Autor Wątek: Tiguan eHybrid - dyskusja ogólna o samochodzie i technologii PHEV  (Przeczytany 84048 razy)

van_daal

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1031
  • Thanked: 230 times
  • zamówiony 30.04.2021 _ _ _ odebrany 01.08.2022
  • Model: Tiguan II FL MY22
  • Wersja: Elegancka
  • Silnik: eHybrid @1.4 TSI
  • Napęd: FWD
  • Skąd: Szczecin
Odp: Odp: VW TIGUAN III ehybrid - ogólna dyskusja o modelu
« Odpowiedź #435 dnia: 2024/03/05 11:19 »
Advertisement
Opisałem jak dla siebie.
Pojemność netto 10,4kWh.

Póki co "spalanie" T2 i T3 to ok. 20kWh/100 - zależnie od stylu, temperatury etc.
 

Mave

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 860
  • Thanked: 112 times
  • Model: Tiguan II FL
  • Wersja: Elegance
  • Silnik: 1.5 TSI ACT 150KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: SanYntonio
Odp: Odp: VW TIGUAN III ehybrid - ogólna dyskusja o modelu
« Odpowiedź #436 dnia: 2024/03/05 11:21 »
..no to ok, licząc niskie zużycie 13 kWh po najniższej cenie 2.1 za kWh to mamy to samo co paliwo jak nie drożej ...
Więc to co pisał arekp o mieszkaniu w bloku i ładowaniu w mieście to jest mało opłacalne a dochodzi do tego jeszcze czas ładowania...
 

Kabe

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1110
  • Thanked: 133 times
  • Model: Tiguan II
  • Silnik: 1,4 TSI 150KM ACT
  • Napęd: FWD
  • Skąd: WE
Odp: Odp: VW TIGUAN III ehybrid - ogólna dyskusja o modelu
« Odpowiedź #437 dnia: 2024/03/05 11:33 »
Przy 2,1pln to jeszcze 100pln miesięcznie abonament.
Mnie wychodzi że ładując nowego T3 ma baterię 21kWh (19,7kWh netto) 10x w miesiącu do pełna na mieście:
20kWh x 10 ładowań = 200kWh
Po 2,1pln -> 420pln + 100pln abo = 520pln
Starczy to średnio na 10x80km = 800km
Czyli koszt 100km na prądzie to 65pln (lub drożej przy niższym abo lub mniejszej liczbie ładowań miesięcznie)
Czyli dla osób które nie mogą ładować w domu średnie rozwiązanie, a wyzwań z ładowaniem na mieście dużo
 

van_daal

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1031
  • Thanked: 230 times
  • zamówiony 30.04.2021 _ _ _ odebrany 01.08.2022
  • Model: Tiguan II FL MY22
  • Wersja: Elegancka
  • Silnik: eHybrid @1.4 TSI
  • Napęd: FWD
  • Skąd: Szczecin
Odp: Odp: VW TIGUAN III ehybrid - ogólna dyskusja o modelu
« Odpowiedź #438 dnia: 2024/03/05 11:43 »
20kWh x 10 ładowań = 200kWh
Przyjmij bardziej 25kWh na jedno ładowanie.

SPRAWNOŚĆ ŁADOWARKI (przetwornicy) w aucie to ok. 80%.
Stąd napisałem wcześniej 13kWh a nie 10,4kWh bo za straty ty płacisz.  ;D   

Czyli dla osób które nie mogą ładować w domu średnie rozwiązanie, a wyzwań z ładowaniem na mieście dużo
Prawda z jednym "ale": ale za to czasem masz miejsce parkingowe w cenie (kilka godzin) bo te pod ładowarkami są chyba darmowe. O ile się ładują...
 
 

Kabe

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1110
  • Thanked: 133 times
  • Model: Tiguan II
  • Silnik: 1,4 TSI 150KM ACT
  • Napęd: FWD
  • Skąd: WE
Odp: Odp: VW TIGUAN III ehybrid - ogólna dyskusja o modelu
« Odpowiedź #439 dnia: 2024/03/05 11:50 »
Dlatego w moim przypadku ładowałbym takiego Tiga PHEV bardzo okazjonalnie na mieście, a jeżdził większość czasu na silniku 1,5tsi co sensu by nie miało. Przez taki sposób uzytkowania były nawet pomysły Uni Europejskiej by PHEV zakazać, stanęlo na braku dopłat od samego początku.
 

Mave

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 860
  • Thanked: 112 times
  • Model: Tiguan II FL
  • Wersja: Elegance
  • Silnik: 1.5 TSI ACT 150KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: SanYntonio
Odp: Odp: VW TIGUAN III ehybrid - ogólna dyskusja o modelu
« Odpowiedź #440 dnia: 2024/03/05 12:22 »
... UE się zorientowała że PHEV nie jest w stanie zmieścić się w normach emisji które podaje producent za które płaci a które w rzeczywistości są zdecydowanie wyższe.
 

van_daal

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1031
  • Thanked: 230 times
  • zamówiony 30.04.2021 _ _ _ odebrany 01.08.2022
  • Model: Tiguan II FL MY22
  • Wersja: Elegancka
  • Silnik: eHybrid @1.4 TSI
  • Napęd: FWD
  • Skąd: Szczecin
Odp: Odp: VW TIGUAN III ehybrid - ogólna dyskusja o modelu
« Odpowiedź #441 dnia: 2024/03/05 12:30 »
Szczerze to nie wiem w czym zorientowała się UE (bo nie siedzę w jej głowie) oraz co z tej orientacji wynika.
 
Wiem tylko, że jak np. w PL prąd potanieje w związku z przejściem jego wytwarzania bardziej w kierunku źródeł odnawialnych oraz poprawi się infrastruktura to i ludzie częściej będą korzystać z możliwości jazdy zeroemisyjnej bo ta będzie finalnie tańsza.

Trzymam kciuki, by to stało się jak najprędzej choć wiem, że to musi niestety potrwać.
« Ostatnia zmiana: 2024/03/05 14:28 wysłana przez van_daal »
 

Mave

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 860
  • Thanked: 112 times
  • Model: Tiguan II FL
  • Wersja: Elegance
  • Silnik: 1.5 TSI ACT 150KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: SanYntonio
Odp: Odp: VW TIGUAN III ehybrid - ogólna dyskusja o modelu
« Odpowiedź #442 dnia: 2024/03/05 13:54 »
...to proste  :)  PHEV nie spełnia norm emisyjnych które podaje producent ... komu wychodzi spalanie na poziomie podanym przez producenta 1.6 litra/100 km ? a właśnie przy takim zużyciu jest podana emisja ... dlatego wycofano dofinansowania w niektórych krajach...


Oby Twoje słowa się ziściły też będę się cieszył ale na razie jak jest każdy widzi więc póki co trzeba spełniać parę warunków aby myśleć o zakupie PHEV-a czy elektryka a już sama cena nie zachęca.


p.s - też rozważam PHEV- a tym bardzie że się zasięg zwiększył i mam garaż pod domem ale ... jeszcze zobaczymy 😁
« Ostatnia zmiana: 2024/03/05 17:00 wysłana przez Mave »
 

van_daal

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1031
  • Thanked: 230 times
  • zamówiony 30.04.2021 _ _ _ odebrany 01.08.2022
  • Model: Tiguan II FL MY22
  • Wersja: Elegancka
  • Silnik: eHybrid @1.4 TSI
  • Napęd: FWD
  • Skąd: Szczecin
Odp: Odp: VW TIGUAN III ehybrid - ogólna dyskusja o modelu
« Odpowiedź #443 dnia: 2024/03/05 13:56 »
komu wychodzi spalanie na poziomie podanym przez producenta 1.6 litra/100 km?
Na przykład mi. Długoterminowo mam grubo poniżej 1L/100.
 

Mave

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 860
  • Thanked: 112 times
  • Model: Tiguan II FL
  • Wersja: Elegance
  • Silnik: 1.5 TSI ACT 150KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: SanYntonio
Odp: Odp: VW TIGUAN III ehybrid - ogólna dyskusja o modelu
« Odpowiedź #444 dnia: 2024/03/05 14:17 »
...przez cały okres eksploatacji tego samochodu ? ...jaki masz przebieg ? ...to co pokazałeś to zaledwie 2200 km  :)
...żeby dane się zgadzały to ponad 80% przebiegu trzeba zrobić na bakterii.
 

van_daal

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1031
  • Thanked: 230 times
  • zamówiony 30.04.2021 _ _ _ odebrany 01.08.2022
  • Model: Tiguan II FL MY22
  • Wersja: Elegancka
  • Silnik: eHybrid @1.4 TSI
  • Napęd: FWD
  • Skąd: Szczecin
Odp: Odp: VW TIGUAN III ehybrid - ogólna dyskusja o modelu
« Odpowiedź #445 dnia: 2024/03/05 14:22 »
Niestety VW w odróżnieniu od BMW nie daje długookresowości "od fabryki".
Ale tak jak widać jest w całym cyklu rocznym niezmienne.

Zimą średnie spalanie długookresowe wzrasta pomału do niespełna 1L/100 a latem (gdy Tzew>10) spada nawet do 0,2L/100.

Rok do roku moja jazda zeroemisyjna to ok. 90% przebiegu.
 

Wojmar

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 222
  • Thanked: 39 times
  • Model: VW Tiguan
  • Wersja: Elegance
  • Silnik: 1.4 TSI eHybrid
  • Napęd: FWD
  • Skąd: DW
Odp: Odp: VW TIGUAN III ehybrid - ogólna dyskusja o modelu
« Odpowiedź #446 dnia: 2024/03/05 16:24 »
To ja się dołączam do tych którzy mają spalanie w okolicy 1 litra /100
 

Galon

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 492
  • Thanked: 81 times
  • Model: Tiguan
  • Wersja: R-line
  • Silnik: ehybrid
  • Napęd: FWD
  • Skąd: PO
Odp: Odp: VW TIGUAN III ehybrid - ogólna dyskusja o modelu
« Odpowiedź #447 dnia: 2024/03/05 16:47 »
... a jaki jest kosz ładowania Tiga na mieście na zasięg 50 km.
jak wspominałem wiele postów wcześniej, taki koszt jak różnica miedzy 0 litrów wobec 12 litrów, bo pytanie była "na mieście". Aha, brak kosztów ładowania, bo nie jeden ich nie ma.
 

Galon

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 492
  • Thanked: 81 times
  • Model: Tiguan
  • Wersja: R-line
  • Silnik: ehybrid
  • Napęd: FWD
  • Skąd: PO
Odp: Odp: VW TIGUAN III ehybrid - ogólna dyskusja o modelu
« Odpowiedź #448 dnia: 2024/03/05 17:07 »
...to proste    PHEV nie spełnia norm emisyjnych które podaje producent ... komu wychodzi spalanie na poziomie podanym przez producenta 1.6 litra/100 km ? a właśnie przy takim zużyciu jest podana emisja ... dlatego wycofano dofinansowania w niektórych krajach...
z tego co pamiętam, to raczej była krytyka dofinansowania, a nie phevów - te były kupowane ze względu na moc układów hybrydowych i dopłaty; historia różnych dofinansowań rządowych nie raz odsłoniła nieskuteczność takich rozwiązań - dopłaty na hybrydy plug-in nie doprowadziły do osiągniecia celu, tylko spaczyły volumen sprzedaży - to taka historia jak z 500+ (dopłata do dzieciaka): dzietność spadła zamiast wzrosnąć... albo mieszkania dla młodych, pierwsze mieszkanie i inne zamiast poszerzyć dostęp do własnego lokalu wywołały wzrost cen nieruchomości i nabiły kasę sprzedawcom. Państwo lubi zabrać, pod pretekstem sprawiedliwej dystrybucji, a potem czasem to roztrwonić.
w PL nie było dopłat do PHEVów wobec czego te tańsze jak Tiguany były kupowane z głową, po namyśle i wg. własnych potrzeb, bez kierowania się dopłatą.
 

arekp

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1444
  • Thanked: 179 times
  • Model: BMW X5
  • Wersja: 45e M-sport
  • Silnik: 3.0 R6 394KM
  • Napęd: 4x4
Odp: Odp: VW TIGUAN III ehybrid - ogólna dyskusja o modelu
« Odpowiedź #449 dnia: 2024/03/05 17:09 »
Ja tam mogę się wypowiadać o stawkach jakie zapewnia mi producent auta. Na całym świecie.


https://bmw-public-charging.com/web/pl/bmw-pl/tariffs


Przy czym jak napisałem wyżej, ładowanie przy ładowarce 3,7kWh nie ma sensu ze względu na czas. Przy hotelach czy halach targowych które są moimi częstymi miejscami docelowymi przy 7,2kWh miałoby to sens.