Gdzie dokładnie jest czujnik ACC? Za znaczkiem VW czy może jak są kamery 360 to ACC wykorzystuje przednią kamerę?
Dzisiaj pojawił mi się komunikat, że czujnik nie ma widoczności. Jak wysiadłem z auta to kamera i znaczek VW były zasypane śniegiem, zgarnąłem z obu śnieg i później było OK.
Cytat: MrBlacker w 2018/12/22 23:04
Gdzie dokładnie jest czujnik ACC? Za znaczkiem VW czy może jak są kamery 360 to ACC wykorzystuje przednią kamerę?
Dzisiaj pojawił mi się komunikat, że czujnik nie ma widoczności. Jak wysiadłem z auta to kamera i znaczek VW były zasypane śniegiem, zgarnąłem z obu śnieg i później było OK.
ACC jest za znaczkiem VW
Czyli to ten sam radar co Front Assist, czy może to dwa różne czujniki?
Wygląda na to, że nie ma tam żadnej grzałki co by rozpuszczała śnieg i lód.
Traffic Jam Assist również jest dostępny dla manualnej skrzyni biegów tylko działa od 30km/h a Emergency Assist zwalnia samochód do najniżej prędkości jaka może mieć na danym biegu. To tylko kwestia kodowania jak to działa.
Do radaru grzałki są tylko w Audi.
W VW jest grzałka tylko na szybkie na około kamery.
Parę dni temu jak padał mokry śnieg znowu pojawił mi się komunikat, że ACC nie ma widoczności. Przejechałem kolejnych kilkanaście kilometrów i nic się nie zmieniło.
Zatrzymałem więc auto i sprawdziłem przód, oczywiście znaczek VW był pokryty mokrym śniegiem. Nie zgarniałem go i z ciekawości ponownie odpaliłem silnik, o dziwo komunikat zniknął i ACC działał poprawnie.
Pytanie dlaczego podczas jazdy ACC nie został ponownie aktywowany, bo powinien jeśli odzyska widoczność?
Po drugie trochę nieciekawie się robi, gdy taka sytuacja zdarzy się na autostradzie. Pytanie dlaczego nie można aktywować "stałego" tempomatu bez pomiaru odległości przed autem.
A może da się to jakość zrobić, może coś trzeba przekodować?
Bo w takiej sytuacji pozostaje tylko zatrzymać się i oczyścić radar.
Cytat: MrBlacker w 2019/01/13 20:26Pytanie dlaczego nie można aktywować "stałego" tempomatu bez pomiaru odległości przed autem.
Przerabialiśmy ten temat kilka razy i ogólnie doszliśmy na forum do wniosku, że to względy bezpieczeństwa - przyzwyczajenie do ACC, w przypadku przełączenia do zwykłego tempomatu może spowodować zagrożenie przez nieuwagę.
Mo że i ma to sens, ale nie do końca mnie to przekonuje, bo co w przypadku, gdy mamy drugie auto z ręcznym tempomatem? :)
Cytat: MrBlacker w 2019/01/13 21:44
Mo że i ma to sens, ale nie do końca mnie to przekonuje, bo co w przypadku, gdy mamy drugie auto z ręcznym tempomatem? :)
Tego Volkswagen nie przewidział 😜
A tak na poważnie to producent stara się dbać o Twoje bezpieczeństwo w konkretnym egzemplarzu 🙂
Cytat: MrBlacker w 2019/01/13 20:26
Pytanie dlaczego podczas jazdy ACC nie został ponownie aktywowany, bo powinien jeśli odzyska widoczność?
Czujnik bierze pod uwagę jakiś czas. Pewnie średnia ilość szumów/fałszywych ech czy co innego on bierze pod uwagę zaczęła spadać (np. mniej śniegu padało, część się obsunęła z czujnika itp), ale nie osiągnęła progu ponownej aktywacji. Po ponownym uruchomieniu diagnostyka wystartowała od zera i sterownik załączył czujnik.
Miałem kiedyś sytuację gdy padał deszcz, następnie przestał i po minucie wyłączył się ACC. Droga była od tego momentu sucha i nie było żadnej mgły czy wody podniesionej przez przejeżdżające auta.Po kilku minutach włączy się ponownie;)
Cytat: MrBlacker w 2019/01/13 20:26
Po drugie trochę nieciekawie się robi, gdy taka sytuacja zdarzy się na autostradzie. Pytanie dlaczego nie można aktywować "stałego" tempomatu bez pomiaru odległości przed autem.
Czemu nieciekawie? Jak warunki są na tyle złe, że ACC się wyłączyło to raczej jeżdżenie w tym samym czasie na tempomacie nie należy do najlepszych pomysłów.
Brak funkcji normalnego tempomatu wynika pewnie z tego, żę jadąc z ACC przyzwyczajasz się do tego w danym smochoidzie. Gdyby nagle (nawet po ponownej aktywacji) auto nie zachowuje się tak samo to można się zdziwić. Mi na przykład ładną chwilę zajmuje przyzwyczajenie się do klasycznego tempomatu w aucie żony. Druga teoria to taka, że po prostu dodanie 3 funkcji do kierownicy/zegarów itp. nie było by zbyt intuicyjne (jest tam też ogranicznik prędkości).
Cytat: rk w 2019/01/14 12:09Druga teoria to taka, że po prostu dodanie 3 funkcji do kierownicy/zegarów itp. nie było by zbyt intuicyjne (jest tam też ogranicznik prędkości).
Może z dwa razy dla testów użyłem ogranicznik prędkości. Jak dla mnie mało przydatna funkcjonalność.
I właśnie zamiast niego mogłaby być opcja ręcznego tempomatu. ;)
Ja nawet nie wiem jak to włączyć/ustawić a to moje drugie auto z ACC na platformie MQB (czyli 7 lat łącznie) ;)
Pewnie są ludzie, którzy korzystają z tej funkcjonalności.
Ja akurat wolę tak jak jest w chwili obecnej, tj. tylko tempomat automatyczny albo wcale.
Podsumowując
@MrBlacker personalizacji pod Ciebie raczej bym nie oczekiwał ze strony VW;) Temat już wałkowaliśmy, więc raczej nie ma sensu się rozwodzić.
Ktoś sprawdzał? Mam pytanie o aktywny tempomat, czy z tyłu uruchamiają się światła stopu przy jeździe w korku, albo dostosowywaniu prędkości na drodze? Tak mnie ostatnio zastanowiło... Jechałem w dzień, więc nie wiem czy światła stopu się włączają...
Tak. Światła stopu działają przy zwalnianiu, hanowaniu do zera.
Działa to dokładnie tak jakbyś jechał manualnie. Zawsze gdy wymagane jest użycie hanulca przez automat to światła się zapalają. Również wtedy kiedy ręcznie wymuszasz zmianę prędkości na kierownicy i jest ona na tyle duża że redukcja biegu lub opór toczenia nie wystarcza do wytracenia prędkości.
Podczas postoju na auto hold również świecą sie światła stopu.
Pytanie szybkie:
Jadac na ACC ustawiam predkosc na 80km/h. Auto odczytuje znaki poprawnie ale nie zwalnia... np do 50. Gdzies to trzeba wlaczyc? Przeszukalem ustawienia asystentow ale nic nie znalazlem ..
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Niestety Tiguan 2 nie ma sprzęgniętego systemu rozpoznawania znaków i ACC. Ze stajni VW ma to na pewno Arteon oraz Touareg. Pozostaje zatem ręczne ustawianie prędkości.
Cytat: rk w 2019/04/20 21:03
Niestety Tiguan 2 nie ma sprzęgniętego systemu rozpoznawania znaków i ACC. Ze stajni VW ma to na pewno Arteon oraz Touareg. Pozostaje zatem ręczne ustawianie prędkości.
A wiesz może czy ma to np. Kodiaq?
Na bank to ma. Jestem pewien ze sprawdzalem dzialanie na jezdzie demo i jestem prawie pewien ze na auto centrum w filmie to bylo
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Edit w sumie dluzej masz auto wiec masz pewnie racje ale do tej pory bylem pewien se to tak dziala. ACC musialo zwalniac do auta przedemna..
Cytat: vicek w 2019/04/20 21:13
Na bank to ma. Jestem pewien ze sprawdzalem dzialanie na jezdzie demo i jestem prawie pewien ze na auto centrum w filmie to bylo
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Edit w sumie dluzej masz auto wiec masz pewnie racje ale do tej pory bylem pewien se to tak dziala. ACC musialo zwalniac do auta przedemna..
To są dwie różne rzeczy, system ACC oczywiście może zwalniać jeśli widzi auto przed sobą, ustawiasz odległość jaką preferujesz. Ale pytałeś o znaki drogowe to inna bajka, chyba nie ma takiej możliwości żeby auto dostosowywało się do ograniczenia ze znaku.
Cytat: iks w 2019/04/20 21:38
Cytat: vicek w 2019/04/20 21:13
Na bank to ma. Jestem pewien ze sprawdzalem dzialanie na jezdzie demo i jestem prawie pewien ze na auto centrum w filmie to bylo
Edit w sumie dluzej masz auto wiec masz pewnie racje ale do tej pory bylem pewien se to tak dziala. ACC musialo zwalniac do auta przedemna..
To są dwie różne rzeczy, system ACC oczywiście może zwalniać jeśli widzi auto przed sobą, ustawiasz odległość jaką preferujesz. Ale pytałeś o znaki drogowe to inna bajka, chyba nie ma takiej możliwości żeby auto dostosowywało się do ograniczenia ze znaku.
Oczywiście, że jest :) Wystarczą odpowiednie dane dla komputera.
https://www.youtube.com/watch?v=gTNMFDzoBJ4
Dokładnie, taki sprzęg mają np. nowe BMW czy Audi (widziałem i testowałem w A4/A5/A6/Q5/Q7). Inna sprawa, że auta z grupy VAG (sprawdzałem tylko w Touaregu i powyższych Audi) nie mają ustawienia gdzie można ustawić np. 10km/h więcej niż jest na znaku lub w danych nawigacji (ma to np BMW). Prędkość ustawiana jest automatycznie, bez ingerencji kierowcy.. Jak dane nawigacyjne są złe lub system rozpoznawania znaków popełni błąd i fuzja danych będzie zrobiona nieprawidłowo (np. na autostradzie ustawi się 40km/h ze zjazdu) to nagle może się okazać, że trzeba będzie prędkość albo mocno i szybko ręcznie korygować albo auto dość szybko ją wytraci (co może być niebezpieczne).
Lepiej to działa w ustawieniu z tolerancją, które jest obecna w VAGach, ale używana jest głównie, żeby poprawić wyniki spalania (np. jak auto zwalnia to użyje coastingu a nie hamowania silnikiem i o te kilka km/h przekroczy przez chwilę prędkość). W BMW nowa prędkość (także z wyprzedzeniem) może być zatwierdzona przyciskiem SET. Audi z kolei (i chyba Touareg) są w stanie ściągnąć znaki drogowe na trasie i okolicy online (modyfikowane na żywo na podstawie danych z innych samochodów)
System taki jest na pewno krokiem w przód, ale do ideału jeszcze daleko.
Mam pytanko. Jedziemy na autostradzie z aktywnym ACC i chcemy zjechać z lewego pasa na prawy, wjechać pomiędzy dwa auta na prawym pasie. Czy ACC gwałtownie zachamuje stwarzając zagrożenie dla tego auta za nami ?
Jeśli przy tym manewrze nie użyjesz hamulca (czyli nie wyłączysz ACC) to ACC przyhamuje, aby ustawić taką odległość od auta przed tobą jaką sam wcześniej zdefiniowałeś.
Może nie będzie to gwałtowne hamowanie, ale na pewno je poczujesz.
Cytat: moharp w 2019/05/06 14:45
Mam pytanko. Jedziemy na autostradzie z aktywnym ACC i chcemy zjechać z lewego pasa na prawy, wjechać pomiędzy dwa auta na prawym pasie. Czy ACC gwałtownie zachamuje stwarzając zagrożenie dla tego auta za nami ?
ale zanim wykryje auto na prawym pasie - w momencie zmiany pasa, też minie pewien okres czasu i może nie być bezpiecznie z przodu, no i wszystko zależy od prędkości wszystkich aut oraz odległości miedzy nimi
Dokładnie, może się to odbyć albo bardzo płynnie albo być dość niebezpieczne w zależności od sytuacji. Proponuje trochę pojeździć z ACC bez takich manewrów, żeby nabrać wyczucia jakie będzie jego zachowanie. Czas reakcji i jej dokładny moment zależy też od ustawień ACC eko/normal/sport, które połączone są z ustawieniami auta (comfort=eko).
Powiem Wam, że dziś po raz pierwszy poczułem na własnej skórze jak bardzo przyzwyczaiłem się do ACC.
Trasa przez ~200km w deszczu mniejszym lub większym. ACC stracił widoczność 9 razy! I nawet nie problem w tym ile razy, co jak męczący jest ten brak komfortu.
Inna sprawa, że dziś system po raz pierwszy zachował się dziwnie. ACC w pewnym momencie przestało działać (nawet nie mżawka). Zero komunikatu o braku widoczności, zero reakcji na przycisk aktywacji. Wyłączenie i włączenie asystenta też zero reakcji i zero komunikatu.
Komunikat o braku widoczności pojawił mi się dopiero po ~20km jazdy bez wsparcia. Kolejne utraty widoczności jak i ponowne wznowienia gotowości do pracy działy się bezproblemowo.
Jadąc na tempomacie na autostradzie, gdy pojawi się auto na prawym pasie, to dojeżdżając do niego lewym pasem pojawia się na środkowym ekranie na desce rozdzielczej wizerunek auta i moje zaczyna hamować, oraz zrównuje się prędkością z tym który chciałem wyprzedzić. Powiedzcie mi czy coś jest nie tak z ustawieniami auta? Wcześniej tak nie było.
W którym miejscu pojawia się symbol drugiego samochodu na wyświetlaczu - centralnie na własnym pasie ruchu czy tak jak w rzeczywistości po prawej strony swojego pasa?
Jeśli to drugie, to takie zachowanie pasuje do wbudowanego w ACC ograniczenia wyprzedzania po złej stronie drogi, ale w wersji na kraje z ruchem lewostronnym...
Po pierwsze to nie Side Assist tylko ACC hamował, według mnie to zabieg okoliczności i mam nadzieję jednorazowe zachowanie auta i systemu. Prawdopodobnie tamto jechało blisko lewej krawędzi swojego pasa, a Ty prawej i system ACC tak to zinterpretował. Zdarza się też i u mnie ale bardzo rzadko i faktycznie w takich sytuacjach nie do końca jednoznacznych więc dla mnie OK a nawet plus.
Cytat: jeromer w 2019/08/25 22:41
Powiedzcie mi czy coś jest nie tak z ustawieniami auta? Wcześniej tak nie było.
hmm... rzeczywiście dziwnie. U mnie jest tak tylko dla sytuacji, że ja jadę prawym, a mam auto przed sobą na pasie lewym, wtedy pojawia się na AID na pasie obok, a ACC mi zwalnia, domyślnie przewidując, że tamtem zaraz wjedzie na mój pas. Sytuacji jak Ty opisujesz u siebie nie zaobserwowałem. może rzeczywiście masz ustawienie na UK..
Opisywane przeze mnie zachowanie auta przypuszczalnie było spowodowane nagromadzeniem się owadów na przedniej szybie i logo VW na masce. Przynajmniej tak mi powiedziano w serwisie, na którym byłem z wymianą oleju i usunięciem usterki: żółty znak SOS na konsoli (funkcja SOS może nie być dostępna), dioda na posufitce była na zielono.
Dzisiaj podczas masakrycznych korków (postoje po kilka minut) odkryłem ciekawą rzecz.
Z racji tej, że w mieście dość często używam ACC to podczas jazdy w korkach automatycznie jest aktywny TrafficJam Assist.
Jak pewnie pamiętacie po automatycznym zatrzymaniu auta przez ACC nasze auto samo ruszy jeśli w czasie nie dłuższym niż 3 sekundy auto przed naszym ruszy do przodu. Niestety po dłuższym czasie dalszą jazdę trzeba wymusić lekkim stuknięciem w pedał przyspieszenia lub przez naciśnięcie przycisku tempomatu na kierownicy.
Ale jeśli taki postój trwa dłużej niż 3 minuty to ACC zostaje całkowicie wyłączony. Sygnalizowane jest to krótkim sygnałem dźwiękowym i automatycznym włączeniem hamulca postojowego (czerwona ikonka hamulca w górnej części AID).
Traffic Jam Assist to utrzymywanie pasa ruchu poniżej 60 km/h.
To o czym piszesz to ACC Stop and Go.
Faktycznie masz rację, teraz o tym doczytałem. ;)
Niemniej jednak po 3 minutach postoju w korku ACC wyłącza się całkowicie.
to że się wyłącza to się zgadzam i wiedziałem, ale czy przed tym pika, nie kojarzę ;D
Tylko jedno piknięcie, można przeoczyć. ;)
Cześć. Dawno nie jeździłem poza miastem i mniej więcej tydzień temu wracając z WAW do WRO w nocy zauważyłem dziwne zachowanie ACC. Ustawiłem tempomat na 150 km/h i wszystko było ok poza sytuacjami, kiedy wyprzedzałem auta jadące prawym pasem. W takiej sytuacji tempomat zachowywał się jakby wykrywał auto przede mną to znaczy zaczynał zwalnianie. W przypadku tirów z racji różnicy prędkości zwalniał tylko do momentu wyminięcia ciężarówki, później wracał do zadanej prędkości. W przypadku osobówki potrafił wyrównać prędkość do auta jadącego pasem obok. Spotkaliście się kiedyś z taką przypadłością? Co może być przyczyną?
Może to ten sam problem co
@jeromer parę wątków wcześniej opisał?
@TMP załatwione. ;)
to nie żaden problem tylko celowe działanie.
Ponieważ prawym pasem się nie wyprzedza to ACC też tego nie robi.
Tarraco wręcz o takiej sytuacji informuje wyświetlając na AID samochód po lewej stronie.
Problem zdaje się był odwrotny: ACC uniemożliwiał/utrudniał wyprzedzanie z lewej strony.
Dokładnie jak pisze
@TMP , wyprzedzałem po lewej zgodnie z regułami sztuki ;)
Cytat: Mullrof w 2020/02/28 06:42Ponieważ prawym pasem się nie wyprzedza to ACC też tego nie robi.
Niestety w Polsce Kodeks Drogowy (http://kodeks-drogowy.org/ruch-drogowy/ruch-pojazdow/wyprzedzanie) pozwala na wyprzedzanie z prawej strony (punkt 10). Ale już w Niemczech czy Austrii jest to zabronionei chyba dobrze, bo jest to dosyć niebezpieczne.
Za granicą wyprzedzanie z prawej strony jest dozwolone w terenie zabudowanym.
W Polsce poza zabudowanym można wyprzedzać z prawej tylko jeśli pasy ruchu przeciwległego są oddzielone pasem zieleni lub barierkami, bardzo głupi i dziwny przepis, nie mniej bardzo przydatny przy polskim stylu jazdy lewym pasem :P
zaryzykuję dalej konfrontację
stwierdzeniem, że prawym pasem się nie wyprzedza a po prostu jedzie :)
przy szybszej jeździe prawym pasem tam nawet są jakieś jaja, że jak ci ten z lewej zajedzie drogę to wina jest twoja.
Jeżeli jedziesz lewym pasem i ktoś Ci zajedzie drogę to jego, analogicznie języki Ty jedziesz prawym i ktoś wjeździe z lewego na Twój. Ten ktoś dokonuje manewru zmiany pasa wiec on ma obowiązek ustąpić pierwszeństwa. Podstawy kodeksu ruchu drogowego. Polecam lekturę ;)
ta,
każdy trzyma kodeks pod ręką i czyta jak biblię.
takie odbijanie piłeczki i mentorski ton bez potrzeby.
Po co się spinać. Ja też mogę wypisywać bzdury typu pokaż mi w kodeksie gdzie jest zapis mówiący o czymś takim jak wyprzedzanie prawym pasem ;D
jak ktoś wjeżdża w ciebie z lewej strony ale to ty utrzymywałeś wyższą prędkość to dyskusyjne jest to czy aby na pewno umożliwiłeś mu zakończenie właśnie manewry wyprzedzania.
I to jest właśnie nie ustąpienie pierwszeństwa.
To niuans i pewnie można dyskutować czy aby osoba z lewej strony dokonywała manewru wyprzedzania ale lewe pasy z grubsza do tego służą więc już masz pierwsze wzmianki do tego by jednak być winnym samemu w takiej sytuacji.
tak zwane wyprzedzanie prawym pasem to przede wszystkim stwarzanie zagrożenia a dalej idące interpretacje i podejrzenia pozostawiłbym smutnym Panom mundurowym jak ktoś z was już wpadnie.
Cytat: Mullrof w 2020/02/28 21:54zaryzykuję dalej konfrontację
Twoje słowa :D
Ale to bardzo prosta piłka, zmieniasz pas - zachowujesz szczególna ostrożność i ustępujemy pierwszeństwa osobom na tym pasie. Nie zrobiłeś tego no to jesteś winny spowodowania kolizji. Uwierz policja nie interpretuje nic, no chyba ze ,,sprawca" jest znajomy albo ważny to wtedy na pewno będzie ,,poszkodowanym". Wtedy nawet kamerka Cię nie uratuje bo sprawę może ,,wylosować" odpowiedni sędzia ;)