Tiguan przejechał >120 tys. km w 7 lat , Audi 50 tys w 4,5 roku.
Tiguan i słabe elementy jesli chodzi o serwis:
- przegrzewają się tylne tarcze z g...litu - do wymiany co 40-45 tys. km
- padł akumulator po 4 latach (gazował) - serwis olał gwarancję bo VW ASsistance
odpaliło auto z boostera z wykorzystaniem zbyt wysokiego napięcia, nie miałem czasu walczyć
- amortyzatory DCC - wycieki i wymiana wszystkich przy 90 tys. km
- lekki wyciek płynu chłodzącego z pompy wody przy 120 tys. km
Audi - 0 problemów ale przebieg jak na razie niski.
Mam dwa podobne silniki 2.0 TSI 220 KM i 2.0 TFSI 242 KM i eksploatuje je podobnie (miasto korki albo wysokie prędkości autostradowe typu 160km/h).
Przy mojej eksploatacji Tiguan to 12l/100km a Audi 11l/100km. Dane z całego przebiegu.
Audi pali mniej (jakieś 0,5 do 1l/100km - zależy od trasy) na co mają wpływ 3 czynniki.
- jest bardziej opływowe co słychać (z poprawka na lepsze wygłuszenie) po hałasach od wiatru
- w Audi jest Mild Hybrid
- zawieszenie pneumatyczne które mam w okolicach 130 km.h obniża się
W wypadku 2.0 TFSI 40 oczekiwałbym ciut niższego spalania niż moje w mieście i przy spokojnej jeździe (cykl Millera). Dopytaj się tylko czy ma Mild Hybrid.
Bak w TFSI to 70 l więc zasieg jest lepszy niż w Tiguanie.
Audi nie ma cały czas zapiętego napędu 4x4. Zdarza się to sporadycznie przy normalnej jeździe.
Jak optymalizujesz koszty paliwa to może lepiej zastanowić się nad autem kompaktowym a nie ciężkim średnim SUV?