Mi zaczęła uszczelka w drzwiach kierowcach trzeszczeć....oszaleje!
Cytat: flamecards w 2018/10/21 21:20
Mi zaczęła uszczelka w drzwiach kierowcach trzeszczeć....oszaleje!
@rk mi wspominał, że tak się potrafi dziać, kiedy w uszczelce zbierze się piasek. Oczyść ją dobrze + nasmaruj przy okazji już przed zimą.
Już to robiłem. Ba, nawet ASO smarowało mi uszczelkę dachu panoramicznego - było cicho przez 1 dzień....:(
Odebrałem samochód w czerwcu 2018, przejechane prawie 20k, okno dachowe w ciągłym użyciu i nic tam mi nie trzeszczy. Uchwyty też nie wydają żadnych podejrzanych dźwięków. Zjechał za to uchwyt nad drzwiami pasażera, tak jakby sprężynkę gdzieś .... i to jedyna rzecz, na którą zwróciłem uwagę .
Czym przesmarować uszczelki w drzwiach (po przemyciu z tego co wiem najlepiej wodą bez rzadnych środków)?
I mnie na wertepach trzeszczy jakby ktos mi do ucha zgrzewkę wody przyłożył...
Najlepiej zastosuj specjalny preparat.
Polecam sztyft SONAX (https://www.sonax.pl/Wyszukiwarka-produktow/(node)/13149/499100-SONAX-Sztyft-do-uszczelek-gumowych) lub SHINY GARAGE (http://www.shinygarage.pl/seal-separator-200ml-sztyft-do-uszczelek.html)
Najpierw woda bez żadnych środków. Nie tylko z zewnątrz uszczelek ale i wewnątrz fałd, szczególnie z dołu auta.Tam zbiera się sporo piasku i uszczelka może ocierać się sama o siebie:)
Po całkowitym wyschnięciu (ważne) aplikujemy środek specjalizowany do tego typu rzeczy (unikać środków z nano, bo jak nie zadziała to ciężko to później usunąć). 'Oryginał' VW jest całkiem, całkiem. Tylko aplikacja nie należy do najwygodniejszych w fałdach (ale dotyczy to większości tego typu środków).
Niestety materiały eko zwiększają konieczność tego typu zabiegów, ja robię to dwa razy do roku,
POtwierdzam, po przesmarowaniu w końcu błoga cisza:)