Ostatnie wiadomości

Strony: [1] 2 3 ... 10
1
VW TIGUAN II - 2016 - 2024 / Odp: Krótkie pytanie, krótka odpowiedź
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Mave dnia Wczoraj o 22:00 »
Cytat: Mave w Dzisiaj o 18:00
więc ekonomicznie żeglowanie wypada korzystniej
Nic z tych rzeczy. Ale tu jest tyle zmiennych, że nawet mi się nie chce tego rozbijać na atomy.
...napisz skoro masz inne zdanie, chętnie poczytam a tak to ...wiem ale nie powiem.

Cytat: Mave w Dzisiaj o 18:00
wystarczy dotknąć pedału hamulca
I co to ma wspólnego z normalnym użytkowaniem samochodu? To już lepiej to zrobić lewą łopatką (jeśli się ma). Dla ludzi hamujących silnikiem to jest kompletne nieporozumienie.
...a w czym Ci to przeszkadza aby normalnie użytkować samochód ? ...dla mnie to normalna opcja, jeżdżę różnego rodzaju pojazdami którymi hamuje silnikiem, retarderem, hamulcem "górskim" i nie widzę problemu, i podobnie użytkuje Tiguan, jak nie chce to żeglowanie mi się nie załączy.
2
VW TIGUAN II - 2016 - 2024 / Odp: Krótkie pytanie, krótka odpowiedź
« Ostatnia wiadomość wysłana przez arekp dnia Wczoraj o 21:30 »
O, za to tutaj widać opcję deaktywacji:

https://www.youtube.com/watch?v=hLE6-_uYU7I

a tutaj również potwierdzenie, że było można, a w nowszych trzeba przekodować żeby się dało:

https://www.youtube.com/watch?v=om_A009dgK4
3
VW TIGUAN II - 2016 - 2024 / Odp: Krótkie pytanie, krótka odpowiedź
« Ostatnia wiadomość wysłana przez arekp dnia Wczoraj o 21:24 »
@S-Tig a ja Tobie mówię, że we wcześniejszych rocznikach na 100% był coasting tylko i wyłącznie w trybie ECO i dało się go wyłączyć.

Możliwe, że obecnie jest to zablokowane (deaktywacja) w imię ekonomii i ekologii jazdy.

Nie mam już swojego Tiguana, także nie mam jak wsiąść i nagrać jak się zachowywał, aby choćby dla siebie mieć to potwierdzone w przypadku aktywnego ACC. Zdecydowanie pamiętam pojawianie się "bieg jałowy" na wyświetlaczu, ale nie mam jak potwierdzić i położyć tu ręce na stole za to, że również przy ACC - choć jestem przekonany, że raczej tak.
4
VW TIGUAN II - 2016 - 2024 / Odp: Przegląd okresowy / wymiana oleju
« Ostatnia wiadomość wysłana przez thanek dnia Wczoraj o 20:25 »
Miałem identyczną sytuację i zrobiłem właśnie tak, że wymieniłem olej po powrocie, gdy już miałem 6kkm na liczniku. Planowałem wymianę przy ok 2k, no ale wyszło jak wyszło. Auto jeździ, nic nie puka, nic nie stuka ;)

5
VW TIGUAN II - 2016 - 2024 / Odp: Przegląd okresowy / wymiana oleju
« Ostatnia wiadomość wysłana przez firemantom dnia Wczoraj o 19:03 »
...jedz spokojnie na wakacje, jak wrócisz wymienisz olej, i tak będzie to zdecydowanie wcześniej niż przewiduje producent.
Tak też chyba zrobię, dziękuję wszystkim za odpowiedzi 👍
6
VW TIGUAN II - 2016 - 2024 / Odp: Krótkie pytanie, krótka odpowiedź
« Ostatnia wiadomość wysłana przez S-Tig dnia Wczoraj o 18:50 »
EDIT: przypomniałem sobie o jeszcze jednym drobiazgu. Żeglowanie jest nieaktywne gdy nieaktywny jest START/STOP. W momencie włączania trybu ECO, automatycznie START/STOP jest aktywowany - nawet jeżeli chwilę przed ECO, SS został deaktywowany. Ale jeżeli ktoś nie lubi żeglowania w trybie ECO, wystarczy ręcznie deaktywować SS.
Nie. Zawsze wyłączam SS i nie ma to żadnego wpływu na żeglowanie. I tak jak napisałem, na tempomacie nie ma żeglowania. 2022 rocznik.
więc ekonomicznie żeglowanie wypada korzystniej
Nic z tych rzeczy. Ale tu jest tyle zmiennych, że nawet mi się nie chce tego rozbijać na atomy.

wystarczy dotknąć pedału hamulca
I co to ma wspólnego z normalnym użytkowaniem samochodu? To już lepiej to zrobić lewą łopatką (jeśli się ma). Dla ludzi hamujących silnikiem to jest kompletne nieporozumienie. Tryb S byłby ok, ale niestety za wysoko trzyma obroty i nie jest komfortowo.
7
VW TIGUAN II - 2016 - 2024 / Odp: Krótkie pytanie, krótka odpowiedź
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Galon dnia Wczoraj o 18:19 »
Tylko skończony idiota mógł coś takiego bez możliwości wyłączenia zaimplementować
mam nadzieję, że więcej takich zatrudniają i nie tylko w przemyśle motoryzacyjnym.
8
VW TIGUAN II - 2016 - 2024 / Odp: Przegląd okresowy / wymiana oleju
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Mave dnia Wczoraj o 18:09 »
...jedz spokojnie na wakacje, jak wrócisz wymienisz olej, i tak będzie to zdecydowanie wcześniej niż przewiduje producent.
9
VW TIGUAN II - 2016 - 2024 / Odp: Krótkie pytanie, krótka odpowiedź
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Mave dnia Wczoraj o 18:00 »
... nie dyskutuje czy to dobre czy złe rozwiązanie ale ...
Zamiast spalać 0 spalasz na obroty jałowe,
....np.na prostej drodze,  przejeżdżasz na żeglowaniu 1000 m ( spalanie - obroty jałowe 1,2 l/h) , hamując silnikiem przejeżdżasz 500 m ( spalasz powiedzmy 0 l/100 km) ale aby przejechać  te pozostałe 500 m musisz wcisnąć pedał gazu i spalać paliwo wg. normy czyli około 8 litrów/100 km więc ekonomicznie żeglowanie wypada korzystniej


zamiast hamować silnikiem i nie używać hamulców, trzeba używać hamulców.
...wystarczy dotknąć pedału hamulca i momentalnie żeglowanie się wyłącza (coś jak wyłączenie tempomatu)  i następuje hamowanie silnikiem ...
10
VW TIGUAN II - 2016 - 2024 / Odp: Krótkie pytanie, krótka odpowiedź
« Ostatnia wiadomość wysłana przez arekp dnia Wczoraj o 16:06 »
Skoro trasy, to tempomat, skoro tempomat to nie ma żeglowania. Może mylisz z ACT.

W 2.0 TSI nie ma ACT, a przynajmniej nie było w wersji z 2016 roku. Tempomat, tryb jazdy ECO i masz żeglowanie.


EDIT: przypomniałem sobie o jeszcze jednym drobiazgu. Żeglowanie jest nieaktywne gdy nieaktywny jest START/STOP. W momencie włączania trybu ECO, automatycznie START/STOP jest aktywowany - nawet jeżeli chwilę przed ECO, SS został deaktywowany. Ale jeżeli ktoś nie lubi żeglowania w trybie ECO, wystarczy ręcznie deaktywować SS.
Strony: [1] 2 3 ... 10