Silniki 2.0 TFSI - opinie

Zaczęty przez Charls, 2024/01/18 19:41

Poprzedni wątek - Następny wątek

Charls

Witam załogę. Najprawdopodobniej stanę się właścicielem A4 B9 Allroad z silnikiem 2.0 TFSI o mocy 252hp  kod CYMC. Ktoś zna ten silnik i ma wiedzę na temat jego wad, rzeczy na które trzeba zwrócić baczną uwagę itd... Pytam o wady ponieważ zalety znam.

Adek99

252 KM czyli jak się domyślam przedlift. Ten model to moje małe marzenie, rozważałem go jako używkę, jednak ciężko było mi znaleźć krajowy egzemplarz z ledami matrix i rozsądnym przebiegiem, a to dla mnie "must have". Ostatecznie pod koniec ubiegłego roku zamówiłem Tiga II FL.
Co do silnika to trochę czytałem na jego temat i z mojego rozeznania jednostka raczej bezproblemowa (ta sama "rodzina" co 2.0 TSI w Tiguanach II przed liftem), tradycyjnie zalecana tylko wymiana oleju max co 15 000 km.

Charls

Cytat: Adek99 w 2024/01/19 08:33252 KM czyli jak się domyślam przedlift.
Od paru ładnych lat nie siedzę w Audi (wczesniej miałem A4 B8 FL CJCA) i nie bardzo wiem kiedy był lift i co wnosił. Auto jest z USA po pełnej konwersji, lekko uszkodzone przodem, maska do wymiany, zderzak i jeden reflektor, oba błotniki tj. prawy i lewy nie draśnięte, dla mnie to nie jest przeszkoda, przebieg 130 tys. km, wg historii serwisowej w USA olej wymieniany co 10 tys. km więc to już mega duży plus. Podobno piętą achillesową tych silników jest przeciekająca pompa wody, niestety kosztuje 2 tys. zł. Biorąc pod uwagę, że olej wymieniany co 10 tys. km to rozrząd może przeżyje do 200 tys. km a że robię obecnie około 8 tys. km rocznie to parę lat powinien jeszcze posłużyć ale wiadomo, to wszystko teoretyzowanie.



Kolor moonlight blue


arekp

Ja w Tiguana wsiadłem po A4 B8 Avant z silinikiem diesla, CAGA. B9 uznałem za model "nie dla posiadacza B8". Gigantyczna dopłata za niewielką zmianę zewnętrzną, więc szukalem dalej. Pamiętam, że wrzucenie do B9 zaledwie diesla 2.0 oraz quattro dawało przy Avancie kwote ponad 200 tysięcy pln. Bez navi, panoramy, skór czy dosłownie czegokolwiek.


Mniej kosztował wchodzacy, już fabrycznie super doposażony Tiguan II.

Za niewiele ponad 200 tysięcy otrzymywałeś, jak mi to w salonie opisano zamówienie @rk "łatwiej jest wymienić czego nie klient nie wsadził do konfiguracji: webasto" ;-)

https://motofakty.pl/audi-a4-b9-2019-co-zmienia-lifting/ar/c4-16275735


rk

Kolega miał po 3 latach w A4 wymienianą (na gwarancji) DSG (Diesel). Auto jeździło normalnie, zapaliły sie po prostu czerwone lampki, które znikły po ponownym uruchomieniu.


Pompy wody (wymieniane jako blok z termostatem) faktycznie są drogie. Tak samo jest w Tiguanie. Mi padła po 120 tys. km.

Adek99

Cytat: Charls w 2024/01/19 13:36Od paru ładnych lat nie siedzę w Audi (wczesniej miałem A4 B8 FL CJCA) i nie bardzo wiem kiedy był lift i co wnosił.
Lift był w 2019 roku, poliftowe A4 miały silniki 2.0 TFSI EVO 3 generacji z miękką hybrydą o mocach najpierw 245 KM, a później 265 KM. Poliftowe najłatwiej rozpoznać po zmienionym przodzie.
Cytat: Charls w 2024/01/19 13:36Podobno piętą achillesową tych silników jest przeciekająca pompa wody, niestety kosztuje 2 tys. zł. Biorąc pod uwagę, że olej wymieniany co 10 tys. km to rozrząd może przeżyje do 200 tys. km
Usterka pompy wody przy silnikach EA888 Evo to problem znany w całym VAG-u, jest dość wysokie prawdopodobieństwo jej wystąpienia (u mnie po prawie 100 tys. km jeszcze nie ma wycieków). Ale pompa to raczej osprzęt silnika. Co do samego silnika, jeżeli olej był faktycznie wymieniany co 10 000 km to powinien spokojnie jeszcze trochę posłużyć. Zwróciłbym uwagę jeszcze na pracę skrzyni biegów, przy tym przebiegu olej powinien być już co najmniej 2 razy wymieniony.

Charls

Cytat: Adek99 w 2024/01/19 20:36przy tym przebiegu olej powinien być już co najmniej 2 razy wymieniony.
Jest wymieniony przy 60 tkm i 125 tkm

Charls

Cytat: arekp w 2024/01/19 17:27Ja w Tiguana wsiadłem po A4 B8 Avant z silinikiem diesla, CAGA. B9 uznałem za model "nie dla posiadacza B8".
No cóż, każdy ma swoje "ale", akurat pomimo iż miałem A4 B8 FL to mi B9 bardzo się podoba ale wyłącznie w allroad, to jednak zupełnie inne auto na nowej płycie MLB, przynajmniej w mojej ocenie.

arekp

@Charls bardziej chodziło o to, że miałbym się przesiąść "do tego samego" - zmiany są kosmetyczne - niż to, że mi się nie podobał. Po prostu koszt zakupu vs. poczucie braku realnych zmian był dla mnie nierozsądny.

Charls

Cytat: arekp w 2024/01/20 09:43
zmiany są kosmetyczne - niż to, że mi się nie podobał. .
W B9 względem B8 są zmiany kosmetyczne? :o

arekp

No nie jest to zmiana jak z Tiguana I do Tiguana II ;-)

Charls

Mam inne zdanie, uważam że B9 to zupełnie inne auto od B8 ale mniejsza o to. Oglądałem już 3 egzemplarze Allroad 2.0 TSI i generalnie porażka! Z uwagi na ograniczona podaż i zbyt mały budżet muszę poszerzyć krąg poszukiwać o Tiguana, może Q5 ale w starej budzie, Arteona choć 4Motion w budżecie 100 tys. zł z akceptowalnym przebiegiem jest nieosiągalny :(

Rocko

@Charls dlaczego porażka? Widzę, że w poszukiwaniach duży rozstrzał jeżeli chodzi o budę 😛

Charls

Porażka bo wszystko mniej lub bardziej kombinowane i ostatecznie stwierdziłem, że nie będę płacił 110 tys zł za 7-8 letnie auto, zweryfikowałem oczekiwania i kupuję roczną Cuprę Formentor z podstawowym silnikiem 1.5 TSI DPCA z DSG DQ381, w zasadzie już kupiłem, niestety na 2.0 TSI 4drive mnie nie stać.

Rocko

@Charls gratuluję zakupu 🥳
Co do wyboru w zakładany budżecie uważam, że bardzo dobry, tzn. rozsądny, wybór 😉