FORUM: VW TIGUAN, SEAT TARRACO, ATECA, SKODA KODIAQ, KAROQ, AUDI Q3, Q5, VW TOUAREG

Fora techniczne => Inne modele / Inne marki => Wątek zaczęty przez: Jan Cio w 2025/07/19 23:56

Tytuł: Zapytanie techniczne – VW Crafter 2.0 TDI / EDC17CV54 / 2023EGRCOND powyżej 1000
Wiadomość wysłana przez: Jan Cio w 2025/07/19 23:56
 Wykryte nieprawidłowości w diagnostyce ODIS1. Przekroczenie progu EGRCOND bez wygenerowania błędu DTCParametr EGRCOND osiąga wartości 1337 i 1806, ale nie są generowane kody P0400 ani P0401.Z raportu ODIS:Zgodnie z VW TN901.01 §7.2.3 i SSP 890, taka sytuacja powinna skutkować błędem po dwóch cyklach jazdy. Wskaźnik skuteczności EGRCOND względem EGRCOMP przekracza 100%, co jest matematycznie niemożliwe. 2. Brak wpisu DA0019_LifeC01 w nowszych sesjach ODISWcześniejszy log z 10.02.2025 (godz. 19:56) zawiera:Ten wpis nie występuje w kolejnej sesji ODIS z 18.07.2025, mimo że pojazd nie był wtedy w serwisie. Silnik uruchomiono spod domu kierowcy. Może to wskazywać na ręczne usunięcie danych. 3. Powtarzające się wartości CVN mimo wielu zapisów DA0019_LifeCxCVN pozostaje niezmienny w co najmniej sześciu wpisach DA0019_LifeCxx (lata 2023–2025):Zgodnie z algorytmem VW (CVN = CRC32(CALID + blok kontrolny + klucz VW), każda legalna aktualizacja powinna generować nowy CVN. Dodatkowo DA0019_LifeC03 wskazuje tryb sesji ,,T". 4. Brak sesji zabezpieczeń SFDODIS zgłasza błąd:SFD Anfragestruktur konnte nicht gelesen werdenOznacza to brak aktywnej sesji autoryzacyjnej VW (SFD/SHE), co może sugerować użycie nieautoryzowanego interfejsu lub ominięcie procedury. 5. OBFCM_Widerspruch = JAParametr ten potwierdza rozbieżność pomiędzy faktycznym zużyciem paliwa a homologowanymi wartościami emisji CO₂. Może to wynikać ze zmian w mapie silnika. Podstawa prawna i techniczna Pytania do diagnostów i inżynierów