Autor Wątek: BMW X5 45e  (Przeczytany 10035 razy)

arekp

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1427
  • Thanked: 177 times
  • Model: BMW X5
  • Wersja: 45e M-sport
  • Silnik: 3.0 R6 394KM
  • Napęd: 4x4
BMW X5 45e
« dnia: 2023/04/19 10:14 »
Advertisement
Jako że zaliczyłem przesiadkę z benzynowego Tiguana do hybrydowego BMW, za namową kolegi @van_daal dodaję nowy wątek, aby zostawić miejsce dla tych co mają ew. pytania bo również planują przesiadkę, albo są po prostu ciekawi :-)


Auto ma silnik benzynowy 3.0 V6, wspomagany elektrycznym napędem, a całość bardzo fajnie przenoszona jest na elektronicznie sterowany xDrive - gdyż mało kto wie, ale xDrive nie stoi w jednej linii do Quattro w Audi i nie jest "stałe".


Pojemność akumulatora trakcyjnego to ~24kW, z czego do dyspozycji jest ~21kW.


Całość systemu to około 400KM i jeżeli się nie mylę 600nM przy wadze około 2,5 tony.


Z dotychczasowych przejazdów (dwie niedługie trasy i kilka dni w koło komina), pierwsze obserwowane spalania:
  • trasa z wymuszoną benzyną i tempomat na 120km/h - 8,6l/100km. W drodze powrotnej pozwoliłem sobie na bardziej dynamiczną jazdę i wyszło ~9,5l/100km
  • spokojna jazda podmiejska (6km) połączona z jazdą miejską (20km) w porannym natężeniu i korkach na wlocie do miasta to ~10,5l/100km
  • jazda jak punkt wyżej, innego dnia, z wymuszonym trybem elektrycznym to ~30kW/100km
Trzeba pamiętać że to auto na dotarciu (obecnie 660km przebiegu) oraz kierowca nieobyty z tak dużym i ciężkim autem, do tego z tendencją do dynamicznej jazdy - a zwłaszcza to ostatnie przy 3.0 V6 w benzynie przeszkadza ;-)
 
The following users thanked this post: van_daal, Galon

van_daal

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1021
  • Thanked: 230 times
  • zamówiony 30.04.2021 _ _ _ odebrany 01.08.2022
  • Model: Tiguan II FL MY22
  • Wersja: Elegancka
  • Silnik: eHybrid @1.4 TSI
  • Napęd: FWD
  • Skąd: Szczecin
Odp: BMW X5 45e
« Odpowiedź #1 dnia: 2023/04/19 11:15 »
Bardzo dziękuję...  :)
Czekam(y) na ładne fotki (i nowy wątek w "nasze auta" - dla Ciebie to powinno być wręcz obowiązkowe  ;) ).
Co prawda (nie chwaląc się  ;D ) miałem okazję zobaczyć to cacuszko na żywo ale tym co okazji nie mieli - fotek nigdy dość.
Planujesz coś na lakier? A może już jest jakaś ochrona?

No i więcej spostrzeżeń/wrażeń/ciekawostek - w miarę przebytych kilometrów.
Jak reflektory? Powaliły na kolana?
 

Galon

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 484
  • Thanked: 81 times
  • Model: Tiguan
  • Wersja: R-line
  • Silnik: ehybrid
  • Napęd: FWD
  • Skąd: PO
Odp: BMW X5 45e
« Odpowiedź #2 dnia: 2023/05/14 22:14 »
A  X5 ma język polski ?
 

arekp

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1427
  • Thanked: 177 times
  • Model: BMW X5
  • Wersja: 45e M-sport
  • Silnik: 3.0 R6 394KM
  • Napęd: 4x4
Odp: BMW X5 45e
« Odpowiedź #3 dnia: 2023/05/14 22:15 »
A  X5 ma język polski ?

Ma. Ale ja wszędzie korzystam z angielskich lokalizacji.
 

Galon

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 484
  • Thanked: 81 times
  • Model: Tiguan
  • Wersja: R-line
  • Silnik: ehybrid
  • Napęd: FWD
  • Skąd: PO
Odp: BMW X5 45e
« Odpowiedź #4 dnia: 2023/05/14 22:20 »
Uff, ma. Z ciekawości czy korzystanie z angielskich lokalizacji  {GPS?) coś zmienia?
 

arekp

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1427
  • Thanked: 177 times
  • Model: BMW X5
  • Wersja: 45e M-sport
  • Silnik: 3.0 R6 394KM
  • Napęd: 4x4
Odp: BMW X5 45e
« Odpowiedź #5 dnia: 2023/05/14 22:30 »
A dlaczego miałoby nie mieć? ;-)


Wybieram wszędzie EN niejako z zawodowego (IT) powodu. Życie przyzwyczaiło mnie do nędznej jakości tłumaczeń w wielu aplikacjach/rozwiązaniach do tego stopnia, że już nie próbuję się odnaleźć w technologii po polsku.


Generalnie nie zmienia niczego poza opisami menu, funkcji, instrukcji obsługi itp. Tiguana też miałem przestawionego na język angielski.
 

Mave

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 823
  • Thanked: 108 times
  • Model: Tiguan II FL
  • Wersja: Elegance
  • Silnik: 1.5 TSI ACT 150KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: SanYntonio
Odp: BMW X5 45e
« Odpowiedź #6 dnia: 2023/05/14 22:57 »
...a co to za nowy model z grupy VAG ? ... czy ktoś nie pomylił forum  ;)
 

Galon

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 484
  • Thanked: 81 times
  • Model: Tiguan
  • Wersja: R-line
  • Silnik: ehybrid
  • Napęd: FWD
  • Skąd: PO
Odp: BMW X5 45e
« Odpowiedź #7 dnia: 2023/05/14 23:09 »
A dlaczego miałoby nie mieć?
Już myślałem, że odkryłem brak jakiś...., a w TV akurat były wypowiedzi przedstawicieli narodu o wielkiej polskiej demokracji i wkładzie naszego kraju dla Europy. Stąd też uznałem, że polski język powinien być przede wszystkim 🤔
 

Galon

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 484
  • Thanked: 81 times
  • Model: Tiguan
  • Wersja: R-line
  • Silnik: ehybrid
  • Napęd: FWD
  • Skąd: PO
Odp: BMW X5 45e
« Odpowiedź #8 dnia: 2023/05/15 10:43 »
Potężny moment obrotowy i większą pojemność baterii, zwłaszcza ta ostatnia wartość w X5, jak przypuszczam, dają przewagę nad podstawą hybrydą plug-in VAGa.
A jak porównanie przestronności nowego z poprzednim autem?
 

arekp

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1427
  • Thanked: 177 times
  • Model: BMW X5
  • Wersja: 45e M-sport
  • Silnik: 3.0 R6 394KM
  • Napęd: 4x4
Odp: BMW X5 45e
« Odpowiedź #9 dnia: 2023/05/15 11:35 »
Większa bateria to i większa waga całego zestawu. Do tego w X5 mam masę komfortowych dodatków typu podwójne szyby, lepiej wyciszone drzwi czy cały komfort foteli.

Z powodu powyższego, spodziewałem się, że Tiguan będzie miał dużo korzystniejsze metryki na długoterminowych porównaniach.


Co do przestronności. Uważam, że Tiguan ma całkiem sporo miejsca w środku - np. w porównaniu do A4 B8 Avant którym jeździłem wcześniej. X5 jest znacznie większe zewnętrznie, więc i w środku jest więcej powietrza.
 

Galon

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 484
  • Thanked: 81 times
  • Model: Tiguan
  • Wersja: R-line
  • Silnik: ehybrid
  • Napęd: FWD
  • Skąd: PO
Odp: BMW X5 45e
« Odpowiedź #10 dnia: 2023/05/15 18:50 »
Czyli X5 to bliżej Tourega?
 

arekp

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1427
  • Thanked: 177 times
  • Model: BMW X5
  • Wersja: 45e M-sport
  • Silnik: 3.0 R6 394KM
  • Napęd: 4x4
Odp: BMW X5 45e
« Odpowiedź #11 dnia: 2023/05/15 20:24 »
 
The following users thanked this post: Galon

Galon

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 484
  • Thanked: 81 times
  • Model: Tiguan
  • Wersja: R-line
  • Silnik: ehybrid
  • Napęd: FWD
  • Skąd: PO
Odp: BMW X5 45e
« Odpowiedź #12 dnia: 2023/05/15 20:53 »
Zatem X5 bardziej niż Tiguan na dłuższe podróże, ale mnie dookoła komina.  Satysfakcji z wyboru💪
 

Wojmar

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 222
  • Thanked: 39 times
  • Model: VW Tiguan
  • Wersja: Elegance
  • Silnik: 1.4 TSI eHybrid
  • Napęd: FWD
  • Skąd: DW
Odp: BMW X5 45e
« Odpowiedź #13 dnia: 2023/05/23 19:04 »
Gratuluję arekp nowej zabawki. Ale mam pytanie jak sobie radzisz z policją i jej zabawkami ,bo takie  3litry i jeszcze z ,,elektrycznym dopalaczem ,, gdzie to wykorzystać no chyba że tniesz po niemieckich autostradach.
 

arekp

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1427
  • Thanked: 177 times
  • Model: BMW X5
  • Wersja: 45e M-sport
  • Silnik: 3.0 R6 394KM
  • Napęd: 4x4
Odp: BMW X5 45e
« Odpowiedź #14 dnia: 2023/05/24 13:33 »
Dziękuję. Po 1,5 miesiącu od odbioru, nadal zerowy stan punktów w Programie Lojalnościowym Policji ;-) Aczkolwiek jak kiedyś zapytałem sąsiada w X5 dwie generacje wstecz, dlaczego jak jadą na lotnisko to JUKE'm, a nie X5, to odpowiedział, że tylko wtedy jest w stanie wrócić z trasy bez punktów i mandatu ;-)

Jak już gdzieś wspominałem, muszę się nieco na nowo nauczyć prowadzenia pojazdu. Do gabarytu już się przyzwyczaiłem, i jest lepiej niż dobrze - super komfort. Wagę auta czuć podczas prowadzenia, zwłaszcza dynamiczne zakręty.

Po Tiguanie, teraz mogę powiedzieć że hamulce w końcu wiedzą jak robić swoją robotę - układ hamulcowy pakietu sportowego M - przez co za pierwszym razem jak mocniej zahamowałem, to było zdziwienie.

Przyśpieszenie ... to jest dla mnie całkowicie nowy wymiar jazdy. Zrywność tego auta jest bardzo duża, podobnie jak czułość pedału gazu. To jest fajne jak się na początku bawiłem autem, ale przy normalnej jeździe wystarczy muskać gaz żeby auto jechało :)

Na razie dalsza trasa szykuje mi się na Śląsk, ale to polskie drogi. Berlin pewnie dopiero za 3-4 miesiące, aczkolwiek na tym odcinku który mam do zrobienia tylko fragmenty są bez ograniczeń, więc praktyka pokazała żeby je traktować jak z ograniczeniem, bo łatwo się zapomnieć na końcu odcinka i trafić Blitzer'a ;-)