Ostatnie wiadomości

#1
VW TIGUAN II - 2016 - 2024 / Odp: Pocenie się na łączeniu s...
Ostatnia wiadomość przez Mave - Dzisiaj o 07:54
Mam przejechane 32 tyś i na razie nigdy mi ta skrzynia (DQ 381) nie  szarpnęła, zmienia biegi płynnie i bez zastanowienia, to że bieg został zmieniony to wiem tylko po odgłosie silnika. Bieg wsteczny niestety ma taki objaw po dłuższym postoju (jakby się zazębiała po ruszeniu) i myślę że jest to bardziej spowodowane kwestią sterowania i rozprowadzenia ciśnienia oleju bo po przełączeniu najpierw na "D" i potem na "R" autko rusza płynnie ale zgadzam się tak nie powinno być.  DQ 200 to skrzynia na suchych sprzęgłach mniej "żywotna" i zdecydowanie ma więcej negatywnych opinii, i pierwszy raz czytam że ktoś chciałby mieć DQ 200 zamiast DQ 381.
Kolega ma T Rocka 1.5 TSI z DQ200 - szarpała czasem, dwa razy się zablokowała (do 6 tyś km przebiegu) po czym została wymieniona ale tej również dużo brakuje do płynnej pracy. 

ps. podjedz do kogoś kto ma pojęcie o DSG i nie będzie mówił ... "że ten typ tak ma" ...  może przeprowadzenie procesu adaptacji coś poprawi ? 
 
#2
VW TIGUAN II - 2016 - 2024 / Odp: Pocenie się na łączeniu s...
Ostatnia wiadomość przez PlayerOne - Wczoraj o 14:50
Wygląda na to, że tak jest uroda skrzyni DSG DQ381, poniżej link do artykułu.
https://www.wyborkierowcow.pl/skrzynia-dsg-dq381-opinie-awaryjnosc-typowe-usterki/
#3
VW TIGUAN II - 2016 - 2024 / Odp: Pocenie się na łączeniu s...
Ostatnia wiadomość przez PlayerOne - Wczoraj o 14:46
Czy takie działnie skrzyni DSG jest czymś normalnym? Praktykowałem to wcześniej, ale mimo wszystko nie powinno być tak, że za każdym razem trzeba wrzucić D, a następnie R. Jest to jakitymczasowy środek zaradczy. Pytanie, czy taka jest specyfika tej skrzyni, czy zstawienie silnika 1.5 TSI z DQ381 jest odpowiednie, sama skrzynia ma duży moment obrotowy bo 420 Nm, a silnik 250 Nm.

Miałem okazję prowadzić VW Taigo z silnikiem 1.0 TSI i skrzynią DQ200, żadnych szarpnięć, lagów itp. Naprawdę ładnie to jechało. Znajomi mają 1.5 TSI z DQ200 i coś takiego jak szarpnięcia i lagi nie występują.

Pytanie czy 1.5 eTSI 150 KM pracuje podobnie.
#4
VW TIGUAN II - 2016 - 2024 / Odp: Jaki olej do silnika?
Ostatnia wiadomość przez Corso - 2025/07/15 12:45
Jaki łańcuch? Tam jest pasek. Olej w silniku wymienia się co 10000km.
#5
VW TIGUAN II - 2016 - 2024 / Odp: Pocenie się na łączeniu s...
Ostatnia wiadomość przez Corso - 2025/07/15 12:43
Po dłuższym postoju przed włączeniem wstecznego wrzuć D i potem R, nie powinno być tego "szarpnięcia".
#6
Forum ogólne / Jak wyregulowac biegi VW craft...
Ostatnia wiadomość przez crafter11 - 2025/07/15 11:09
Proszę o informację w jaki sposób wyregulowac biegi w samochodzie VW crafter I 2008 rok 2.5 tdi . Chodzi mi o schemat lub tryb serwisowy. Regulacja jest na linkach przy lewarku tylko jak fachowo to zrobić?
#7
SEAT TARRACO / Odp: Zasilanie parkingowe do k...
Ostatnia wiadomość przez Mave - 2025/07/13 21:29
... nie wiem dokładnie jaką masz te skrzynkę bezpieczników ale poglądowo zerknij na zdjęcie, w tych miejscach masz (+) tylko sprawdź który jest bezpośrednio a który po stacyjce, i wtedy wystarczy wsuwka żeńska ...
#8
VW TIGUAN II - 2016 - 2024 / Demontaż uchwytu regualacji pr...
Ostatnia wiadomość przez Ekhangel - 2025/07/13 20:08
https://allegro.pl/oferta/dzwignia-raczka-uchwyt-fotela-vw-skoda-seat-10251368585


Czy ktoś wie jak to-to się zdejmuje z dźwigni regulacji? Gdzieś znalazłem, że po prostu ściąga mocnym szarpnięciem, ale czy na pewno? Próbowałem wyrywać, ale nie bardzo idzie...
#9
SEAT TARRACO / Odp: Zasilanie parkingowe do k...
Ostatnia wiadomość przez Teffal - 2025/07/13 09:22
Tak, mam moduł parkingowy, który odłączy zasilanie jeśli spadnie do odpowiedniego poziomu. Jaki rodzaj bezpieczników jest w tej skrzynce bezpieczników? Chce kupić odpowiedni bypass i mam wrażenie, że są tam bezpieczniki ATO? 
#10
SEAT TARRACO / Odp: Zasilanie parkingowe do k...
Ostatnia wiadomość przez Mave - 2025/07/13 08:33
...dwie męskie wsuwki, jedna po stacyjce a druga stałe 12 V ... policz dobrze aby kamera nie rozładowała akumulatora na postoju... są takie "moduły"' które po jakim czasie lub po spadku do założonego napięcia wyłączają zasilanie, może to było by lepsze rozwiązanie .