Ostatnie wiadomości

Strony: [1] 2 3 ... 10
1
VW TIGUAN II - 2016 - 2024 / Odp: Krótkie pytanie, krótka odpowiedź
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Kabe dnia Dzisiaj o 11:56 »
W trasie na tempomacie nie ma to żadnego znaczenia - o ile nie trafisz na dzbana, który na ograniczeniu 120km/h buja się przed Tobą pomiędzy 115-125km/h jak miałem ostatnio.
@arekp co masz na myśli, teraz bardzo dużo osób tak jeździ według moich obserwacji
2
VW TIGUAN II - 2016 - 2024 / Odp: Krótkie pytanie, krótka odpowiedź
« Ostatnia wiadomość wysłana przez arekp dnia Dzisiaj o 09:00 »
Doskonale rozumiem jazdę w trybie S. Przez 7 lat użytkowania Tiguana TSI 180KM, tryb D mógłby dla mnie nie istnieć. Dynamika samochodu żadna, a spalanie większe. Zwłaszcza przy małych prędkościach w ruchu miejskim. W trasie na tempomacie nie ma to żadnego znaczenia - o ile nie trafisz na dzbana, który na ograniczeniu 120km/h buja się przed Tobą pomiędzy 115-125km/h jak miałem ostatnio.

Jest na forum kolega który kupił w tym samym czasie co ja analogiczną wersję do Twojej i u niego tryb D był doskonale skalibrowany. Większa moc silnika zapewniała lepsze rozłożenie obrotów na poszczególnych biegach, a przy tym spalanie miał porównywalne z moim - a jeździliśmy w tym samym mieście.

I nie muszę Ciebie znać, gdyż sam siebie przestawiłeś. W moich oczach najgorszą możliwą wizytówką stylu jazdy, "nie po to kupiłem".

Zjeżdżając z ekspresówki czy autostrady wykonujesz najbardziej przewidywalną czynność na tego typu drodze. Da się przełączyć tryb jazdy z wyprzedzeniem.

Ile argumentów, tyle kontr. Ale nie zamierzam Ciebie do tego przekonywać. Życzę abyś się kiedyś sam przekonał, może przypadkiem, i wtedy przypomnisz sobie ten fragment dyskusji na forum :-)
3
VW TIGUAN II - 2016 - 2024 / Odp: Krótkie pytanie, krótka odpowiedź
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Moonmaker05 dnia Dzisiaj o 08:49 »
Śmieszy mnie juz ta dyskusja... widze ze lepiej mnie znasz i moj styl jazdy niz ja sam ale spoko


W trasach jezdze tylko i wylaczenie na tempomacie i zgodnie z przepisami (Czy miasto czy trasa to i tak wiekszosc czasu tylko tempomat nawet korki) , czy tryb D czy tryb S to na tempomacie i tak i tak nie żegluje, a zjezdajac z ekspresowki czy autostrady i majac do np ronda 500 m chce zeby mi hamowal silnikiem gdy silnik pali 0 / 100 a nie żegluje i mi pali 1,2l / h.


A dlaczego glownie jezdze na trybie S ? bo przedewszystkim wyzej zmienia biegi a przy szybszym hamowaniu fajnie zbija biegi i fajnie podbija obroty przy czym 2.0 TSi fajnie brzmi.
4
VW TIGUAN II - 2016 - 2024 / Odp: Krótkie pytanie, krótka odpowiedź
« Ostatnia wiadomość wysłana przez arekp dnia Dzisiaj o 08:45 »
@Moonmaker05 to tak jak byś powiedział, że skoro kupiłem bardzo mocne BMW to oznacza, że muszę zacząć jeździć jak debil. No bo przecież "nie po to kupiłem".

Żeglowanie super sprawdza się na trasach. O ile ktoś nie jeździ tak jak napisałem, but na prawo, but na lewo. I jeszcze paluch na długich.

W trasie nie masz potrzeby hamowania silnikiem, więc pojazd dla przykładu będzie się swobodnie toczył podczas zjazdów z pagórków czy nawet na wizualnie mylnej równej prostej, która też może się okazać ze spadkiem w kierunku jazdy, aczkolwiek na tyle niedużym że oko tego nie wychwyci.

Jak już się kiedyś nauczysz korzystać z samochodu w trybie innym niż "nie po to kupiłem", to polecam w dłuższej trasie ustawić sobie tempomat na zgodną z przepisami prędkość, wbić tryb ECO i samemu ocenić czy ma to sens. Myślę że to docenisz. Ale rozumiem doskonale, że trzeba do tego dorosnąć i się tego nauczyć :-) Też kiedyś byłem w gronie roszczeniowych najemców lewego pasa.
5
VW TIGUAN II - 2016 - 2024 / Odp: Krótkie pytanie, krótka odpowiedź
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Galon dnia Dzisiaj o 08:16 »
Żeglowanie jest najefektywniejszym trybem pokonywania odległości i jednocześnie wytrącania prędkości, jedynie przez opory toczenia i powietrza.
6
VW TIGUAN II - 2016 - 2024 / Odp: Krótkie pytanie, krótka odpowiedź
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Moonmaker05 dnia Dzisiaj o 07:46 »
Od półroku mam tiguana, jest to moj pierwszy samochod z dsg / automatem, od 12 lat jezdzilem manualami i nigdy nie toczylem sie na luzie, zawsze hamowalem silnikiem. Żeglowanie uniemozliwia hamowanie silnikiem tylko bez sensu sie toczy.


Bo do tego trzeba trochę więcej umiejętności, niż but w podłogę na prawo, but w podłogę na środku.


Moze do Eko Vege drivingu jest to potrzebne ale ja nie uznaje takiej jazdy. Nie po to bralem topowa benzyne aczkolwiek i tak pare razy zaskoczylo mnie spalanie rzedu 6.8 w trybie S skrzyni.
7
VW TIGUAN II - 2016 - 2024 / Odp: Krótkie pytanie, krótka odpowiedź
« Ostatnia wiadomość wysłana przez arekp dnia Dzisiaj o 07:16 »
Po co wam to beznadziejne żeglowanie ?

Bo do tego trzeba trochę więcej umiejętności, niż but w podłogę na prawo, but w podłogę na środku.
8
VW TIGUAN III - 2024 - 20xx / Odp: Zamawianie, czas oczekiwania i odbiór nowego auta
« Ostatnia wiadomość wysłana przez picia89 dnia Dzisiaj o 00:32 »
Ogólnie to mogę pocieszyć wszystkich tych, którzy zaliczyli obsuwę. Przesunięcie działa w dwie strony. Mnie najpierw z 25 tygodnia przesunęło na 27. Potem po zmianie w zamówieniu zrobił się 32. Ostatnio dowiedziałem się, że wróciło na 27. Oby już ostatecznie
9
VW TIGUAN III - 2024 - 20xx / Odp: Zamawianie, czas oczekiwania i odbiór nowego auta
« Ostatnia wiadomość wysłana przez smartb dnia Wczoraj o 23:21 »
Wybór przemyślany, związany z trybem jazdy: codziennie ok 20 przejazdów dwukilometrowych -mój tiguan2 1,5 TSI w takim kieracie palił 11-12 litrów, diesel z kolei by się szybko zatkał. Mam gdzie ładować - w garażu gniazdo siłowe 16 amper - wallbox 11kw już podwieszony, poza tym miejska ładowarka 6 kw za free w pobliżu. Fotowoltaika w planach. Wybór optymalny - faktycznie phev jest droższy o te 20 tys , ale przewiduję 95% jazdy na prądzie, co powinno zrekompensować wydatek. W wakacje dłuższe wyjazdy, do których nie mam zamiaru przygotowywać się, jak na obóz przetrwania, więc czysty elektryk odpada 😉

10
VW TIGUAN III - 2024 - 20xx / Odp: Zamawianie, czas oczekiwania i odbiór nowego auta
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Galon dnia Wczoraj o 22:31 »
PHEV, dlaczego taki wybór?
Strony: [1] 2 3 ... 10