Brak mocy Skoda Superb

Zaczęty przez Sollozzo, 2022/08/18 19:09

Poprzedni wątek - Następny wątek

Sollozzo


Cześć wszystkim,
Jestem nowym użytkownikiem forum w dodatku laikiem, więc proszę o wyrozumiałość


Na początek opowiem wam o moim superbie :<


Jest to Skoda Superb 1 2.0 TDI BSS 140km, której jestem posiadaczem od roku 2015
Od początku posiadania tego auta miałem z nim problemy, początkowo był to nieustanny problem z wypalaniem DPF i łapaniem trybu awaryjnego na trasie. Pół roku temu zdecydowałem się na zaprowadzenie do mechanika na czyszczenie zaworu EGR (był cały w nagarze) i kolektora, oczywiście dla zwykłej profilaktyki. Ilość sadzy była ogromna. Trzy miesiące temu zdecydowałem się na czyszczenie DPF bodajże metodą hydrodynamiczną i profilaktycznie dolanie 2 litry dodatku do DPF, bodajże Satacen. Mechanik również namówił na regeneracje turbosprężarki.
Tryb awaryjny przestał już dręczyć podczas jazdy, DPF przestał uprzykrzać życie, natomiast odczucia z mocy tego pojazdu określił bym na 100km.
Tydzień temu zdecydowałem się zainwestować w Fabrycznie Nową Turbosprężarkę Garrett Original Equipment 717858-5009S
Mechanik zrobił płukankę silnika, zalał odpowiedni olej 5W30 Low Saps, wymienił wszystkie filtry i oczywiście wymienił turbo wraz z uprzednim nasmarowaniem. Przyszło w końcu przejechać się wozem z nowym turbo, niestety ZONK, jeszcze większa utrata dynamiki, auto zaczęło wchodzić w boost dopiero od 2 tysięcy obrotów, gdzie przy starym regenerowanym turbo robił to od 1500-1700rpm. Odczucia z użytkowania tego wozu oceniam na 90 koni mechanicznych i 250nm  :(


Proszę o pomoc co mogę jeszcze zrobić z tym nieszczęsnym autem


Załączam wykonane logi programem VCDS (statyczne i dynamiczne)
Dynamiczne wykonywane na prostej drodze, 1300 RPM --> Gaz do dechy --> +-4000 rpm

van_daal

Cześć @Sollozzo ,

skoro to rocznik 2015 to już po gwarancji. Ja na Twoim miejscu udałbym się do jakiegoś najbliższego, DOBREGO tunera z hamownią, która pokaże jak jest naprawdę.
Dobry tuner najprawdopodobniej wskaże też gdzie szukać problemu i nierzadko pomoże go rozwiązać a ponadto, jeśli wyrazisz na to chęć, odmieni Twoje auto tak, że go nie poznasz.

Poza tym może czas zmienić stację paliw? Nie słyszałem, by ktoś kto nie jeździ na oleju opałowym albo rzepakowym miał takie problemy od nowości jakie miałeś Ty.

I na koniec (i tu też proszę o wyrozumiałość...) - moc silnika podajemy w koniach mechanicznych (KM) a nie w kilometrach (km), a moment obrotowy w niutonometrach (Nm) a nie nanometrach (nm).

Z całego serca życzę powodzenia.

Sollozzo

Dziękuję za odzew i przepraszam za błędy :)
Oczywiście zapomniałem dodać, że to staruszek z 2007 roku,
Tankuje tylko i wyłącznie na Orlenie Effecta z Vervą naprzemiennie,
Oleje i filtry wymieniane maksymalnie po 10 tysiącach kilometrów.
Zrobiłem małą analizę logów i zauważyłem, że "chyba" zawór EGR jest cały czas w pozycji otwartej, nie ważne czy bieg jalowy czy gaz do dechy.
Może to jest powodem słabej mocy?
Oczywiście mówię o grupie 003, jeśli się mylę, proszę o poprawienie :)

van_daal

Cytat: Sollozzo w 2022/08/19 07:35Oczywiście zapomniałem dodać, że to staruszek z 2007 roku,
Tankuje tylko i wyłącznie na Orlenie...
Oczywiście z kolei ja nie doczytałem, że to Superb 1...
Osobiście Orleny i Lotosy omijam z daleka (no, czasem paróweczkę tam zakupię...) bo mam złe doświadczenia z lat dawniejszych choć w Twoim przypadku to faktycznie lata mogły zrobić swoje.

Trop z EGRem jak najbardziej może być dobry.
Niezmiennie jednak zalecam hamownię, bo to przy dotychczasowych wydatkach wcale koszt nie musi być znaczny. Wielu tunerów oferuje test za 200-300 zł, jeśli dobrze pamiętam.

A! I nie ulegnij pokusie wycinania DPFa. Nie ma chyba na drodze bardziej przykrego i żenującego widoku niż diesel wypuszczający chmurę czarnego dymu...

Sollozzo

W życiu nie wytnę DPFa, wstydził bym się takim pojazdem poruszać gdyby co chwilę puszczał "bąki"
Tym bardziej, że wydałem kupę pieniędzy na walkę z nim i 2 litry płynu do niego o nazwie Satacen
Byłbyś w stanie zerknąć w te moje logi, najbardziej w grupe 003 logów dynamicznym, Recircle Duty jest ciągle 100.6% niezależnie od obrotów, czy to oznacza ciągle otwarty EGR?

van_daal

Na to wygląda.
Jeszcze korekcje wtrysków cyl. 1 i 2 też znacznie odbiegają od 3 i 4.

Tak czy siak EGR do sprawdzenia.
Jedź z tym do tunera bo to łebscy ludzie i dobrze ogarniają elektronikę i diagnostykę.

Zwykli mechanicy zazwyczaj działają trochę na czuja i doświadczenie czyli bardziej po omacku.

Sollozzo

Witam ponownie,
a więc odebrałem dzisiaj auto po usunięciu EGR, zaślepieniu co trzeba i wyprogramowaniu go ze sterownika.
Różnicy w jeździe nie ma żadnej, jedynie silnik zaczął ciszej pracować.
Logów jeszcze nie robiłem.
Co o tym myślisz?

van_daal