Autor Wątek: Spalanie - apetyt naszych Tiguanów eHybrid  (Przeczytany 50311 razy)

van_daal

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1023
  • Thanked: 230 times
  • zamówiony 30.04.2021 _ _ _ odebrany 01.08.2022
  • Model: Tiguan II FL MY22
  • Wersja: Elegancka
  • Silnik: eHybrid @1.4 TSI
  • Napęd: FWD
  • Skąd: Szczecin
Odp: Spalanie - apetyt naszych Tiguanów eHybrid
« Odpowiedź #105 dnia: 2023/08/27 19:25 »
Advertisement
Ja chyba czegoś nie ogarniam...
 ;D   


EDIT: Miałem Skodę Rapid (podkreślam: RAPID) z silnikiem 1,6TDI (podkreślam: DIESEL).
Starałem się jeździć oszczędnie a i tak spalanie długoterminowe miałem na poziomie 6,3 l/100.

To, że teraz niemały SUV pali mi podobnie ale benzyny (na trasie) uważam za całkiem niezły wynik.
 

Peterka

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 239
  • Thanked: 3 times
  • Czy będzie Tig 1.4 TSI Hybrid Plug-in?
  • Model: Inny
  • Wersja: L&K
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: WK
Odp: Spalanie - apetyt naszych Tiguanów eHybrid
« Odpowiedź #106 dnia: 2023/08/27 19:25 »
Ja chyba czegoś nie ogarniam...
 ;D
To znaczy??


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
 

van_daal

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1023
  • Thanked: 230 times
  • zamówiony 30.04.2021 _ _ _ odebrany 01.08.2022
  • Model: Tiguan II FL MY22
  • Wersja: Elegancka
  • Silnik: eHybrid @1.4 TSI
  • Napęd: FWD
  • Skąd: Szczecin
Odp: Spalanie - apetyt naszych Tiguanów eHybrid
« Odpowiedź #107 dnia: 2023/08/27 19:32 »
To znaczy, że nie rozumiem jakie są Twoje oczekiwania.
To znaczy, że nie wiem jakie spalanie określisz "WOW! Zadek mi urwało!" skoro 2,4 l/100 to wciąż za dużo.

 ;)
 

Peterka

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 239
  • Thanked: 3 times
  • Czy będzie Tig 1.4 TSI Hybrid Plug-in?
  • Model: Inny
  • Wersja: L&K
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: WK
Spalanie - apetyt naszych Tiguanów eHybrid
« Odpowiedź #108 dnia: 2023/08/27 19:43 »
To znaczy, że nie rozumiem jakie są Twoje oczekiwania.
To znaczy, że nie wiem jakie spalanie określisz "WOW! Zadek mi urwało!" skoro 2,4 l/100 to wciąż za dużo.

 ;)
Van_daal
No 2.4 jest nieźle. Powoli zaczynam to ogarniać .
Oczywiście w porównaniu z Kodiaqiem to jest super spalanie.

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
 

Galon

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 485
  • Thanked: 81 times
  • Model: Tiguan
  • Wersja: R-line
  • Silnik: ehybrid
  • Napęd: FWD
  • Skąd: PO
Odp: Spalanie - apetyt naszych Tiguanów eHybrid
« Odpowiedź #109 dnia: 2023/08/27 20:03 »
 9-11 to malo? W lecie? W zimie nie schodzę poniżeń 10 a często 13.
Samochód jest garażowany w garazu  podziemnym i min temp w zimie to ok 13-14 stopni
dalej tak uważam, bo mój poprzedni SUV w mieście nigdy nie schodził poniżej 11,5, a też wyjeżdżał z garażu.
 

Peterka

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 239
  • Thanked: 3 times
  • Czy będzie Tig 1.4 TSI Hybrid Plug-in?
  • Model: Inny
  • Wersja: L&K
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: WK
Odp: Spalanie - apetyt naszych Tiguanów eHybrid
« Odpowiedź #110 dnia: 2023/08/28 12:50 »
Dzisiejsza jazda w Istebnej i Koniakowie


To była jazda w trybie Hybryd

Poniżej cała trasa id wzięcia samochodu do testów

 Jak widzicie zrobiłem 777 z czego 550 pi A2/A4/A1 i S3. Reszta po lokalnych i w górach
Na tym dystansie doładowanem samochód 39,35


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
 
The following users thanked this post: Galon

van_daal

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1023
  • Thanked: 230 times
  • zamówiony 30.04.2021 _ _ _ odebrany 01.08.2022
  • Model: Tiguan II FL MY22
  • Wersja: Elegancka
  • Silnik: eHybrid @1.4 TSI
  • Napęd: FWD
  • Skąd: Szczecin
Odp: Spalanie - apetyt naszych Tiguanów eHybrid
« Odpowiedź #111 dnia: 2023/08/28 13:02 »
Na tym dystansie doładowanem samochód 39,35
Czego? kWh czy PLN czy jeszcze czegoś innego?
 

Peterka

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 239
  • Thanked: 3 times
  • Czy będzie Tig 1.4 TSI Hybrid Plug-in?
  • Model: Inny
  • Wersja: L&K
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: WK
Spalanie - apetyt naszych Tiguanów eHybrid
« Odpowiedź #112 dnia: 2023/08/28 13:04 »
Sorry myślałem ze napisałem . Oczywiście kWh.

@van_daal
To dużo na taki dystans?

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
 

Galon

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 485
  • Thanked: 81 times
  • Model: Tiguan
  • Wersja: R-line
  • Silnik: ehybrid
  • Napęd: FWD
  • Skąd: PO
Odp: Spalanie - apetyt naszych Tiguanów eHybrid
« Odpowiedź #113 dnia: 2023/08/28 13:16 »
To dużo na taki dystans?
zależy czy odpłatnie, a jeżeli tak to ile to kosztowało. Generalnie to wynik dobry, typowy dla jazdy po drogach krajowych, a dla jazd po drogach szybkiego ruchu bardzo dobry.
Jakie zatem wrażenia w porównaniu do podobnej konstrukcji z innym silnikiem, będącej w aktualnym posiadaniu. Jak wypada komfort i elastyczność itd., itp.? 
 

van_daal

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1023
  • Thanked: 230 times
  • zamówiony 30.04.2021 _ _ _ odebrany 01.08.2022
  • Model: Tiguan II FL MY22
  • Wersja: Elegancka
  • Silnik: eHybrid @1.4 TSI
  • Napęd: FWD
  • Skąd: Szczecin
Odp: Spalanie - apetyt naszych Tiguanów eHybrid
« Odpowiedź #114 dnia: 2023/08/28 13:17 »
No to ja to widzę tak... 
Od uruchomienia (dystans 22 km): 10,8 kWh to jakieś 9,2 zł czyli odpowiednik ok. 1,5 litra. Jak to dodasz do spalania benzyny to masz ekwiwalent 4,6 l/100. Całkiem nieźle.

Długoterminowo (dystans 777 km):
3,6 kWh to jakieś 3 zł czyli odpowiednik ok. 0,5 litra. Jak to dodasz do spalania benzyny to masz ekwiwalent 5,1 l/100. Nadal fajnie.


To dużo na taki dystans?

I tak i nie.
Zasada jest taka, że prąd należy "tankować" jak najczęściej i jeździć jak najwięcej tylko na tym "paliwie".

Jeśli zatem mogłeś naładować więcej taniego prądu to znaczy że ładowałeś za mało.
Jeśli nie mogłeś tanio ładować to znaczy, że ładowałeś w sam raz...
 ;D
 

Peterka

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 239
  • Thanked: 3 times
  • Czy będzie Tig 1.4 TSI Hybrid Plug-in?
  • Model: Inny
  • Wersja: L&K
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: WK
Odp: Spalanie - apetyt naszych Tiguanów eHybrid
« Odpowiedź #115 dnia: 2023/08/28 13:23 »
zależy czy odpłatnie, a jeżeli tak to ile to kosztowało. Generalnie to wynik dobry, typowy dla jazdy po drogach krajowych, a dla jazd po drogach szybkiego ruchu bardzo dobry.

31 kWh z gniazdka czyli ok 31 pln reszta z publicznych czyli średnio 2pln/kWh czyli ok 16 pln w sumie 47 pln


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
 

van_daal

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1023
  • Thanked: 230 times
  • zamówiony 30.04.2021 _ _ _ odebrany 01.08.2022
  • Model: Tiguan II FL MY22
  • Wersja: Elegancka
  • Silnik: eHybrid @1.4 TSI
  • Napęd: FWD
  • Skąd: Szczecin
Odp: Spalanie - apetyt naszych Tiguanów eHybrid
« Odpowiedź #116 dnia: 2023/08/28 13:28 »
No to długoterminowo masz 5,3 l/100 bo nie zawsze tankowałeś tanim prądem i średnio prąd kosztował 1,2 zł za kWh.
 

Galon

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 485
  • Thanked: 81 times
  • Model: Tiguan
  • Wersja: R-line
  • Silnik: ehybrid
  • Napęd: FWD
  • Skąd: PO
Odp: Spalanie - apetyt naszych Tiguanów eHybrid
« Odpowiedź #117 dnia: 2023/08/28 13:30 »
jeżeli nie oddałeś jeszcze auta, to zweryfikuj sobie czy jazda hybrydowa na wyczerpanej baterii nie wyjdzie korzystniej w trasie niż z ładowaniem na komercyjnych ładowarkach. Jak analizowałem swoje dane z jazdy na pustej baterii wobec startu z naładowaną, to na dystansie 300 km różnica była mało istotna; oczywiście wolę mieć ten prąd w akumulatorze ale nie na tyle, aby w trasie ładować. Prąd daje komfort i alternatywę :) 
 

van_daal

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1023
  • Thanked: 230 times
  • zamówiony 30.04.2021 _ _ _ odebrany 01.08.2022
  • Model: Tiguan II FL MY22
  • Wersja: Elegancka
  • Silnik: eHybrid @1.4 TSI
  • Napęd: FWD
  • Skąd: Szczecin
Odp: Spalanie - apetyt naszych Tiguanów eHybrid
« Odpowiedź #118 dnia: 2023/08/28 14:03 »
Prąd jest ważny przy jeździe lokalnej.

Im dłuższy dystans tym wpływ zmagazynowanego zapasu energii (10 kWh) na końcowy wynik spalania mniejszy. Te 10 kWh rozkłada się bowiem na więcej kilometrów - logiczne. Doładowywanie w trasie drogim prądem kompletnie nie ma sensu (szkoda czasu) bo ta ewentualna dodatkowa oszczędność na paliwie będzie niewielka. Korzyść z hybrydy w trasie to głównie możliwość wykorzystywania rekuperacji. Ale to robi każda hybryda. Oszczędność paliwa jednak nigdy nie będzie "powalająca" i raczej nie przekroczy 2l/100.

PHEVy wymyślono, by móc ileś tam kilometrów jeździć wyłącznie elektrycznie. W obecnych Tigach to ok. 50 km latem i z 35 km zimą. Będzie znacząco taniej jeśli będzie się ładować tanim prądem. Jak ktoś ma instalację FV to może być za darmo nawet. Albo jak ktoś ma darmowe ładowanie w pracy...  ;D


I tyle.
 

Peterka

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 239
  • Thanked: 3 times
  • Czy będzie Tig 1.4 TSI Hybrid Plug-in?
  • Model: Inny
  • Wersja: L&K
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: WK
Spalanie - apetyt naszych Tiguanów eHybrid
« Odpowiedź #119 dnia: 2023/08/28 14:03 »
jeżeli nie oddałeś jeszcze auta, to zweryfikuj sobie czy jazda hybrydowa na wyczerpanej baterii nie wyjdzie korzystniej w trasie niż z ładowaniem na komercyjnych ładowarkach.

Jak wziąłem samochód bateria była na full. Przejechałem w trybie e-mode ok 40-45 km . Potem ponad 500 na wyczerpanym akumulatorze. Spalanie wyniosło 5,8
Dzisiaj w nocy jadę znów 550 km. Od razu ustawie  go w tryb hybrydy

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
« Ostatnia zmiana: 2023/08/28 15:14 wysłana przez Peterka »