Autor Wątek: Dziwny dźwięk od strony paska osprzętu.  (Przeczytany 6734 razy)

Seba

  • Potrafi się przywitać ;-)
  • *
  • Wiadomości: 11
  • Model: TIGUAN
  • Silnik: 2.0 TDI 140KM
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: wielkopolska
Dziwny dźwięk od strony paska osprzętu.
« dnia: 2019/11/21 23:55 »
Advertisement
Czy ktoś z Was spotkał się z takim dziwnym dzwonieniem od strony paska osprzętu? ( jak by była luźna gdzieś blacha i dzwoniła) Czy może to być np. Kończące się sprzęgiełko alternatora? Jak auto jest zimnie po odpaleniu nie słychać, po przejechano kilkunastu km słychać, że coś wydaje dziwny dźwięk, taki jak by dzwonienie z prawej strony silnika tam gdzie pasek osprzętu (czasem jest bardzo głośno a czasem ciszej) Nagrałem film, trzeba dobrze się wsłuchać. Słychać w tle ten dźwięk. Czy ktoś spotkał się z takim tematem? Z góry dziękuję za pomoc. Pozdrawiam
 

Charls

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1116
  • Thanked: 69 times
  • Model: Cupra
  • Wersja: Formentor
  • Silnik: TSI DSG DQ381
  • Napęd: FWD
  • Skąd: GDA
Odp: Dziwny dźwięk od strony paska osprzętu.
« Odpowiedź #1 dnia: 2019/11/22 07:54 »
Żadnego dźwięku nie słychać bo nie mogę pobrać, wrzuć to na YT


Poza tym sprzęgiełko jak i rolki, napinacze są napięte i raczej nie dzwonią a szumią.
 

Seba

  • Potrafi się przywitać ;-)
  • *
  • Wiadomości: 11
  • Model: TIGUAN
  • Silnik: 2.0 TDI 140KM
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: wielkopolska
Odp: Dziwny dźwięk od strony paska osprzętu.
« Odpowiedź #2 dnia: 2019/11/22 14:18 »
Ok postaram się wrzucić na YT. Jest jeszcze jedna dolegliwość mojego Tiguana, jaknstoję w korku trzyma obroty na 1000 i nie chce zejść. Jak go wyłącze i odpalę znów wszystko wraca do normy do momentu kiedy nie ruszę nim. Czasem  traw to z 2-3 dni i pózniej kilka dni obroty normalnie spadają.
 

Charls

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1116
  • Thanked: 69 times
  • Model: Cupra
  • Wersja: Formentor
  • Silnik: TSI DSG DQ381
  • Napęd: FWD
  • Skąd: GDA
Odp: Dziwny dźwięk od strony paska osprzętu.
« Odpowiedź #3 dnia: 2019/11/22 16:17 »
Autoscan VCDS/VAS robiłeś? Błędy jakieś są? Błąd czujnika temperatury może powodować podwyższone obroty.
 

Charls

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1116
  • Thanked: 69 times
  • Model: Cupra
  • Wersja: Formentor
  • Silnik: TSI DSG DQ381
  • Napęd: FWD
  • Skąd: GDA
Odp: Dziwny dźwięk od strony paska osprzętu.
« Odpowiedź #4 dnia: 2019/12/04 16:02 »
Jest jeszcze jedna dolegliwość mojego Tiguana, jaknstoję w korku trzyma obroty na 1000 i nie chce zejść.
To nie jest dolegliwość, to celowe aby utrzymać w optymalnej temperaturze DPF na biegu jałowym, po prostu aby temperatura nie spadała poniżej określonego progu. W niektórych TSI jest podobnie, tam z kolei chodzi o utrzymanie KAT-a w optymalnej temperaturze. Nie zwracałem na to uwagi ale u mnie jest tak samo.
 

Seba

  • Potrafi się przywitać ;-)
  • *
  • Wiadomości: 11
  • Model: TIGUAN
  • Silnik: 2.0 TDI 140KM
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: wielkopolska
Odp: Dziwny dźwięk od strony paska osprzętu.
« Odpowiedź #5 dnia: 2019/12/04 16:48 »
Dzięki, faktycznie coś w tym musi być. Jeździłem autem bardziej w trybie miejskim, jak teraz dwa razy przepędzili w trasie, ku mojemu zdziwieniu jest o wiele ciszej. Być może DPF się troszkę wypalił. Jeszcze raz dzięki.