Wyłącznie/dezaktywacja układu SCR z AdBlue w silniku 2.0 TDI 184hp kod CUW

Zaczęty przez Charls, 2019/04/09 13:01

Poprzedni wątek - Następny wątek

Charls

Układ SCR potrafi być zawodny i drogi w naprawach /np. wymiana sondy, wymiana pompy/, dopóki wszystko działa nie ruszam ale w przypadku awarii wiele osób decyduje się na programowe wyłączenie układu i po problemie, wówczas zamiast Euro-6 robi się nam Euro-5, kogo to boli to niech nie czyta  :) . Układ SCR nie ma wpływu na DPF bo środek dozowany jest do dodatkowego katalizatora SCR, który znajduje się za DPF-em. I teraz najważniejsze pytanie i liczę na to, że ktoś się podzieli wiedzą jeżeli takową posiada - czy a jeśli tak to gdzie i w którym miejscu można ten układ dezaktywować VCDS-em?




kilka słów o SCR [size=78%]https://motointegrator.com/pl/pl/poradniki/porady-eksploatacyjne/scr-i-adblue-co-musisz-wiedziec-o-konwerterze-w-dieslach[/size]

Charls

na razie sprawdziłem stan i w ramach zapoznania się z tematem dolałem około 5-6 litrów adblue, po 2 za litr więc drogo nie jest, w teorii średnio 0.3l powinno wystarczyć na 1000 km, więc w teorii powinno wystarczyć na około 40 tys km




Charls

Jako że brak odpowiedzi odpowiem sam na pytanie zawarte w 1 poście a mianowicie nie ma mozliwości dezaktywacji systemu AdBlue interfejsem diagnostycznym VCDS/VAS czy OBDEleven, tylko programowo w sofcie silnika.


Ptrzy okazji dodam, iż aby ustrzec się przed kłopotami z krystalizującym się mocznikiem w instalacji, wtryskiwaczu, pompie itp... warto przy każdym tankowaniu adblue dolewać dodatek aktywny tunap 986 lub Xenum Admax zapobiegające krystalizacji, starzeniu się i w znacznym stopniu wydłuzające działanie SCR

Charls

W ramach aktualizacji dopiszę, iż w moim byłym Tiguanie 5N2 z marca 2016 przy przebiegu 196 tys km system SCR wyzionął ducha a dokładnie padła pompa. W rozmowie z właścicielem usłyszałem, że dezaktywował SCR na stałe za 600 zł.