FORUM: VW TIGUAN, SEAT TARRACO, ATECA, SKODA KODIAQ, KAROQ, AUDI Q3, Q5, VW TOUAREG

Fora techniczne => VW TIGUAN I - 2007-2016 => Wątek zaczęty przez: Juanhijuan w 2019/04/03 20:50

Tytuł: Awaryjne wyjęcie kluczyka ze stacyjki - uszkodzona skrzynia DSG
Wiadomość wysłana przez: Juanhijuan w 2019/04/03 20:50
Witam,
mam problem ze swoim Tiguanem, a będąc bardziej precyzyjnym to ze skrzynią DSG. Uszkodzeniu uległ fragment lewarka (pierścień wokół), który umożliwiał wrzucenie na pozycję P. Ustawienie auta na pozycję P powodowało odblokowanie kluczyka w stacyjce i umożliwiało jego wyciągnięcie. Zdjąłem skórę z lewarka i wcisnąłem taki żółty przełącznik i dzięki temu mogę operować skrzynią w pełnym zakresie. Przycisk na gałce/lewarku gdzie wciskało się aby włączyć pozycję P jest aktualnie permanentnie wciśnięty/zablokowany. Jednak elektronika "nie widzi", że skrzynia jest w pozycji P i nie ma możliwości wyjęcia kluczyka ze stacyjki. Dopiero jak odłączę akumulator to wtedy się odblokowuje i mogę wyjąć.

Mechanik dopiero za 1-2 tygodnie ma czas, a ja muszę użytkować auto codziennie. Czy jest to bezpieczne ? Czy zna ktoś łatwiejszy sposób na wyjęcie tego kluczyka bez wyłączania akumulatora ? Otwieranie maski i wyciąganie klemy za każdym razem jest niepraktyczne....


Tytuł: Odp: Awaryjne wyjęcie kluczyka ze stacyjki - uszkodzona skrzynia DSG
Wiadomość wysłana przez: arekp w 2019/04/03 22:20
Odłączanie akumulatora poza niepraktycznością nie ma wpływu na nic innego - no poza ew. nieaktywnością alarmu i centralnego zamka.


Co do skrzyni, niestety nie jestem mechanikiem, ani nie mam wiedzy na temat działania skrzyni, ale skoro elektronika nie widzi ustawienia skrzyni, skąd pewność że skrzynia w "P" się przestawiła? Bo mechanizm przycisku na lewarku raczej za to nie odpowiada.
Tytuł: Odp: Awaryjne wyjęcie kluczyka ze stacyjki - uszkodzona skrzynia DSG
Wiadomość wysłana przez: Fircyk w 2019/04/03 23:08
W Insigni miałem podobną  sytuacje kawałek plastiku z galki kturą wymieniałem wpadł pod dźwignię  w pozycji P i elektro styk nie widział  że  jwst przełaczone na P obiawy te same. Kluczyk wyjmowalem za pomocą specialnego druta który odblokowywał też  kierownicę. Polecam sprawdzić  czy nic nie blokuje dzwigni w P MOŻE  można  ją  dopchnąć przy użyciu nieznacznej siły.   Ewentualnie  sprężone  powietrze  i psikanie w wybierak.

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka