Tiguan eHybrid - dyskusja ogólna o samochodzie i technologii PHEV

Zaczęty przez reality1, 2022/03/16 07:10

Poprzedni wątek - Następny wątek

Wojmar

Galon co do słowa brutalnie które użyłeś to Ja się z tobą zgadzam ,koledzy uważajcie na to bo to jest naprawdę bardzo mocne przyspieszenie .

Galon

Tych obliczy Tiguana eHybrid jest wiele, ot doktor Jekyll lub pan Hyde. 

Wojmar

Widzieliście już konfigurator nowego Tiga 3 i jego zasięg na baterii ?

smartb

Tak - na vw.de - wygląda na to, że pluginy dostały DCC pro w standarcie - sprawdzałem w wersji Elegant, bo taka mnie interesuje

arekp

Cytat: Wojmar w 2024/02/23 22:16
Widzieliście już konfigurator nowego Tiga 3 i jego zasięg na baterii ?

Słaby jak na tę wagę auta.

Galon

Cytat: arekp w 2024/02/26 20:15Słaby jak na tę wagę auta
.
A która wersja napędu, ma lepszy stosunek wagi do mocy oraz jest do tego tańsza w zakupie ?

Kabe

Tig wypada słabo cenowo niestety, silnikowo jak narazie również, aż się boję cen jak pokażą mocniejsze silniki benzynowe ... Ale spokojnie rynek to zweryfikuje :)

Galon

Dzisiaj gdzieś czytałem, że VW ma obniżyć ceny elektryków.... Złapał zadyszkę w obliczu konkurencji pozaeuropejskiej, no i skończyły się dopłaty, a wraz z nimi spadł popyt.

Kabe

Zadyszkę to on złapał na wszystkich polach i jak tak dalej pójdzie to może być niedługo mało znaczącym producentem samochodów (podobnie jak kiedyś skończyły hegemonię Nokia, Kodak itp...)

Galon

I Fiat, np. w naszym kraju. Dzisiaj też, na chwilę zatrzymała mnie medialna informacja o wytypowanym samochodzie roku, ale nie zaduma nad werdyktem o wygranej Scenic-a  tylko to, że pojawił się wśród pretendentów model marki BYD... i został wyżej wypunktowany niż C-HR.

arekp

Cytat: Galon w 2024/02/26 22:20
A która wersja napędu, ma lepszy stosunek wagi do mocy oraz jest do tego tańsza w zakupie ?

Przepraszam. Myślałem, że chodziło o zasięg, a nie moc ... a nie, jednak było o zasięgu ;-)

arekp

Cytat: Galon w 2024/02/26 22:27
Dzisiaj gdzieś czytałem, że VW ma obniżyć ceny elektryków.... Złapał zadyszkę w obliczu konkurencji pozaeuropejskiej, no i skończyły się dopłaty, a wraz z nimi spadł popyt.

W DE, nie w PL.

Kabe

Jeździł Tigiem 3 dziennikarz z Autocentrum, niestety nie zachwycał się silnikiem, w szczególności hybrydą !!! Niestety ...
https://youtu.be/FX07KASMOwo?si=pLEPx0JiZMUpKMiM

arekp

Ja słyszę, że on się nie zachwyca 1.5 przede wszystkim, a nie hybrydą.

Hybryda się zachowuje jak hybryda. Wskakiwanie na obroty o którym mówił, jest również czymś normalnym - dociśnięcie gazu wybudza spalinówkę i przygotowuje ją do wysokich obrotów, bo nikt bez powodu nie dociska przy jeździe hybrydą gazu bez konieczności. Sama jazda elektrykiem czy hybrydą typu PHEV wymaga zmiany nawyków, aby w pełni korzystać z tego połączenia silników.

Ja tak jak napisałem wyżej, zawiedziony jestem zasięgiem. Przy tak dużej baterii i relatywnie niewielkiej wadze względem innych PHEV na rynku spodziewałem się, że będzie dużo więcej. Mieli masę czasu na dopracowanie swojej technologii.

Wojmar

Jestem ciekawy czy ta hybryda ma tryb GTE bo z tego testu nie wynika czy ma czy nie . Gość mówi że przyspieszenie marne i że to nie sportowe auto -racja nie jest sportowe ,ale skąd 7,2 sek do setki. Albo się gościu jeszcze nie nauczył jeździć takim autem albo ja czegoś nie rozumiem .Pytanie czy on wie że jest taki guzik na końcu pedału gazu który zmienia wszystko. Muszę poczekać na własną jazdę próbną .