Autor Wątek: Tiguan eHybrid - dyskusja ogólna o samochodzie i technologii PHEV  (Przeczytany 66283 razy)

van_daal

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1023
  • Thanked: 230 times
  • zamówiony 30.04.2021 _ _ _ odebrany 01.08.2022
  • Model: Tiguan II FL MY22
  • Wersja: Elegancka
  • Silnik: eHybrid @1.4 TSI
  • Napęd: FWD
  • Skąd: Szczecin
Odp: Tiguan eHybrid - wątek ogólny o samochodzie i technologii PHEV
« Odpowiedź #525 dnia: 2024/03/11 00:05 »
Advertisement
Brak miejsca na 4x4.
Sądzę, że jakby bardziej pokombinowali (a może chcieli) to coś by wymyślili.
Ale najprościej (czytaj: najtaniej) jest pójść na łatwiznę.
 

Kabe

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1102
  • Thanked: 129 times
  • Model: Tiguan II
  • Silnik: 1,4 TSI 150KM ACT
  • Napęd: FWD
  • Skąd: WE
Odp: Tiguan eHybrid - wątek ogólny o samochodzie i technologii PHEV
« Odpowiedź #526 dnia: 2024/03/11 00:23 »
Co ciekawe PHEV w Audi Q5 (na szybko zerknąłem) jest w oparciu o silnik 2,0tsi i ma 4x4 :) czyli się da w grupie VAG ...
 

arekp

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1429
  • Thanked: 178 times
  • Model: BMW X5
  • Wersja: 45e M-sport
  • Silnik: 3.0 R6 394KM
  • Napęd: 4x4
Odp: Tiguan eHybrid - wątek ogólny o samochodzie i technologii PHEV
« Odpowiedź #527 dnia: 2024/03/11 07:56 »
Nie gniewaj się ale to dość durna teoria więc może dlatego?  ;)   

Gdybyś był producentem tak bardzo w du* względem reszty rynku, wypuszczałbyś auto z zasięgiem el. 25km według WLTP, czyli realnie jeszcze mniejszym?

Silniki AC (a właściwie to EC) nie mają komutatorów. Są mniej awaryjne i żywotniejsze.

Jeżeli to są argumenty ZA, to brawo nieudacznicy, którzy zamiast walczyć o rynek, obierają drogą na ścianę ;-) Bo VW nawet do ID ładuje AC.
 

van_daal

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1023
  • Thanked: 230 times
  • zamówiony 30.04.2021 _ _ _ odebrany 01.08.2022
  • Model: Tiguan II FL MY22
  • Wersja: Elegancka
  • Silnik: eHybrid @1.4 TSI
  • Napęd: FWD
  • Skąd: Szczecin
Odp: Tiguan eHybrid - wątek ogólny o samochodzie i technologii PHEV
« Odpowiedź #528 dnia: 2024/03/11 08:49 »
wypuszczałbyś auto z zasięgiem el. 25km według WLTP
A inne dane? Jaka pojemność baterii?
Bo jeśli na podstawie ograniczonego do tylko 25km zasięgu wykombinowałeś teorię o silniku wampirze albo napędzie czarnodziurowym to...
ktoś się na lekcjach fizyki nie przykładał zanadto.  ;D

Ale ja uważam, że stosowanie silników AC nie jest błędem. Błędem może być stosowanie kiepskich przetwornic DC -> AC.
 

arekp

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1429
  • Thanked: 178 times
  • Model: BMW X5
  • Wersja: 45e M-sport
  • Silnik: 3.0 R6 394KM
  • Napęd: 4x4
Odp: Tiguan eHybrid - wątek ogólny o samochodzie i technologii PHEV
« Odpowiedź #529 dnia: 2024/03/11 09:00 »
Masz realny zasięg swojego Tiguana. Dodaj drugi, w dodatku mocniejszy silnik. Ile km spodziewasz się zrobić? ... z baterią o pojemności 12,4 kWh, było w pressie którego linkowałem - ktoś tu się nie przykłada do czytania ;-)
 

van_daal

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1023
  • Thanked: 230 times
  • zamówiony 30.04.2021 _ _ _ odebrany 01.08.2022
  • Model: Tiguan II FL MY22
  • Wersja: Elegancka
  • Silnik: eHybrid @1.4 TSI
  • Napęd: FWD
  • Skąd: Szczecin
Odp: Tiguan eHybrid - wątek ogólny o samochodzie i technologii PHEV
« Odpowiedź #530 dnia: 2024/03/11 09:34 »
Dodaj drugi, w dodatku mocniejszy silnik. Ile km spodziewasz się zrobić?

Dokładnie tyle samo!
No, elou! A co ma ilość silników do zasięgu?!!

Błagam!  :o

Wskazówka:
By przemieścić ciało o masie x z punktu A do punktu B należy wykonać pracę zużywając określoną ilość energii. Kropka.     
 Pytanko: od czego zależy ilość tej energii?
 

van_daal

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1023
  • Thanked: 230 times
  • zamówiony 30.04.2021 _ _ _ odebrany 01.08.2022
  • Model: Tiguan II FL MY22
  • Wersja: Elegancka
  • Silnik: eHybrid @1.4 TSI
  • Napęd: FWD
  • Skąd: Szczecin
Odp: Tiguan eHybrid - wątek ogólny o samochodzie i technologii PHEV
« Odpowiedź #531 dnia: 2024/03/11 10:16 »
Wcześniej tego nie zrobiłem ale teraz poczytałem ten artykuł. I tak:
1. silnik na tylnej osi: 85kW (napęd podstawowy), na przedniej osi: 40kW (napęd dodatkowy), razem: 125kW. Dla porównania obecnie: 115kW.
2. w artykule stoi, że PLANOWANY zasięg to 20 mil. A 20 mil to tak jakby ciut ponad 32 km a nie 25.

Szacowane przyspieszenie koncepta: 6,4 s do 100km/h. Obecnie to 7,5 s.
Może uznano, że ta 1 s niewarta takiego komplikowania?
IMHO - błąd.
 

Kabe

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1102
  • Thanked: 129 times
  • Model: Tiguan II
  • Silnik: 1,4 TSI 150KM ACT
  • Napęd: FWD
  • Skąd: WE
Odp: Tiguan eHybrid - wątek ogólny o samochodzie i technologii PHEV
« Odpowiedź #532 dnia: 2024/03/11 10:56 »
A może to zwykłe pozycjonowanie produktu, bo tak jak pisałem w Audi jest zupełnie inny PHEV w Q5 z 4x4
 

Wojmar

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 222
  • Thanked: 39 times
  • Model: VW Tiguan
  • Wersja: Elegance
  • Silnik: 1.4 TSI eHybrid
  • Napęd: FWD
  • Skąd: DW
Odp: Tiguan eHybrid - wątek ogólny o samochodzie i technologii PHEV
« Odpowiedź #533 dnia: 2024/03/12 17:16 »
Widzieliście już polski cennik tej słabszej hybrydy ? To lepiej nie oglądajcie bo u niemca mocniejsza jest tańsza .
 

van_daal

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1023
  • Thanked: 230 times
  • zamówiony 30.04.2021 _ _ _ odebrany 01.08.2022
  • Model: Tiguan II FL MY22
  • Wersja: Elegancka
  • Silnik: eHybrid @1.4 TSI
  • Napęd: FWD
  • Skąd: Szczecin
Odp: Tiguan eHybrid - wątek ogólny o samochodzie i technologii PHEV
« Odpowiedź #534 dnia: 2024/03/12 20:05 »
A we no podlinkuj...
 

Galon

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 485
  • Thanked: 81 times
  • Model: Tiguan
  • Wersja: R-line
  • Silnik: ehybrid
  • Napęd: FWD
  • Skąd: PO
Odp: Tiguan eHybrid - wątek ogólny o samochodzie i technologii PHEV
« Odpowiedź #535 dnia: 2024/03/12 21:11 »
Mocniejsza jest tańsza od jakiej wersji?

 

Wojmar

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 222
  • Thanked: 39 times
  • Model: VW Tiguan
  • Wersja: Elegance
  • Silnik: 1.4 TSI eHybrid
  • Napęd: FWD
  • Skąd: DW
Odp: Tiguan eHybrid - wątek ogólny o samochodzie i technologii PHEV
« Odpowiedź #536 dnia: 2024/03/12 21:26 »
Już nieaktualne . Albo coś pozmieniali ,albo ja źle popatrzyłem.
 

arekp

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1429
  • Thanked: 178 times
  • Model: BMW X5
  • Wersja: 45e M-sport
  • Silnik: 3.0 R6 394KM
  • Napęd: 4x4
Odp: Tiguan eHybrid - wątek ogólny o samochodzie i technologii PHEV
« Odpowiedź #537 dnia: 2024/03/13 04:06 »
Nie wiem co znaczy "mocniejsza" wersja, bo wyboru nie ma, ale jak sobie wyklikałem co dziś bym miał na liście wymagań, to mi wyszło prawie trzy stówki za VW  :o
 

Kabe

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1102
  • Thanked: 129 times
  • Model: Tiguan II
  • Silnik: 1,4 TSI 150KM ACT
  • Napęd: FWD
  • Skąd: WE
Odp: Tiguan eHybrid - wątek ogólny o samochodzie i technologii PHEV
« Odpowiedź #538 dnia: 2024/03/13 09:18 »
@arekp są 2 wersje Tiguana 3 eHybrid (w DE są chyba w prawie każdej wersji wyposażenia dostępne), ale nawet w polskim cenniku są już dwie 204KM i 272KM, w naszym pojawiły się następująco:
 
- wersja Elegance 1,5 eHybrid 110kW/150KM + elektryczny 85kW/115KM -> łącznie 150kW/204KM (Cena 212 290 pln)

- wersja R-Line 1,5 eHybrid 130kW/177KM + elektryczny 85kW/115KM -> łącznie 200kW/272KM (cena 227 190 pln)
 
The following users thanked this post: van_daal, Galon

van_daal

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1023
  • Thanked: 230 times
  • zamówiony 30.04.2021 _ _ _ odebrany 01.08.2022
  • Model: Tiguan II FL MY22
  • Wersja: Elegancka
  • Silnik: eHybrid @1.4 TSI
  • Napęd: FWD
  • Skąd: Szczecin
Odp: Tiguan eHybrid - wątek ogólny o samochodzie i technologii PHEV
« Odpowiedź #539 dnia: 2024/03/13 09:23 »
No chyba nie powiesz, że wersja mocniejsza tylko w R-ce jest?