DSG - opinie z użytkowania, zalety, wady itp...

Zaczęty przez Charls, 2019/06/14 10:19

Poprzedni wątek - Następny wątek

Charls

Pozwolę sobie rozpocząć taki temat w tym dziale bo podobnego nie ma, w zasadzie mało tu jest czegokolwiek.
Pragnę napisać kilka słów o odczuciach i doświadczeniu w użytkowaniu DSG. Wcześniej miałem przyjemność często jeździć Touranem 2.0 TDI BMM z DSG, w zasadzie nie miałem większych zastrzeń,  reakcja na gaz była szybka ale były inne objawy jak poszarpywanie. Jeździłem też A6 2.0 TDI 170 hp z multitroniciem - odczucia bardzo charakterystyczne, kto jeździł to wie ale jak już się przyzwyczaisz to jest super. W Tiguanie jestem generalnie zawiedziony sposobem pracy DSG. Pomimo iż mam wersję CUWA czyli 184 hp DSG DQ500 "kradnie" radość z jazdy, zwłaszcza denerwująca jest początkowa reakcja na gaz, gdzie auto wręcz jest dławione, tak jakby DSG nie nadążało za potencjałem silnika, chwila zanim DSG zaskoczy trwa wieczność i nie że to tylko w moim egzemplarzu, przed zakupem testowałem wersję 177 konną 4Motion i było bardzo podobnie, z kolei w wersji FWD było trochę lepiej. Testowałem też Tiga II 1.5 TSI i tam też sząłu nie ma jeśli chodzi o pracę DSG. Generalnie przy skrzyni manualnej jest w stanie o niebo lepiej wykorzystać potencjał auta jeśli chodzi o jego moc, sposób jej wykorzystanie a także o spalanie, gdzie mam większą kontrolę, te wszystkie śwpiewki że DSG jest takie super, hiper są mocno przesadzone.

rk

Spora dyskusja jeśli chodzi o DSG (głównie ale nie tylko T2) jest w tym wątku:
https://tiguan-forum.pl/index.php?topic=84.0

DSG da się jeździć wykorzystując potencjał auta.


BARTASIII

Podzielam opinie że dsg późno reaguje przy gwałtownym wciśnięciu gazu ale poza tym jestem z tej skrzyni zadowolony mam jeszcze drugiego vw w manualu i dsg wygrywa praktycznie pod każdym względem

rk

W temacie kickdown'u Thomas z Autogefuhl zapytał VAGa i potwierdzili moje spekulacje z cytowanego wyżej postu (tak jest szybciej, chociaż klient nie koniecznie tak to odbiera). Thomas słusznie narzekał, że być może powinna być tutaj lepsza kontrola i sporo klientów nie jest z tego zadowolonych (woleliby płynniejsze rozwinięcie mocy). Gminna wieść z Motor Talka niesie, że Audi w pewnych trybach Drive Select lepiej unika tego zachowania - muszę to jednak potwierdzić.


Niestety obecnie wszystko jest strojone pod eko (nawet tryby normal) i bez przełączenia w S ciężko może być z płynnym, dynamicznym jeżdżeniem.

Charls

Cytat: BARTASIII w 2019/06/14 20:14
Podzielam opinie że dsg późno reaguje przy gwałtownym wciśnięciu gazu ale poza tym jestem z tej skrzyni zadowolony mam jeszcze drugiego vw w manualu i dsg wygrywa praktycznie pod każdym względem


Nie mówię że nie jestem zadowolony, po to wybrałem DSG aby być zadowolony bardziej niż przy manualu, aczkolwiek w trybie D reakcja na kickdown jest powinna być znacznie szybsza, jadąc Kugą z powershift'em nie 9dczulem takiego opoznienia. Poza tym sporadycznie jeździłem X3 e83 gdzie jest zwykła hydrokinetyczna i 0rzyznam szczerze że jeździło mi się lepiej a na pewno płynniej

BARTASIII

Masz rację że mogła by być szybsza przy zbijaniu u mnie niestety jest tylko 140 km więc ciężko mówić o dynamicznym przyspieszeniu więc do powiedzmy normalnej jazdy jest spoko myślę już dłuższy czas o chipie i pewnie jesli w koncu siezdecyduje to wtedy moje odczucia będą podobne do twoich na marginesie miałem okazję jechać cayenem w dieselu i tam też skrzynia trochę  psula  radość z przyspieszania

Charls

Jak był to 3.0 TDI tiptronic to szału nie robi, jechałem Q7 3.0 TDI tip a  auta ważą prawie 2,5 tony, mój Tig jedzie lepiej

Snooper

No to ja.


Słucham o DSG od chyba 2008-2009 roku jako naprawdę super skrzyniach (komformt, reakacja, spalanie). I kiedy przyszło mi do zamawia nowego auta to, od razu powiedziałem, że ma być automat, a najlepiej żeby było to DSG - dodam, że byłem otwarty na każdą markę. Podkreślę jednak, że uwielbiam manual ze względu na możliwość decydowania i dopasowania biegu jednak ostatnio częściej potrzebuje korzystać z komfortu [a może jestem już stary...]. Doświadczenie mam gówniane bo w automacie w sumie jeździłem GLK i A klasą oraz GLS'em - ale to inny świat więc go nie liczę, ostatnio miałem również przyjemność z Sorento, ale 2009 rok, tak więc jak widać specem nie jestem.

Wiem na pewno, że wolałbym VAG'a z DSG niż Merca z tą ich skrzynią. Kija się znam o dwusprzęgle, jednosprzęgle suchym, mokrym.... ale w Mercu przyjemności z komfortu jazdy nie odczuwałem, a ambicji do pokazywania się przed siąsiadami/znajomymi w Mrecu/BMW itd nie przejawiam. Ok, mam bogatą wersję ale to mi w zupełności wystarcza, a nawet mam aż nad to, zaś komfort skrzyni jak dla mnie super. Skoro okazuje się lepsza niż merc, biorę to!


Poza tym, co powyżej napisaliście, rzeczywiście w D kickdown zawodzi, ale pamiętam kickdown z GLK i wiem, że tam było więcej obrotów niż przyspieszenia.... Inna sprawa, że w tigu od 0 ta skrzynia działa dużo żwawiej i jeśli chodzi o całokształ jestem bardzo zadowolony. Bardzo duży plus za możliwość jednym małym ruchem przejścia do S - kiedy jest to potrzebne robisz to, kiedy nie skrzynia pracuje naprawdę komfortowo!

Charls

Cytat: Snooper w 2019/06/16 23:35Bardzo duży plus za możliwość jednym małym ruchem przejścia do S -
Niestety w I FL nie ma takiej opcji

rk

Czyli w T1 nie ma trybu S skrzyni? A są w ogóle dostępne tryby Normal/Sport/Auto/Eco (z i bez DCC)?

Charls

#10
Nigdy nie jeździłeś automatem poza TII? Jest P R N D S  :)
S jest tylko chodzi o to, że  nie da się przełożyć z D na S jak to piszecie jednym ruchem bez wciśnięcia przycisku zabezpieczającego lewarka, natomiast z S na D można bez przycisku przełożyć

Charls

#11
Cytat: rk w 2019/06/17 14:56A są w ogóle dostępne tryby Normal/Sport/Auto/Eco
a po co mi Sport w jakichś tam trybach skoro mam S na drążku? Eco też mi niepotrzebny, wystarczy D bo niby po co miałbym się męczyć bardziej niż na podstawowym D  :D

rk

Nie no, innymi automatami jeździłem, chodziło mi tylko o tryb S w T1. Teraz już mam jasność jak to działa.

Tryb S w skrzyni (przynajmniej w T2 i innych autach gdzie to sprawdzałem, np. nowe Audi A6 czy Q5) jest tylko dla skrzyni. W wypadku wyboru trybu sport pokrętłem/na infotainment zmieniają się inne rzeczy (usztywniają się amortyzatory, zmienia się odpowiedź progresywnego układu kierowniczego, zmienia się charakterystyka pedału przyśpieszenia, zachowanie świateł z DLA (kierowane reflektory, szybkość wyciemniania stref)). Więc można mieć tryb comfort a skrzynię w S.

Naturalnie ja też się nie męczę, mam tryb Normal i włączam S dźwignią jak tego potrzebuje (zachowanie skrzyni najbardziej wpływa na przyśpieszanie auta).

W T1 zmienia się Ci coś jeszcze, jak skrzynię przestawisz w S (np. zachowanie pedału przyśpieszenia) ?





Charls

Cytat: rk w 2019/06/17 16:15Audi A6 czy Q5) jest tylko dla skrzyni. W wypadku wyboru trybu sport pokrętłem/na infotainment zmieniają się inne rzeczy (usztywniają się amortyzatory, zmienia się odpowiedź progresywnego układu kierowniczego, zmienia się charakterystyka pedału przyśpieszenia, zachowanie świateł z
Czyli coś jak Audi Drive Select jaki miałem w A4 B8

Charls

Cytat: rk w 2019/06/17 16:15W T1 zmienia się Ci coś jeszcze, jak skrzynię przestawisz w S (np. zachowanie pedału przyśpieszenia) ?
obroty wchodzą na wyższy zakres i jest lepsza reakcja na gaz ale to normalne przy wyższych obrotach nawet w 126p :)  a czy jeszcze coś nie mam pojęcia, nie zastanawiałem się nad tym jakoś szczególnie, wsiadam i auto ma jechać, wyprzedzać, hamować itp... bez zbędnego wnikania w szczegóły techniczne :-)