Błąd P0299, kontrolka świec żarowych, tryb awaryjny

Zaczęty przez MrMyszko, 2021/04/17 15:33

Poprzedni wątek - Następny wątek

MrMyszko

Witam.
Wczoraj jadąc z prędkością około 120km zapaliła mi się kontrolka świec żarowych jednocześnie auto wpadło w tryb awaryjny. Po zgaszeniu i ponownym odpalaniu problem znikł.
Niestety dziś ten sam problem. Jazda w mieście jest Ok ale przy większych prędkościach problem powraca.
Przejrzałem przewody do turbo, intercoolera i nic.
Czy takie objawy daje walnięty zawór podciśnienia turbiny albo gruszka?

Pomocy!!!




Gruszka sprawdzona, trzyma ciśnienie. Zgubiłem kabel do VCDS i nie mam jak sprawdzić zaworu.

Charls

Cytat: MrMyszko w 2021/04/17 15:33Pomocy!!!
Zrób diagnostykę interfejsem diagnostycznym bo inaczej nie ma sensu pisać rozprawek

MrMyszko

5171 - Regulacja cisnienia doladowania
          P0299 00 [101] - Nieosiagnieta granica regulacji
          Niepotwierdzony - Testowany od skasowania kodów bledów
             Ramka zamrozona:
                    Stan bledu: 00000001
                    Priorytet bledu: 2
                    Czestosc bledu: 2
                    Przebieg: 117248 km
                    Data: 2021.04.16
                    Czas: 12:35:01

                    Predkosc obrotowa silnika: 2043.00 /min
                    Unormowana wartosc obciazenia: 85.1 %
                    Predkosc pojazdu: 113 km/h
                    Temperatura plynu chlodzacego: 89 °C
                    Temperatura powietrza zasysanego: 21 °C
                    Cisnienie atmosferyczne: 1010 mbar
                    Napiecie zacisku 30: 13.180 V
                    Licznik cykli wyuczania po OBD: 40
                    Cisnienie doladowania: wartosc wymagana: 2125 hPa
                    Cisnienie doladowania: wartosc rzeczywista: 1681 hPa
                    Masa powietrza: wartosc rzeczywista (mg/suw): 604.0 mg/stroke
                    Zawór recyrkulacji spalin (EGR): wartosc rzeczywista: 61.50 %
                    Nastawnik przepustnicy: wartosc rzeczywista: 100.01 %
                    Nastawnik ciœnienia doladowania: informacja zwrotna: 88.95 %
                    Srednia dawka wtrysku: 40.94 mg/stroke

Charls

Sam błąd świadczy o nieosiągniętej granicy regulacji doładowania, gdzie widać iż cisnienie zadane/oczekiwane wynosi  2125 mbar a rzeczywiste 1681 mbar. Poza tym przy przepustnicy otwartej na 100% masa powietrza wynosi tylko 604.0 mg/suw a powinna powyżej 850 mg/suw. Nie jestem pewien co do wskazania EGR czy przypadkiem 61% to nie za mało. Możliwe że łapie lewe powietrze za przepływomierzem, mozliwe że turbo się kończy, możliwe że sterowanie turbo nieszczelne. Po samym błędzie ciężko zdiagnozować

Charls

Cytat: MrMyszko w 2021/04/17 15:33Czy takie objawy daje walnięty zawór podciśnienia turbiny albo gruszka?
Przy uszkodzonej gruszce czy zaworze sterującym miałbyś permanentne przeladowanie, jakieś 2600mbar/suw

MrMyszko

Wielkie dzięki. Przy takim przebiegu może paść turbina?
Zaprowadzę auto do mechanika. Ostatnio nie mam czasu na samodzielne naprawy a to wyglada na bardziej złożony problem.

Charls

Cytat: MrMyszko w 2021/05/03 20:11Przy takim przebiegu może paść turbina?
Każdym, składać sie na to może wiele czynników

MrMyszko

#7
Rozebrałam dziś przewody za przepływomierze i wyszły dwie sprawy.
Pierwsza to obejmą zaciskowa( ta przy turbinie) miała zerwany gwint.
Druga to ewidentnie jest nieszczelność. Czy tam jest oring na łączeniu z turbina?






Charls

Skoro zakładasz na to gumową wąż/rurę z opaską/obejmą zaciskaną na gwint to oringu nie ma

MrMyszko

Oczywista oczywistość😉opaska zaciskowa= brak oringu. Mi chodzi o łączenie ,,kolanka" z turbo.

Charls

Akurat tej nigdy nie ściągałem ale patrząc na zdjęcia to wszędzie jest oring
vw rura turbo – Szukaj w Google

MrMyszko

Masz racje. 45mm trochę mało ale chyba to jest 3C0129646.






MrMyszko

Oring twardy jak kamień. Wymieniony.
Opaska zaciskowa wymieniona.
Problem znikł


Dzięki Charls!