Tiguan 2.0 TDI z DSG. Stukot silnika przy gaszeniu

Zaczęty przez Diablo, 2019/06/25 08:41

Poprzedni wątek - Następny wątek

Diablo

Co to moze byc? Dwumas nowy, rozrzad nowy. Brudna przepustnica? Cos z egrem?.  Poduszki silnika raczej nie bo nie zawsze jest taki stukot. Zazwyczaj po dłuższej trasie na rozgrzanym silniku. Czasami gaśnie ładnie, miękko. Zawsze gaśnie miękko jak załącza się wypalanie dpfa bo są podwyższone obroty. Nie jestem 2stanie sprawdzić z wcisnietym sprzęgłem bo to automat. Na żywo odgłos silniejszy jakby ktoś uderzył w blachę. Wydechmoze dawać takie odgłosy?


https://youtu.be/74vWDCVx5Rs

Charls

#1
Ty wymieniałeś DKZ? Przed wymianą też był taki stukot? Wg mnie ten dźwięk nie pochodzi z przepustnicy, raczej z układu przeniesienia napędu/skrzyni biegów, kolega miał podobnie w DSG DQ250 a przyczyną podczas gaszenia było ocieranie o jakąś blaszkę w skrzyni, mechanik się z tym szybko uporał ale niestety nie znam szczegółów

Diablo

Przed wymiana nie było. Na starym dkz tkulko jedynie na P i N. Po wymianie jak ręką odjal. Ale z czasem pojawił się to dziwne gaszenie. Ale jak pisalem wyżej nie zawsze. Nie ma reguły kiedy tak zadzwoni. Ale mam wrażenie że po gaszeniu silnika jak jest taki stukot to tak jakby silnik odrazu się dlawil. Jak jest miękko to silnik ładnie sobie wygasa i nic nie słychać. Na innym forum mi napisali klapa gaszaca  albo poduszki silnika.

Charls

klapa gasząca to po prostu przepustnica, gdyby uszkodzony był moduł sterujący/silniczek elektryczny to wywalało by błąd klapy V157, robiłeś diagnozę VCDS?

Diablo

Ja stawialem bardziej na zasyfienie nagarem przepustnicy, który nie zawsze umożliwia jej pracę. Ale chyba jakby przepustnica się choćby raz nie ruszyła to może by błąd wywalił. Nie mam vcdsa. To może poducha, która zmienia swoją elastyczność zależnie od temperatury. Dkz wymienialem wgrudniu i pamiętam jakbyky mrozy to tak nie tuklo