Autor Wątek: Spalanie - apetyt naszych Tiguanów eHybrid  (Przeczytany 50329 razy)

arekp

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1429
  • Thanked: 178 times
  • Model: BMW X5
  • Wersja: 45e M-sport
  • Silnik: 3.0 R6 394KM
  • Napęd: 4x4
Odp: Spalanie - apetyt naszych Tiguanów eHybrid
« Odpowiedź #150 dnia: 2023/08/29 22:14 »
Advertisement
To nie jest tak, że ja odradzam Tiguana PHEV. Ja po prostu od początku uważam, że Tiguan - czy inne auto o tej wadze, gabarycie i kształcie budy - z silnikiem 1.4/1.5 to nieporozumienie ;-)
 

Peterka

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 239
  • Thanked: 3 times
  • Czy będzie Tig 1.4 TSI Hybrid Plug-in?
  • Model: Inny
  • Wersja: L&K
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: WK
Odp: Spalanie - apetyt naszych Tiguanów eHybrid
« Odpowiedź #151 dnia: 2023/08/29 22:15 »
@Wojmar
Jeszcze raz  dzięki za Twoje cenne uwagi. Wiem ze to forum VW a nie Toyoty i sam muszę dokonać wyboru.
Wracają do Tiguana wiem ze ma wiele zalet . Ale  tez wady co jest normalne . Np  nie jest 4x4.
Spalanie to właśnie analizuje . Ma dobre światła ale podczas ostatniej długiej jazdy do Gorzowa w deszczu i burzy zauważyłem ze Matrixy gubią się  i nie działają  tak jak przy normalnej pogodzie . Wiele samochodów jadących z przeciwka dawało mi znać ze ich oślepiam.
W każdym razie ba bazie swej jazdy Tiguanem i Waszych postów muszę sobie to przeanalizować


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
 

Galon

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 485
  • Thanked: 81 times
  • Model: Tiguan
  • Wersja: R-line
  • Silnik: ehybrid
  • Napęd: FWD
  • Skąd: PO
Odp: Spalanie - apetyt naszych Tiguanów eHybrid
« Odpowiedź #152 dnia: 2023/08/30 10:07 »
Ma dobre światła ale podczas ostatniej długiej jazdy do Gorzowa w deszczu i burzy zauważyłem ze Matrixy gubią się  i nie działają  tak jak przy normalnej pogodzie . Wiele samochodów jadących z przeciwka dawało mi znać ze ich oślepiam.

to zaskakujące, bo światłą te mają tryb na deszcz i złe warunki pogodowe.
 

van_daal

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1023
  • Thanked: 230 times
  • zamówiony 30.04.2021 _ _ _ odebrany 01.08.2022
  • Model: Tiguan II FL MY22
  • Wersja: Elegancka
  • Silnik: eHybrid @1.4 TSI
  • Napęd: FWD
  • Skąd: Szczecin
Odp: Spalanie - apetyt naszych Tiguanów eHybrid
« Odpowiedź #153 dnia: 2023/08/30 11:25 »
Nie ma rzeczy doskonałych. Nasze matrixy nie są tu wyjątkiem. A właściwie to kamerka nimi sterująca. Trzeba tylko mieć tej niedoskonałości świadomość.

Deszcz podczas burzy bywa ekstremalnie intensywny. IMHO już zwyczajnie mocny deszcz zakłóca w stopniu znacznym - w razie czego trza przejść na sterowanie ręczne długimi i tyle.

PS. To nie wątek o światłach... Nie skupiajmy się na światłach proszę.
 

arekp

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1429
  • Thanked: 178 times
  • Model: BMW X5
  • Wersja: 45e M-sport
  • Silnik: 3.0 R6 394KM
  • Napęd: 4x4
Odp: Spalanie - apetyt naszych Tiguanów eHybrid
« Odpowiedź #154 dnia: 2023/08/30 12:21 »
PS. To nie wątek o światłach... Nie skupiajmy się na światłach proszę.

Ile spalają matrixy w Tiguanie? :D
 

van_daal

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1023
  • Thanked: 230 times
  • zamówiony 30.04.2021 _ _ _ odebrany 01.08.2022
  • Model: Tiguan II FL MY22
  • Wersja: Elegancka
  • Silnik: eHybrid @1.4 TSI
  • Napęd: FWD
  • Skąd: Szczecin
Odp: Spalanie - apetyt naszych Tiguanów eHybrid
« Odpowiedź #155 dnia: 2023/08/30 12:26 »
Mniej niż Twoje lasery...
 :P
 

Galon

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 485
  • Thanked: 81 times
  • Model: Tiguan
  • Wersja: R-line
  • Silnik: ehybrid
  • Napęd: FWD
  • Skąd: PO
Odp: Tiguan eHybrid - spalanie
« Odpowiedź #156 dnia: 2023/10/01 15:42 »
Planuje przy następnej okazji zablokować pobór energii z akumulatora na 80% czyli zostawię jakieś 20% dla odzysku energii w czasie podróży,  to chyba tyle co mniej więcej mają akumulatory w HEVach i zobaczę jaki wynik będzie z tego ustawienia.

I tak zrobiłem, po DK, ruch nawet dość gęsty jak na niedzielę. Trzy osoby. Wpierw jazda przez miasto, potem droga krajowa. Nawigacja VW.
 
The following users thanked this post: van_daal

Galon

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 485
  • Thanked: 81 times
  • Model: Tiguan
  • Wersja: R-line
  • Silnik: ehybrid
  • Napęd: FWD
  • Skąd: PO
Odp: Spalanie - apetyt naszych Tiguanów eHybrid
« Odpowiedź #157 dnia: 2023/10/01 22:01 »
I ta sama trasa tyle, że z powrotem, w aucie 4 osoby, ruch mniejszy, podróż szybsza, mimo jazdy po zmroku. No i z racji zablokowania poziomu energii w baterii, mniej jej do dyspozycji. Symulacja jady hybrydą typu HEV.
 
The following users thanked this post: van_daal

van_daal

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1023
  • Thanked: 230 times
  • zamówiony 30.04.2021 _ _ _ odebrany 01.08.2022
  • Model: Tiguan II FL MY22
  • Wersja: Elegancka
  • Silnik: eHybrid @1.4 TSI
  • Napęd: FWD
  • Skąd: Szczecin
Odp: Spalanie - apetyt naszych Tiguanów eHybrid
« Odpowiedź #158 dnia: 2023/10/02 09:36 »
No i z racji zablokowania poziomu energii w baterii, mniej jej do dyspozycji.

Nie rozumiem. W obie strony blokowałeś, wcześniej na 80% a teraz nie napisałeś na ile ale skoro "mniej jej do dyspozycji" to na niższym poziomie? Tak to rozumieć?

Na zwiększone zużycie IMHO największy wpływ ma zwiększenie prędkości jazdy.
 

Galon

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 485
  • Thanked: 81 times
  • Model: Tiguan
  • Wersja: R-line
  • Silnik: ehybrid
  • Napęd: FWD
  • Skąd: PO
Odp: Spalanie - apetyt naszych Tiguanów eHybrid
« Odpowiedź #159 dnia: 2023/10/02 11:02 »
Blokada zapisana przed podróżami. Pierwsza miała zatem 20 % energii z aku do dyspozycji. Powrotna już nie miała tyle, bo blokada została ponowiona.

---------------------------------------- 

Obie na 80%, dopiszę dla jasności. Znaczy się, że powrotna podróż miala tyle energii w aku ile jej pierwsza nie zużyła z 20%.

[mod: scalono wpisy.]
« Ostatnia zmiana: 2023/10/02 14:44 wysłana przez van_daal »
 

van_daal

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1023
  • Thanked: 230 times
  • zamówiony 30.04.2021 _ _ _ odebrany 01.08.2022
  • Model: Tiguan II FL MY22
  • Wersja: Elegancka
  • Silnik: eHybrid @1.4 TSI
  • Napęd: FWD
  • Skąd: Szczecin
Odp: Spalanie - apetyt naszych Tiguanów eHybrid
« Odpowiedź #160 dnia: 2023/10/02 14:47 »
Tak zamieszałeś, że już nic nie kumam  :o

To w końcu jak miałeś zablokowane? 80% naładowania, 20% czy ile? I w którą stronę?  ;D ;D ;D
 

Galon

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 485
  • Thanked: 81 times
  • Model: Tiguan
  • Wersja: R-line
  • Silnik: ehybrid
  • Napęd: FWD
  • Skąd: PO
Odp: Spalanie - apetyt naszych Tiguanów eHybrid
« Odpowiedź #161 dnia: 2023/10/02 17:10 »
Język mniej giętki nie wyraził czego zamierzał. Już go zganiłem 😠.
Pełne energii aku zablokowałem, aby nie wydało prądu poniżej 80% jego pojemności. Tak przygotowany do testu wyruszyłem przez miasto na drugi jego koniec i dalej drogami krajowymi na spotkanie. Gdy dotarłem, zjadłem posiłek w gronie mi znanym, choć jedynie spowinowaconym. Gdy tylko Pogoń pogoniła Lecha, zabrałem spokrewnionego pasażera, młodocianego kibica do auta i już we czwórkę udaliśmy się w odwrotną drogę. Przed jej rozpoczęciem znowu zablokowałem Aku na 80%, co by jechać nadal jak HEV. Te wspomniane Aku miało wówczas około 80% prądu, zatem auto w dyspozycji od Aku  mniej prądu niż w pierwszej podróży, która rozpoczęła się wcześniej tego dnia na pełnej baterii. To chyba wszystko.
 
The following users thanked this post: van_daal

van_daal

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1023
  • Thanked: 230 times
  • zamówiony 30.04.2021 _ _ _ odebrany 01.08.2022
  • Model: Tiguan II FL MY22
  • Wersja: Elegancka
  • Silnik: eHybrid @1.4 TSI
  • Napęd: FWD
  • Skąd: Szczecin
Odp: Spalanie - apetyt naszych Tiguanów eHybrid
« Odpowiedź #162 dnia: 2023/10/03 09:06 »
No to teraz już wszystko jasne.  :)   

Czyli jak naładujesz do pełna i zablokujesz na 80% przed jazdą to Pogoń daje wycisk Lechowi.
A jak zaczynasz z 80% i od razu blokujesz to jadąc głównie krajówkami prawie jak typowa hybryda Tiguan spala 5,8 L/100 km. Prawie bo trochę jednak tej energii z baterii dostał...
 
Mimo tego w obu powyższych przypadkach wynik uważam za świetny!  ;) 
 
 ;D ;D ;D 
 
The following users thanked this post: Galon

van_daal

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1023
  • Thanked: 230 times
  • zamówiony 30.04.2021 _ _ _ odebrany 01.08.2022
  • Model: Tiguan II FL MY22
  • Wersja: Elegancka
  • Silnik: eHybrid @1.4 TSI
  • Napęd: FWD
  • Skąd: Szczecin
Odp: Spalanie - apetyt naszych Tiguanów eHybrid
« Odpowiedź #163 dnia: 2023/10/03 15:59 »
No to i ja pokażę efekty dzisiejszych "testów"...

Jazda na obiekt, tam i z powrotem.

TAM: podładowany (nie do pełna) do zasięgu 45 km. Najpierw jazda EV, przed wyjazdem na autostradę bateria zablokowana na 80% (30 km zasięgu) i zmiana na hybrydę (do końca trasy). Na autostradzie (odcinek ok. 5 km) troszeczkę poszalałem w trybie GTE bo chciałem pokazać koledze co toto potrafi i przy okazji przypomnieć też sam sobie. Był naprawdę zaskoczony (a sam ma BMW wyglądające na dość szybkie). Stwierdził, że "chyba idzie nawet lepiej niż mój"...  8)

Z POWROTEM: od razu tryb hybrydy z utrzymaniem naładowania baterii na 80%. Na autostradzie (znów ok. 5,5 km) tym razem jazda w typowym korku czyli 5 km/h i częste zatrzymania.

Reasumując: w jedną stronę jazda z zużyciem 15 km zasięgu i prędkościami do 130 km/h + trochę szaleństwa z nogą w podłodze i prędkościami 180-190 km/h
a w drugą stronę czysta hybryda z prędkościami do 120 km/h.


Na fotkach: stan przed jazdą, po pierwszej i po drugiej jeździe.
 

Galon

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 485
  • Thanked: 81 times
  • Model: Tiguan
  • Wersja: R-line
  • Silnik: ehybrid
  • Napęd: FWD
  • Skąd: PO
Odp: Spalanie - apetyt naszych Tiguanów eHybrid
« Odpowiedź #164 dnia: 2023/10/03 18:10 »
Mam nadzieję, że oprócz nas ktoś inny to zrozumie🧐