jednak nie.
Ja mam w garażu taki próg zabezpieczajacy żeby w ścianę nie wjechać. Jak ciut za szybko wjeżdżam to hamuje. Po 3 razie wlokę się jak żółw - wtedy czujniki tego nie wykrywaja i mogę dojechać kołami do progu. Parkuję tyłem.
Na wyświetlaczu DM (mam kamerę) chyba z lewej strony pojawia się taki symbol A w kólku. Można to odkliknąć. To właśnie automatyczne hamowanie.
Niemniej jednak byłem przekonany że to część systemu wchodzącego w pakiet drogowy Rear Traffic Aler i ze działa tylko przy cofaniu. A tu proszę. Wychodzi na to że od RM 2018 to finkcja Systemu Park Pilot - czujniki parkowania z przodu i z tyłu z wizualizacją na ekranie radia
Cytat: omen w 2018/08/29 15:39A tu proszę. Wychodzi na to że od RM 2018 to finkcja Systemu Park Pilot - czujniki parkowania z przodu i z tyłu z wizualizacją na ekranie radia
W RM2017 również to działa
Cytat: Preszus w 2018/08/29 08:00
Można ten system wyłączyć przyciskiem przy gałce zmiany biegów - duża literka P z prawej strony.
Jak naciśniesz P to Ci w ogóle czujniki wyłącza. Żeby wyłączyć awaryjne hamowanie to po wrzuceniu wstecznego należy na ekranie radia nacisnąć ten przycisk z literka A w nawiasach i z pachołkiem. Ten drugi (z glosnikiem i pachołkiem) wyłącza pikanie, ale czujniki dalej działają i pokazuje mi przeszkody na ekranie (nie mam kamery cofania).
Cytat: asta w 2018/08/29 00:28działa czasem nawet bez powodu
kilka dni temu, wykręcałem na dużej pustej przestrzeni i auto stanęło mi nagle z charakterystycznym dźwiękiem awaryjnie zaciąganych hamulców. Aż wyszedłem poogladać czy jakiś kamyczek, czy trawka... nic. Jedynie co mnie zastanawia, że byłl tam spadek i nierówność terenu.
Dzisiaj jak cofałem na parkingu czujniki wykryły przeszkodę z tyłu i auto automatycznie się zatrzymało. Na ekranie z kamery cofania żadnej przeszkody nie było widać więc wyszedłem z auta i patrzę a z tyłu jest ogroma dziura o głębokości ok. 15-20 cm.
Ciekawe czy czujniki oszalały podczas deszczu i to tylko zbieg okoliczności czy faktycznie wykryły tą dziurę i dlatego auto się zatrzymało. ;)
Zawsze możesz spróbować wpaść w tą dziurę jak nie ma deszczu;) A tak na serio, te czujniki potrafią wykryć wyższe krawężniki. Jak ta dziura znalazła się w ich zasięgu mogła być tak potraktowana, ale równie dobrze mógł to być przypadek (odbicie od deszczu czy nawierzchni, wielokrotne odbicie) itp.
Oczywiście zdarzają sie pojedyncze sytuacje że system zadziała dziwnie, ale ja już uniknąłem 2x stłuczki przy cofaniu więc jestem jak najbardziej zwolennikiem takiej dodatkowej ochrony.
Ja jeżdżę na zmianę Scenikiem manualem i Tigiem w automacie i ostatnio system awaryjnego hamowania uratował mu przedni zderzak a może i coś więcej. Stałem ok. 30 cm przed metalowym ogrodzeniem a ja rozkojarzony z przyzwyczajenia wrzuciłem gałę do tyłu i gaz. Ale Tig rabanu narobił. Zatrzymał się z 10 cm od ogrodzenia. Duży plus dla tego systemu.
U mnie błąd ludzki, R na wybieraku a przeświadczenie że jest D i but... auto zawyło i stanęło mi prawie na sztorc. Dobry systemik, dobry aż chciałoby się go pogłaskać. Bez tego dzwon 100%
Mnie również raz już 2 x uratował, więc dla mnie jedno czy dwa hamowania z kapelusza są jak najbardziej do zaakceptowania.
Czyli z głosowania z ostatnich wpisów wychodzi że to zajebisty system :) i to nie tylko ja tak uważam.
Jeśli 4 głosy można rozciągnąć na całą populację użytkowników to tak;).Tyle, że nie można... Co oczywiście nie znaczy, że nie jest:P
Cytat: rk w 2019/03/05 21:33
Jeśli 4 głosy można rozciągnąć na całą populację użytkowników to tak;).Tyle, że nie można... Co oczywiście nie znaczy, że nie jest:P
Weź nie filozuj ;) Super system ...!
Korzystając z tego, że miałem do dyspozycji wielką styropianową lodówkę ;) potestowałem trochę hamowanie przy manewrowaniu i mam 3 spostrzeżenia:
1. generalnie działa i z przodu i z tyłu :)
2. samo hamowanie jest wykonywane z maksymalną siłą i jest jest mega nieprzyjemnym szarpnięciem, ale faktycznie jadąc ok 5km/h zatrzymało mnie jeszcze na kilka cm przed przeszkodą.
3. Problemem jest zbyt niska prędkość - faktycznie jadąc powoli potrąciłem pudło i przodem i tyłem. Tyle tylko, że pewnie nie da się tego zrobić inaczej bo w przeciwnym wypadku mogłoby hamować wtedy kiedy w pełni kontrolujemy sytuację a chcemy poprostu blisko podjechać.
Podsumowując - rewelacyjne :)
bo to awaryjne hamowanie działa chyba tylko powyżej pewnej prędkości rzędu 3-5 km/h
I tylko poniżej 10 km/h - oczywiście mowa tylko o awaryjnym hamowaniu przy manewrowaniu, a nie o funkcji Front Assist.
System w Tigu jest jak najbardziej użyteczny, ale..... świat idzie do przodu i teraz są lepsze systemy:
https://www.youtube.com/watch?v=x-nnm4QLCwk
Systemy asystujący cały czas są rozwijane, te w Tiguanie były na topie 3 lata temu jak wchodził do sprzedaży - tak to już 3 lata minęły :D .
Ostatnio BMW wprowadziło w nowej 3 i w x5 system zapisujacy w pamięci ostatnie przejechanie 50 metrów. I system z pamięci potrafi cofnąć auto po śladzie. Wyjazd z miejsca parkingowego prostopadłego do jezdni czy z jakiejś bramy lub wycofanie w uliczce jest proste, a właściwie bezobsługowe. Naprawdę fajnie to wygląda na testach.
O tym że systemy potrafią być lepsze i gorsze można posłuchać właśnie z takiego testu, polecam :) .
https://m.youtube.com/watch?v=kYZM_Ojrc3I (https://m.youtube.com/watch?v=kYZM_Ojrc3I)
(Dla tych co nie mają czasu, o nowych systemach jest od 11:40)
Nawiasem mówiąc nie zdawałem sobie sprawę że to, iż ACC zwalnia z opóźnieniem jak włączamy kierunkowskaz jest dalej nowością w roku 2019, a w Mazdzie 6 dalej tego nie ma. Przypomnę że w naszych Tiguana jest to od początku czyli od 3 lat w standardzie w ACC.
Dla mnie jakość, zaawansowanie i sposób działania takich gadgetów właśnie przekonał do Tiguana