Generalnie rozwiązanie Infotainment jest dość podobne.
Jest więc MIB2 w dwóch wersjach, ekwiwalent DM i DP (różnią się wielkością ekranu). Ja porównuje DP z przyciskami do wersji MMI Plus w Audi.
1. Brak ekranu dotykowego w Audi (przydałby się, jest to dość dobre na postoju). BMW ma i pokrętło i ekran dotykowy w nowych autach.
2. W wersji MMI Plus z S-Tronic'iem (ekwiwalent DSG) mam pole dotykowe (touchpad z kilkoma wbudowanymi przyciskami)przed dźwignią zmiany biegów oraz pokrętło, które jest joystick'iem. Jest to super wygodne w trakcie jazdy, nadgarstek spoczywa na małym, płaskim lewarku a ręka na pokrętle lub touchpadzie. Na touchpadzie można pisać palcem, wybierać, powiększać, przesuwać mapę, wybierać na nie cele (np. korki) itp., pokrętłem zoomować, przesuwać opcje w menu. Joystick włącza szybkie menu wybierania muzyki, manu opcji i menu akcji. Generalnie, rozwiązanie zdecydowanie lepsze w trakcie jazdy ale wolniejsze na postoju.
3. Niby części AID miały być te same, ale chyba coś zmieniono. Ekran wygląda zdecydowanie lepiej (rozdzielczość/antyaliasing). AID (Virtual Cockpit w Audi) i MMI działają bardzo płynnie i szybko (różnicę widać gołym okiem, szczególnie z mapami Google). Ekran MMI też wygląda dużo lepiej niż w moim DP, różnica pomiędzy nowym DP bez przycisków jest mniejsza ale też jest. Na niekorzyść Audi - ekran nie jest wkomponowany w deskę i ma obleśną, szeroką ramkę. Łatwiej się za to cofa samochodem, bo można jednocześnie patrzeć na lusterko i ekran kamery cofania. Ekran można też wyłączyć, a muzyka będzie grała/nawigacja działała.
4. AID ma taki sam jak MMI układ menu, tylko obcięty i lekko dostosowany (mała ilość dodatkowych opcji specyficznych dla AID). Taka unifikacja jest bardzo fajna.
5. AID jest duży i można zmniejszyć zegary do minimum, wtedy mamy pełen widok również na boki. Można też włączyć widok satelitarny w AID/Virtual Cockpit.
6. Jest dostępna baza danych Gracenote online (albumy, tagi, opisy utworów). Jak na razie nie widzę specjalnie różnicy dla moich mp3.
7. W trybie muzyki ikony albumów są dość małe i większość ekranu MMI nie jest używana. To samo tyczy ikon radiowych. W T2 podoba mi się to bardziej.
8. Jest dostępny program guide dla stacji DAB. Można także wyświetlić podsumowanie wysyłanych wiadmości tekstowych (dla DAB i FM).
9. Nazwy programów FM chyba są znajdowane automatycznie i nie zmieniają się jak zmienia się opis RDS. W Tiguanie musiałem je zapamiętać we właściwym momencie.
9. Pokaz slajdów dla stacji DAB niby jest dostępny z automatu ale musiałem go wywoływać ręcznie.
10. Dostępne są radia internetowe, skrzynka mailowa i inne. Audi Connect (Car-Net) ma dodatkowe opcje jak rozkłady jazdy pociągów, odloty/przyloty samolotów, dostęp do maila.
11. Jest inna filozofia obsługi, sporo opcji pojawia się wielokrotnie w miejscach w których mogą być przydatne. To trochę przytłaczające. W T2 stosowano podobny trik (np. ustawienia dźwięku były w kilku miejscach). Układ menu jest chyba prostszy, ale często w T2 trzeba się więcej naklikać. W Audi wszystko, co ma związek z bieżącą funkcją jest szybko znajdowalne/wybieralne.
12. Wiele opcji menu można przyporządkować do przycisków szybkiego wybierania, np. stacje radiowe, kontakty telefoniczne itp.
W wypadku systemu B&O jest 19 głośników (10 w T2 w DYNAUDIO), system na podstawie balance/fadera przesuwa scenę (zmienia opóźnienie kanałów) a także zmienia się automatycznie equalizer wraz ze zmianą głośności (mniej basów jak głośniej, więcej jak ciszej itp. - dźwięk brzmi tak samo niezależnie od głośności). Mikrofon w aucie ocenia poziom hałasu i zwiększa głośność (GALA plus). Całkiem OK jest też dźwięk surround. Wrażenia są lepsze niż z DYNAUDIO, ale różnica nie jest jakaś kolosalna. W T2 była tylko możliwość regulacji opóźnienia w DYNAUDIO.
Nawigacja pamięta takie rzeczy jak ustawienia widoku trasy, więc ekran MMI zawsze może taki widok pokazywać (bez konieczności ingerencji użytkownika). Zoomowanie też jest lepiej rozwiązane - jeśli używamy 2 funkcji autozoom na podstawie typu drogi lub tylko przy skrzyżowaniu, nawet jak zmienimy zoom to po chwili wraca on do ustawień domyślnych bez ingerencji użytkownika. Można to też wyłączyć. Zoomować można na AID (przycisk na kierownicy) i na MMI oddzielnie.
Kolory nawigacji są bardziej wyraźne, jest też specjalny tryb dla ruchu drogowego. Trasy alternatywne to najszybsza, druga to alternatywna, trzecia to EKO. W T2 alternatywna chyba jest najkrótsza.
Audi ma update'y map zintegrowane na stronie WWW myAudi (odpowiednik portalu WWW Car-Net) (obecnie widać tylko odpowiednik DM). Co ciekawe odpowiednik DM w Audi ma ciągle mapy NavTeqa a nie TomToma (pobieżnie je porównując). Mimo, że mapy są dostępne na stronie ich instalator to jakiś wynalazek w Javie. Działa nieźle, ale chwile zajmuje domyślenie się jak go w ogóle odpalić. Jak wrzucą mapy do MMI Plus, jestem ciekaw czy pojawią mi się na stronie. Update online do map 2019/2020 jest aktualnie dostępny (więc jest bardzo wcześnie).
Z innych rzucających się w oczy różnic.
Obraz z kamer jest obłędny w porównaniu do T2 (tu chyba też coś zmieniono, bo na testach nie wyglądało to dobrze), tylna kamera działa też bardzo dobrze w nocy. Kamery 360 stopni dają w widoku rybiego oka znacznie szerszy i mniej zniekształcony obraz. Przemieszczenie się między widokami zajmuje chwilę (pokrętło) Na niekorzyść Audi - nie ma widoku ze zbliżeniem na koło (koła), nie mam pojęcia czemu. Jest tylko widok z góry, który jest czytelny ale czasami widok na koła przydaj się bardziej. W Q5 brak możliwości opcji trailer Assist, natomiast sterownik potrafi wykryć czy masz przyczepę czy bagażnik rowerowy (podobno)
EDIT: dla kamer 360 stopni nie ma też widoków góra-przód i góra tył (osobiście przeze mnie nie używanych).