Adaptive Cruise Control (ACC) - Aktywny tempomat

Zaczęty przez MrBlacker, 2018/12/22 23:04

Poprzedni wątek - Następny wątek

Peterka

Cytat: rk w 2019/04/20 21:03
Niestety Tiguan 2 nie ma sprzęgniętego systemu rozpoznawania znaków i ACC. Ze stajni VW ma to na pewno Arteon oraz Touareg. Pozostaje zatem ręczne ustawianie prędkości.
A wiesz może czy ma to np. Kodiaq?

vicek

Na bank to ma. Jestem pewien ze sprawdzalem dzialanie na jezdzie demo i jestem prawie pewien ze na auto centrum w filmie to bylo


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Edit w sumie dluzej masz auto wiec masz pewnie racje ale do tej pory bylem pewien se to tak dziala. ACC musialo zwalniac do auta przedemna..

iks

Cytat: vicek w 2019/04/20 21:13
Na bank to ma. Jestem pewien ze sprawdzalem dzialanie na jezdzie demo i jestem prawie pewien ze na auto centrum w filmie to bylo

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Edit w sumie dluzej masz auto wiec masz pewnie racje ale do tej pory bylem pewien se to tak dziala. ACC musialo zwalniac do auta przedemna..


To są dwie różne rzeczy, system ACC oczywiście może zwalniać jeśli widzi auto przed sobą, ustawiasz odległość jaką preferujesz. Ale pytałeś o znaki drogowe to inna bajka, chyba nie ma takiej możliwości żeby auto dostosowywało się do ograniczenia ze znaku.

arekp

Cytat: iks w 2019/04/20 21:38
Cytat: vicek w 2019/04/20 21:13
Na bank to ma. Jestem pewien ze sprawdzalem dzialanie na jezdzie demo i jestem prawie pewien ze na auto centrum w filmie to bylo

Edit w sumie dluzej masz auto wiec masz pewnie racje ale do tej pory bylem pewien se to tak dziala. ACC musialo zwalniac do auta przedemna..


To są dwie różne rzeczy, system ACC oczywiście może zwalniać jeśli widzi auto przed sobą, ustawiasz odległość jaką preferujesz. Ale pytałeś o znaki drogowe to inna bajka, chyba nie ma takiej możliwości żeby auto dostosowywało się do ograniczenia ze znaku.

Oczywiście, że jest :) Wystarczą odpowiednie dane dla komputera.

https://www.youtube.com/watch?v=gTNMFDzoBJ4

rk

Dokładnie, taki sprzęg mają np. nowe BMW czy Audi (widziałem i testowałem w A4/A5/A6/Q5/Q7). Inna sprawa, że auta z grupy VAG (sprawdzałem tylko w Touaregu i powyższych Audi)  nie mają ustawienia gdzie można ustawić np. 10km/h więcej niż jest na znaku lub w danych nawigacji (ma to np BMW). Prędkość ustawiana jest automatycznie, bez ingerencji kierowcy.. Jak dane nawigacyjne są złe lub system rozpoznawania znaków popełni błąd i fuzja danych będzie zrobiona nieprawidłowo (np. na autostradzie ustawi się 40km/h ze zjazdu) to nagle może się okazać, że trzeba będzie prędkość albo mocno i szybko ręcznie korygować albo auto dość szybko ją wytraci (co może być niebezpieczne).

Lepiej to działa w ustawieniu z tolerancją, które jest obecna w VAGach, ale używana jest głównie, żeby poprawić wyniki spalania (np. jak auto zwalnia to użyje coastingu a nie hamowania silnikiem i o te kilka km/h przekroczy przez chwilę prędkość). W BMW nowa prędkość (także z wyprzedzeniem) może być zatwierdzona przyciskiem SET. Audi z kolei (i chyba Touareg) są w stanie ściągnąć znaki drogowe na trasie i okolicy online (modyfikowane na żywo na podstawie danych z innych samochodów)

System taki jest na pewno krokiem w przód, ale do ideału jeszcze daleko.

moharp

Mam pytanko. Jedziemy na autostradzie z aktywnym ACC i chcemy zjechać z lewego pasa na prawy, wjechać pomiędzy dwa auta na prawym pasie. Czy ACC gwałtownie zachamuje stwarzając zagrożenie dla tego auta za nami ?

MrBlacker

Jeśli przy tym manewrze nie użyjesz hamulca (czyli nie wyłączysz ACC) to ACC przyhamuje, aby ustawić taką odległość od auta przed tobą jaką sam wcześniej zdefiniowałeś.
Może nie będzie to gwałtowne hamowanie, ale na pewno je poczujesz.

Snooper

Cytat: moharp w 2019/05/06 14:45
Mam pytanko. Jedziemy na autostradzie z aktywnym ACC i chcemy zjechać z lewego pasa na prawy, wjechać pomiędzy dwa auta na prawym pasie. Czy ACC gwałtownie zachamuje stwarzając zagrożenie dla tego auta za nami ?


ale zanim wykryje auto na prawym pasie - w momencie zmiany pasa, też minie pewien okres czasu i może nie być bezpiecznie z przodu, no i wszystko zależy od prędkości wszystkich aut oraz odległości miedzy nimi

rk

Dokładnie, może się to odbyć albo bardzo płynnie albo być dość niebezpieczne w zależności od sytuacji. Proponuje trochę pojeździć z ACC bez takich manewrów, żeby nabrać wyczucia jakie będzie jego zachowanie. Czas reakcji i jej dokładny moment zależy też od ustawień ACC eko/normal/sport, które połączone są z ustawieniami auta (comfort=eko).

arekp

Powiem Wam, że dziś po raz pierwszy poczułem na własnej skórze jak bardzo przyzwyczaiłem się do ACC.

Trasa przez ~200km w deszczu mniejszym lub większym. ACC stracił widoczność 9 razy! I nawet nie problem w tym ile razy, co jak męczący jest ten brak komfortu.


Inna sprawa, że dziś system po raz pierwszy zachował się dziwnie. ACC w pewnym momencie przestało działać (nawet nie mżawka). Zero komunikatu o braku widoczności, zero reakcji na przycisk aktywacji. Wyłączenie i włączenie asystenta też zero reakcji i zero komunikatu.

Komunikat o braku widoczności pojawił mi się dopiero po ~20km jazdy bez wsparcia. Kolejne utraty widoczności jak i ponowne wznowienia gotowości do pracy działy się bezproblemowo.

jeromer

Jadąc na tempomacie na autostradzie, gdy pojawi się auto na prawym pasie, to dojeżdżając do niego lewym pasem pojawia się na środkowym ekranie na desce rozdzielczej wizerunek auta i moje zaczyna hamować, oraz zrównuje się prędkością z tym który chciałem wyprzedzić. Powiedzcie mi czy coś jest nie tak z ustawieniami auta? Wcześniej tak nie było.

TMP

W którym miejscu pojawia się symbol drugiego samochodu na wyświetlaczu - centralnie na własnym pasie ruchu czy tak jak w rzeczywistości po prawej strony swojego pasa?

Jeśli to drugie, to takie zachowanie pasuje do wbudowanego w ACC ograniczenia wyprzedzania po złej stronie drogi, ale w wersji na kraje z ruchem lewostronnym...

Kabe

Po pierwsze to nie Side Assist tylko ACC hamował, według mnie to zabieg okoliczności i mam nadzieję jednorazowe zachowanie auta i systemu. Prawdopodobnie tamto jechało blisko lewej krawędzi swojego pasa, a Ty prawej i system ACC tak to zinterpretował. Zdarza się też i u mnie ale bardzo rzadko i faktycznie w takich sytuacjach nie do końca jednoznacznych więc dla mnie OK a nawet plus.

Skakun

Cytat: jeromer w 2019/08/25 22:41
Powiedzcie mi czy coś jest nie tak z ustawieniami auta? Wcześniej tak nie było.


hmm... rzeczywiście dziwnie. U mnie jest tak tylko dla sytuacji, że ja jadę prawym, a mam auto przed sobą na pasie lewym, wtedy pojawia się na AID na pasie obok, a ACC mi zwalnia, domyślnie przewidując, że tamtem zaraz wjedzie na mój pas. Sytuacji jak Ty opisujesz u siebie nie zaobserwowałem. może rzeczywiście masz ustawienie na UK..

jeromer

Opisywane przeze mnie zachowanie auta przypuszczalnie było spowodowane nagromadzeniem się owadów na przedniej szybie i logo VW na masce. Przynajmniej tak mi powiedziano w serwisie, na którym byłem z wymianą oleju i usunięciem usterki: żółty znak SOS na konsoli (funkcja SOS może nie być dostępna), dioda na posufitce była na zielono.