Zamawianie, czas oczekiwania i odbiór nowego auta

Zaczęty przez MrBlacker, 2018/06/20 23:29

Poprzedni wątek - Następny wątek

Snooper

Cytat: MrBlacker w 2019/04/07 00:00
Co do wymiarów to:
VW Tiguan Allspace = Skoda Kodiaq = Seat Tarraco
VW Tiguan = Skoda Karoq = Seat Ateca


To wiem, jednak w recenzjach Tarraco jest mowa o tym, ze sprawia wrazenie najwiekszego.


]
Cytat: Barkon w 2019/04/06 23:47Mogę  powiedzieć tyle że w środku trochę inne materiały,  w tym co oglądałem a był to wypas z beats audio itp, to dosyć "smutno" - brazowo-szaro-czarne wykończenie.

Jeździłem Leonem z ta tapicerka i po prostu trzeba to polubić - mnie osobiście nie przypadla do gustu aczkolwiek ten "welur" na duzy plus. Zwrocilem tez uwage ze Infotaiment ma spore lagi nie wiem czy wystepuje tez w innych modelach.

Cytat: Revo w 2019/04/07 09:03Może któryś z panów na forum zechce kupić dla swojej żony albo kochanki



Różowy, ze tylko dla Pań?

Revo

#646
@Snooper lakier to czarna perła. Ale mając Tiguana według mnie nie ma sensu dobierać golfa dla siebie ;)

Kabe

Cytat: MrBlacker w 2019/04/07 00:00VW Tiguan = Skoda Karoq = Seat Ateca
Przedłużona wersja OK, ale krótki Tiguan to nie do końca bo auta znacząco różnią się długością.
Bo technologicznie to wszystkie 6 aut bazuje na jednym rozwiązaniu.
Tiguan = 4486 mm długości
Karoq = 4382 mm długości (-10,4 cm)
Ateca = 4363 mm długości (-12,3 cm)

TMP

Dokładnie tak, w żadnym z tych modeli nie ma też aż takich podobieństw jak między Allspace a Tarraco. Wszystko wskazuje na to, że Seat to kopia z innym grillem, światłami i tylną klapą. Wystarczy spojrzeć na linię nadwozia, rozstaw osi, w 100% identyczne drzwi nawet wraz z chromowanymi listwami specyficznymi dla VW:


Poznajecie konsolę środkową, schowek z roletą, obudowę lewarka, stoliki w oparciach foteli? Styl jakby zupełnie inny niż w Atece, Leonie, itd...



Rzeczywiście dziwne dlaczego VAG zdecydował się na produkcje Tarraco w Wolfsburgu, wcześniej była mowa że jedna linia wspólna dla Tiguana i Tourana nie wyrabia wobec wysokiego popytu...

iks

No i kwestia tego zapachu i załączenia wentylatora po jeździe pojawiła się już u mnie kilka razy. Wczoraj to miałem kiedy przejechałem z 6-7 km od marketu. Otworzyłem maskę i ten plastik na silniku gorący, przy końcu to naprawdę dłużej nie można było dotknąć, czy tak się może zdarzyć po tak krótkiej normalnej jeździe w normalnej temperaturze ok. 21°C? Płyn chłodzący jest, temp. silnika na wskazaniu nie przekroczyła 90°C. Żadna kontrolka jakichkolwiek problemów się nie pojawia. Przebieg 1300 km :-)   

asta

Cytat: iks w 2019/04/20 14:12No i kwestia tego zapachu i załączenia wentylatora po jeździe pojawiła się już u mnie kilka razy.
chyba dpf się wypala i stąd te objawy

iks


asta

przeżyłem to w passacie z tym samym silnikiem.
pierwsze wypalenie -  w ruchu miejskim straszny smród, dym, załączone wentylatory chłodnicy po zgaszeniu silnika, wysoka temp jak się podeszło do maski, pod nie zaglądałem
dużo jeździsz po mieście, kiedy ostatni raz porządnie zagrzałeś silnik??



iks

Sporo po mieście. Tak naprawdę raz w tygodniu z godzinkę po autostradzie.

rk

Nie pamiętam czy było - rozkład jazdy statków z Meksyku do Emden. Plik pod linkiem jest aktualizowany od czasu do czasu, więc jest to zawsze ostatnia wersja.

http://www.pwl.de/misc/filePush.php?id=1018&name=schedule+import.pdf

Link do śledzenia statku jak już namy jego nazwę.

https://www.marinetraffic.com/

Powodzenia w czekaniu na Allspace'y.

Snooper

@rk ktos wrzucal kiedys tutaj instrukcje.


Ja tak sledziłem swojego, jednak ku przestrodze: data importu pojawiajaca sie w systemie wcale nie musi odpowiadać dacie wyjscia danego statku z portu.


Moja data pokrywała sie z jednym statkiem (patrzylem jak plynie obok NY, jak wchodził do Emden, pełen euforii dzwonilem do dilera - "juz jest, jużz jest" a go nie bylo... samochod przypłynął trzecim albo czwartym po tamtym upragnionym... no i prawie dwa tygodnie jechal z Emden do Poznania... Potem juz jeden dzien do Koszalina - jedyna niespodzianka tego importu.

Skakun

A jak sprawdzić które statki wypływały w pierwszej połowie kwietnia?
Nie widzę też ile płynie z portu załadunku do Houston...
Czytałem na forum, że trza liczyć 8-10 tyg od Puebla do dealera...

Snooper

@Skakun Huston jest pierwsze potem dopiero laduja nasze i leca jeszcze do Jacsonville. Jak ktos nie ma wczesniejszej listy na dysku to chyba jej juz nie zdobedziesz. Przez sam atlantyk plyna 10-12 dni. W lutym inny niz moj diler mowil o czasie oczekiwania 6 mcy przy czym 2 miesiace to sam transport...


Znalazlem, o instrulcji pisal kolega @Allspi
Cytat: Allspi w 2019/01/02 14:01
Witam. Sprawdzenie gdzie są to raczej ograniczone przewidywania ale jeżeli znasz tydzień produkcji to po sprawdzeniu strony spedytora VW www.pwl.de w akapicie Liner schedules wybierasz rejon  US gulf i potem volkswagen import z drugiej listy. Rozkad jest orientacyjny i podlega zmianom ale idzie wysondowac jaki statek (...)

rk

@Skakun Starych chyba się nie da,trzeba było listę pobrać w okolicach połowy kwietnia. Statek jest najpierw w Houston, później auta ładowane są w Veracruz (z fabryk VW i AUdi) a następnie płynie do Emden przez kilka amerykańskich portów (nie zawija do Houston). Od Veracruz do Emden to około 3 tygodni samego transportu morskiego. Przy braku perturbacji 8 tygodni spokojnie wystarczy od produkcji do dealera.

@Snooper ja spojrzałem w system Audi i tam jest data zdaje się załadunku/dostarczenia do portu. Jak na razie wszystkie moje daty wyglądają jak w zegarku (łączna obsuwa 1 dzień przez 3 miesiące), nie ma ciśnienia więc jakby nawet był to 4 statek to problemu nie widzę. Data przybycia do Poznania to chyba 2 czerwca więc ciężko by było ominąć 4 statki autu wyprodukowanemu 27 kwietnia:).

Skakun

Kumam, dzięki... generalnie wygląda na to, że jestem najdłużej czekającym na świecie, a na pewno na naszym forum... ale mam szansę na wakacje jechać tigiem ;)