Fora techniczne > VW TIGUAN I - 2007-2016

DSG - opinie z użytkowania, zalety, wady itp...

(1/4) > >>

Charls:
Pozwolę sobie rozpocząć taki temat w tym dziale bo podobnego nie ma, w zasadzie mało tu jest czegokolwiek.
Pragnę napisać kilka słów o odczuciach i doświadczeniu w użytkowaniu DSG. Wcześniej miałem przyjemność często jeździć Touranem 2.0 TDI BMM z DSG, w zasadzie nie miałem większych zastrzeń,  reakcja na gaz była szybka ale były inne objawy jak poszarpywanie. Jeździłem też A6 2.0 TDI 170 hp z multitroniciem - odczucia bardzo charakterystyczne, kto jeździł to wie ale jak już się przyzwyczaisz to jest super. W Tiguanie jestem generalnie zawiedziony sposobem pracy DSG. Pomimo iż mam wersję CUWA czyli 184 hp DSG DQ500 "kradnie" radość z jazdy, zwłaszcza denerwująca jest początkowa reakcja na gaz, gdzie auto wręcz jest dławione, tak jakby DSG nie nadążało za potencjałem silnika, chwila zanim DSG zaskoczy trwa wieczność i nie że to tylko w moim egzemplarzu, przed zakupem testowałem wersję 177 konną 4Motion i było bardzo podobnie, z kolei w wersji FWD było trochę lepiej. Testowałem też Tiga II 1.5 TSI i tam też sząłu nie ma jeśli chodzi o pracę DSG. Generalnie przy skrzyni manualnej jest w stanie o niebo lepiej wykorzystać potencjał auta jeśli chodzi o jego moc, sposób jej wykorzystanie a także o spalanie, gdzie mam większą kontrolę, te wszystkie śwpiewki że DSG jest takie super, hiper są mocno przesadzone.

rk:
Spora dyskusja jeśli chodzi o DSG (głównie ale nie tylko T2) jest w tym wątku:
https://tiguan-forum.pl/index.php?topic=84.0

DSG da się jeździć wykorzystując potencjał auta.

BARTASIII:
Podzielam opinie że dsg późno reaguje przy gwałtownym wciśnięciu gazu ale poza tym jestem z tej skrzyni zadowolony mam jeszcze drugiego vw w manualu i dsg wygrywa praktycznie pod każdym względem

rk:
W temacie kickdown'u Thomas z Autogefuhl zapytał VAGa i potwierdzili moje spekulacje z cytowanego wyżej postu (tak jest szybciej, chociaż klient nie koniecznie tak to odbiera). Thomas słusznie narzekał, że być może powinna być tutaj lepsza kontrola i sporo klientów nie jest z tego zadowolonych (woleliby płynniejsze rozwinięcie mocy). Gminna wieść z Motor Talka niesie, że Audi w pewnych trybach Drive Select lepiej unika tego zachowania - muszę to jednak potwierdzić.


Niestety obecnie wszystko jest strojone pod eko (nawet tryby normal) i bez przełączenia w S ciężko może być z płynnym, dynamicznym jeżdżeniem.

Charls:

--- Cytat: BARTASIII w 2019/06/14 20:14 ---Podzielam opinie że dsg późno reaguje przy gwałtownym wciśnięciu gazu ale poza tym jestem z tej skrzyni zadowolony mam jeszcze drugiego vw w manualu i dsg wygrywa praktycznie pod każdym względem

--- Koniec cytatu ---


Nie mówię że nie jestem zadowolony, po to wybrałem DSG aby być zadowolony bardziej niż przy manualu, aczkolwiek w trybie D reakcja na kickdown jest powinna być znacznie szybsza, jadąc Kugą z powershift'em nie 9dczulem takiego opoznienia. Poza tym sporadycznie jeździłem X3 e83 gdzie jest zwykła hydrokinetyczna i 0rzyznam szczerze że jeździło mi się lepiej a na pewno płynniej

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

There was an error while thanking
Thanking...
Idź do wersji pełnej