Tiguan eHybrid - dyskusja ogólna o samochodzie i technologii PHEV

Zaczęty przez reality1, 2022/03/16 07:10

Poprzedni wątek - Następny wątek

Galon

Tak samo komentował w testach poprzedniego Tiguana.. nadto jeździł podczas prezentacji dla dziennikarzy.
W nowym Tiguanie nie pasuje mi ten tablet i podświetlenie deski, w te piksele, to może szybko się znudzić i drażnić. Reszta może być.

Galon

Zasięg w trybie elektrycznym jest w górnej granicy sensowności dla pheva, więcej nie trzeba w tym układzie, a jeżeli komuś nadal za mało to już lepiej jeździć autem wyłącznie elektrycznym, bo po co wozić motor spalinowy z osprzętem, to wówczas balast.

Wojmar

Co do zasięgu to masz Galon rację . Jak dla mnie to zasięg starego Tiga wystarcza w zupełności ,ale oczywiście w wersji letniej , w zimie brakuje mi tych paru kilometrów które tracę na ogrzewanie . Ładuję codziennie więc dla mnie to nie problem czy auto ma zasięg 50 km czy wielokrotność , byle te 50 km było również w zimie. Dlatego tak jak ty uważam ,że jak mam mieć większy zasięg to już mi ten spalinowy sinik jest  zbędny ,po co go taszczyć jak nie ma kiedy go użyć .

Kabe

Jeżeli ktoś robi tylko do 50km i pewnie większość w 1 osobę to ja bym się zastanawiał nad sensownością wyboru Tiguana

Wojmar

A czemu tak uważasz ,Mieszkając w dużym mieście to chyba jest optymalny dystans do codziennej jazdy. A racja nie wziąłem pod uwagę komunikacji miejskiej. Jeśli robisz więcej to ja bym się zastanowił nad dieslem 

Kabe

Bardziej mi chodzi o gabaryt auta a nie silnik, dla mnie silnik diesla akurat nie jest wśród rozważanych z założenia, kiedyś miałem i postanowiłem sobie że jeśli tylko będzie to możliwe to nigdy więcej, małe spalanie to nie wszystko

Wojmar

Ok z twojego wpisu zrozumiałem że jest coś nie tak z zasięgiem. A co do gabarytów to nie mam zastrzeżeń .jest ok to tylko 4,5 m , popularne octawie zajmują więcej miejsca na ulicy
   

Kabe

Octavia to często "darmowa" służbówka, to również nie jest miejskie auto dla 1 osoby, nie do końca chodzi tylko o wymiar zewnętrzy bo na ulicy to i 5m auto sie mieści tylko po co.

Wojmar

Acha miałem również malucha F 126p , ale wybacz już do niego nie wrócę chociaż dawał radę .

Mave

Cytat: arekp w 2024/03/01 23:04Ja słyszę, że on się nie zachwyca 1.5 przede wszystkim, a nie hybrydą.
...gdzie on jeździ 1,5 ... filmik dotyczy hybrydy PHEV

arekp

#415
[mod: usunięto zbędny cytat]
I ocenia negatywnie dużo krzyku o nic, kiedy próbuje się przełączyć z elektryka na spalinówkę.

Kabe

Ale zwróćcie uwagę że najczesciej właśnie taki klient bedzie kupowal PHEV po raz pierwszy i często nie będzie z napędu zadowolony niestety.

Galon

spieszę wyjaśnić, że by może oczekiwaniem testującego było, aby silnik spalinowy łagodniej przyłączał do roboty, którą odwala elektryk, ale jak trafnie wcześniej w poście podniesiono, oczekiwanie to jest ciut wymyślne, gdyż wdepnięcie ponad połowę "gazu" to sygnał dla  auta, że szykuje się akcja....niestety silnik spalinowy wyje wkręcony na wysokie obroty, a wcześniej była przecież cisza bo kołami ruszał elektryczny wół do roboty. Tak wygląda utrata komfortu przy bezpośrednim porównaniu, aby to wiedzieć trzeba trochę pojeździć czymś nie wyłącznie spalinowym.
Z osłuchu zewnętrznego, w moim odczuciu, silnik 1.5 TSI jest na postoju ponad przeciętnie cichy. W spokojnej (normalnej) jeździe (służbowe skody 1.4-1.5 TSI) również cichy, a dynamiczne przyspieszenia rzeczywiście generują hałas.
Napiszę jeszcze, że ten materiał video wart był odtworzenia, ale nie jako test Tiguana ino jako popatrzenie sobie na nowość i piękne widoki, część materiałów pochodziła od producenta.....



adas2336

Tęsknie za testami zachara jak to kiedyś na takich prezentacjach było. Teraz kanał dla mnie nie do oglądania. Szczególnie bez technicznej cześć. Nie tylko Tiguan jest głośny w czasie załączenia silnika spalinowego przy hybrydzie, za miesiąc mamy dostać bmw 5 530e i jak jeździłem na teście to także połowa pedału przyspieszenia włączała silnik i też na wysokie obroty więc jakoś nie widzę problemu z nowym Tiguanem. Szczerze nigdy bym tak nie zrobił, szkoda mi turbosprężarki po dłuższym czasie jazdy na elektryku.

Mave

#419
...no właśnie część tych testerów to niewiadomo skąd się wzięło, skoro taka praca hybryd PHEV jest czymś normalnym to o co chodzi autorowi filmiku ?