Tiguan 1 /2009/170km/4drive/2.0

Zaczęty przez Łukasz, 2020/06/14 14:07

Poprzedni wątek - Następny wątek

Łukasz

Witam. Siadla pompa wysokiego ciśnienia i zawalilo wtryski. Pompa nowa po regeneracji. Wtryski do kosza. Założone używki z Tiguana 140konnego (zdjęcie wyników w załączniku). Auto jeździ osiąga prędkości lecz około 3tys obr przy niskich biegach jak potrzeba dużo mocy wywalało wysokie ciśnienie na listwie CR. Zmieniony regulator. Błąd znikl. Ale pojawil się błąd o braku doładowania w tym samym momencie tez przy duzej mocy. Czy wtryski mogą byc inne , mogą sie różnić ? Czy to jakość wtryskow i leją ?  Auto chodzi głośniej i jak traci moc to jakby dostawał za dużo paliwa. Moze ktos mial podobny problem ? Pomożecie ?

Charls

#1
Cytat: Łukasz w 2020/06/14 14:07Czy wtryski mogą byc inne , mogą sie różnić ?
Wtryskiwacze z wersji 140hp są inne niż w wersji 170hp, nie możesz do wersji 170 konnej zamontować z wersji 140 konnej i odwrotnie, jest inne ciśnienie i inny sposób rozpylania paliwa. Powiedz gdzie są mechanicy którzy takie rzeczy robią, trzeba omijać szerokim łukiem

mms1994

140 ma zwyczajnie mniej wydaje wtryskiwacze wiec reszta osprzętu nie jest przystosowana do takiej pracy. Załóż szybko prawidłowe, bo mogą Ci zacząć siadać inne podzespoły

Łukasz

To dlaczego numer wtrysku w 136/140/170 jest identyczny ? Tylko różni sie ciśnieniem i dawkowaniem

Charls

#4

Jaki masz kod silnika?


EDIT:
przeglądając ETKA chyba pomyliłem serie silników CBxx z CFxx, w tych pierwszych jest 03L130277 a w drugich
03L130277J. Przepraszam za zamieszanie
Cytat: Łukasz w 2020/06/14 14:07Auto chodzi głośniej i jak traci moc to jakby dostawał za dużo paliwa
Na wydruku po korekcjach widać, że dostaje za mało paliwa

Łukasz

Czyli wtryski kiepskie ? Wywala takie błędy a regulator po eymianie. A blad ciśnienia dalej

Charls


Błąd ciśnienia doładowania P0299 najprawdopodobniej spowodowany jest nieosiągnięciem nominalnej mocy z uwagi na zbyt małą dawkę paliwa. Czasami są przypadki, że założono źle przewód zasilający na filtrze paliwa, znam dwa takie przypadki, wówczas około 3 tys rpm auto zaczyna szarpać i nie jedzie ale wówczas nie wykazywałby błędu zbyt wysokiego ciśnienia a odwortnie. Ciężko mi się wypowiedzieć na podstawie tego wydruku, gdyby były logi z VCDS to byłoby łatwiej. A co na to mechanik, który diagnozował ci auto?




Ross-tech podpowiada, że P0088 - Ciśnienie w szynie paliwowej zbyt wysokie
Możliwe objawy:
Lampka kontrolna awarii (MIL) świeci
Wysoki dźwięk pracy silnika podczas pracy na biegu jałowym.
Możliwe przyczyny:
Usterka czujnika ciśnienia paliwa G247, okablowania, połączeń itp.
Usterka zaworu regulatora ciśnienia paliwa N276, mocy, masy, połączeń itp.
Usterka zaworu dozującego paliwo N290

Możliwe rozwiązania:
Sprawdź zaawansowane wartości pomiarowe dla ciśnień szynowych
Sprawdź zasilanie na zaworze regulatora ciśnienia paliwa N276 / zaworze dozującym paliwo N290
Sprawdź czujnik ciśnienia paliwa na szynie G247

mms1994

Cytat: Łukasz w 2020/06/15 08:04
To dlaczego numer wtrysku w 136/140/170 jest identyczny ? Tylko różni sie ciśnieniem i dawkowaniem
Bardzo dziwne bo w Superbie były różne wtryski, ale to faktycznie mógł być całkiem inny silnik. Wybacz za zamieszanie :(


Robiłeś diagnostykę wtryskiwaczy, czy mają odpowiednie przepływy? Może wymagają regeneracji albo są zwyczajnie jakoś przytkane...

Łukasz

Wtryski sprawdzone. Raport wyżej. Kwestia taka ze auto na tych jezdzilo do końca. Pożyczylem od kumpla zeby sprawdzić. I wychodzi to co widac. A nie chce w ciemno inwestowac 4300 w nowe. Wolałbym miec pewnosc ze to jednak to

mms1994

Nie prościej oddać na porządną diagnostykę do warsztatu specjalizującego się w tym? Sam wydruk Ci zaznaczył na czerwono parę liczb, więc sugeruje to że coś jest nie tak. Zatem warto było by, żeby pochylił się nad tym odpowiedni specjalista ;)
Paru znajomych miało problemy z wtryskami (różne silniki) i dopiero dobra diagnostyka i analiza wyników przez osobę, która się zna na tym rozwiązywała problem w 100%.
Poprzednie auto żony miało podobny problem do Twojego, ale tam nie było CR. Rozwiązaniem była wymiana czujnika położenia wału :P