Tiguan eHybrid - dyskusja ogólna o samochodzie i technologii PHEV

Zaczęty przez reality1, 2022/03/16 07:10

Poprzedni wątek - Następny wątek

arekp

Widzisz, słabo czytasz forum, bo wielokrotnie pisałem, że 1.5 uważam za słaby silnik do tej wielkości auta - spala tyle lub praktycznie tyle co 2.0 co też widać po raportach ludzi z nie tylko tego forum - a nie zapewnia bezpiecznej dynamiki, a już napewno nie adekwatnej ekonomii na trasach, choć trasę nadal bez wątpienia nim przejedziesz. To że są użytkownicy zadowoleni z tego silnika mi nie przeszkadza, ale wychwalanie go w niebiosa na każdą sytuacje mnie śmieszy i uważam, że wprowadza w błąd.

Wybrałem taką a nie inną hybrydę, bo nie ma na rynku sensownej z mniejszym, a nie drastycznie małym silnikiem. Hybrydę uważam za dobre pogodzenie moich potrzeb - więcej jazd lokalnych w koło komina, przy jednoczesnym nadal pokonywaniu większych tras gdzie liczy się dla mnie komfort.

Mocny silnik to nie dla wszystkich możliwość "zapie*", dla mnie na trasie jest akurat ważna dynamika ... a mały silnik i mała bateria w Tiguanie tego nie zapewni na trasie 700km, które akurat są w moich regularnych przejazdach.

Galon


van_daal

Dobra Arku, podyskutujmy...

Cytat: arekp w 2023/09/28 22:501.5 uważam za słaby silnik do tej wielkości auta - spala tyle lub praktycznie tyle co 2.0 co też widać po raportach ludzi z nie tylko tego forum - a nie zapewnia bezpiecznej dynamiki
Pytanie pierwsze: według Ciebie jaka to jest "bezpieczna dynamika"? I dlaczego akurat ona jest "bezpieczna" a jakaś inna nie?

Cytat: arekp w 2023/09/28 22:50Dla mnie na trasie jest akurat ważna dynamika a mały silnik i mała bateria w Tiguanie tego nie zapewni na trasie 700km
Pytanie drugie: czy zechciałbyś podać proszę przykład wykorzystania tej "ważnej dla Ciebie dynamiki" na długiej trasie?

arekp

Cytat: Galon w 2023/09/29 09:19
Przekonanie można mieć. Jałowe to wywody.

Jakby Twój post ociekał wartością. Generalnie moich wywodów nie musisz czytać, możesz zmienić forum.

arekp

Cytat: van_daal w 2023/09/29 10:07
Pytanie drugie: czy zechciałbyś podać proszę przykład wykorzystania tej "ważnej dla Ciebie dynamiki" na długiej trasie?

Odcinki pokonywane krajówkami ze wzmożonym ruchem ciężarowym. Moje najczęstsze to: 6 (na odcinku do Gdańska), 10, 11, 20, 22, 25.

van_daal

Nie odpowiedziałeś na pytanie.

Na pierwsze też.


---------------------------------------
PS.
Cytat: arekp w 2023/09/29 13:08Nie musisz czytać, możesz zmienić forum.
Zaczynasz być niemiły dla jednego z milszych użytkowników tego forum...  :-\  To do Ciebie niepodobne...

arekp

Uzupełnię, bo być może mało jeździsz krajówkami.

Zdarza się, najczęściej w PN i PT, że masz przed sobą po 2-3-n dużych ciężarówek, które toczą się zazwyczaj przepisowe 90km/h - i to by było OK - a gdy docierasz do miejsca na trasie z małą obwodnicą z podwyższoną dozwoloną prędkością do 100 czy 120km/h i wtedy nie masz szansy małym, niezwinnym autem ich wyprzedzić, gdyż kultura kierowcy zawodowego nie pozwala im pozostawić bezpiecznej przestrzeni dla "żabkującej" osobówki.

Wydaje mi się, że ta odpowiedź powinna wyczerpać Twoje oba pytania. Nie, nie kupiłem mocnego auta żeby sprawdzać ile Vmax da się z niej wycisnąć.

Zdarza mi się też wyprzedzić taką jadącą przepisowo ciężarówkę, tylko po to żeby mieć jakąkolwiek widoczność na to co się dzieje z przodu.

arekp

Cytat: van_daal w 2023/09/29 13:16
PS. Zaczynasz być niemiły dla jednego z milszych użytkowników tego forum...  :-\  To do Ciebie niepodobne...

Otworzę sobie nim zatem dotychczasowo pustą listę alergenów, bo przecież nie może być innego powodu.

van_daal

Nie wiem co Cię ugryzło ale prowokujesz sprzeczki, eskalujesz miast łagodzić...  >:(

van_daal

Cytat: arekp w 2023/09/29 13:23Nie, nie kupiłem mocnego auta żeby sprawdzać ile Vmax da się z niej wycisnąć.
Wcale tego nie twierdzę.

Próbuję tylko dociec czemu
Cytat: van_daal w 2023/09/29 10:071.5 uważam za słaby silnik do tej wielkości auta
Rozumiem, że w hybrydach choć nawet jeśli nie to i tak nie rozumiem czemu?

arekp


van_daal


Wojmar

Bardzo się cieszę że kolega ArekP prowokuje ,dzięki temu jest dyskusja i powoli Arek zaczyna przedstawiać argumenty brawo. Ale na razie to są argumenty za BMW ,a nie przeciw małemu silnikowi w Tiguanie. Zdaję się że Arek nie jeździł naszą hybrydą bo akurat przykład wyprzedzania ciężarówki nie jest powiedzmy najbardziej trafny. Tiry jeżdżą do 90 km/h więc wyprzedzenie takiego hybrydą jest dziecinnie proste . Dodam tylko ( ci co mają hybrydę doskonale to wiedzą ) że silnik elektryczny napędza auto do ok 130-140 km/h więc mamy do dyspozycji 245 KM z potężnym momentem .Jak to nie wystarczy do wyprzedzenia ciężarówki to możesz i mnie z tego forum wyrzucić tak jak straszyłeś tu jednego z naszych kolegów . A jeszcze dodam że w polsce max można 140 km/h ( a odcinkowych kontroli prędkości coraz więcej ) więc uważam że Tiguan ehybrid z tym małym silniczkiem jest idealnym autem na te czasy (zanim nie nastąpi pełna era elektryków )   

Galon

Arekp o jałowości wywodów w przedmiocie własnych przekonań odnosiłem też do samego siebie,  ten krótki post miał zakończyć komentarze o gustach, bo te zostały zaprezentowane.

Galon

W kwestii elastyczności. Siła (Nm) za sprawą liniowego jej przebiegu w silnikach elektrycznych jest czasem rozwijana wespół z silnikiem spalinowym zbyt gwałtownie, napiszę nawet brutalnie. Można tym napędem sprawnie wykonać manewry wyprzedzania.