Autor Wątek: Awaryjne wyjęcie kluczyka ze stacyjki - uszkodzona skrzynia DSG  (Przeczytany 8060 razy)

Juanhijuan

  • Potrafi się przywitać ;-)
  • *
  • Wiadomości: 1
  • Model: Tiguan I FL
  • Wersja: Comfortline
  • Silnik: 125
  • Skąd: TLW
Advertisement
Witam,
mam problem ze swoim Tiguanem, a będąc bardziej precyzyjnym to ze skrzynią DSG. Uszkodzeniu uległ fragment lewarka (pierścień wokół), który umożliwiał wrzucenie na pozycję P. Ustawienie auta na pozycję P powodowało odblokowanie kluczyka w stacyjce i umożliwiało jego wyciągnięcie. Zdjąłem skórę z lewarka i wcisnąłem taki żółty przełącznik i dzięki temu mogę operować skrzynią w pełnym zakresie. Przycisk na gałce/lewarku gdzie wciskało się aby włączyć pozycję P jest aktualnie permanentnie wciśnięty/zablokowany. Jednak elektronika "nie widzi", że skrzynia jest w pozycji P i nie ma możliwości wyjęcia kluczyka ze stacyjki. Dopiero jak odłączę akumulator to wtedy się odblokowuje i mogę wyjąć.

Mechanik dopiero za 1-2 tygodnie ma czas, a ja muszę użytkować auto codziennie. Czy jest to bezpieczne ? Czy zna ktoś łatwiejszy sposób na wyjęcie tego kluczyka bez wyłączania akumulatora ? Otwieranie maski i wyciąganie klemy za każdym razem jest niepraktyczne....


 

arekp

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1426
  • Thanked: 177 times
  • Model: BMW X5
  • Wersja: 45e M-sport
  • Silnik: 3.0 R6 394KM
  • Napęd: 4x4
Odłączanie akumulatora poza niepraktycznością nie ma wpływu na nic innego - no poza ew. nieaktywnością alarmu i centralnego zamka.


Co do skrzyni, niestety nie jestem mechanikiem, ani nie mam wiedzy na temat działania skrzyni, ale skoro elektronika nie widzi ustawienia skrzyni, skąd pewność że skrzynia w "P" się przestawiła? Bo mechanizm przycisku na lewarku raczej za to nie odpowiada.
 

Fircyk

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 305
  • Thanked: 36 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: Highline
  • Silnik: 2.0 TDI 150 KM
  • Skąd: WG
W Insigni miałem podobną  sytuacje kawałek plastiku z galki kturą wymieniałem wpadł pod dźwignię  w pozycji P i elektro styk nie widział  że  jwst przełaczone na P obiawy te same. Kluczyk wyjmowalem za pomocą specialnego druta który odblokowywał też  kierownicę. Polecam sprawdzić  czy nic nie blokuje dzwigni w P MOŻE  można  ją  dopchnąć przy użyciu nieznacznej siły.   Ewentualnie  sprężone  powietrze  i psikanie w wybierak.

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka