Zamawianie, czas oczekiwania i odbiór nowego auta

Zaczęty przez MrBlacker, 2018/06/20 23:29

Poprzedni wątek - Następny wątek

Adek99

Wczoraj, dokładnie po 11 tygodniach od zamówienia, odebrałem swojego Tiga  ;D (stary model - II).
W salonie stał już nowy Tiguan, obsługa coś przy nim majstrowała, także pewno dopiero co przyjechał. Stylistka przodu na żywo nadal mnie nie przekonuje, zajrzałem też przez otwartą szybę do wnętrza - materiały wykończeniowe tak na oko lepsze niż w "dwójce" - sporo "plastikowej" skóry z przeszyciami, poza tym wielkim telewizorem środek fajnie wygląda.

adas2336

Gratulacje, bardzo szybko przyszedł jak po nieco ponad 2 miesiącach. II nadal ładnie wygląda i ładnie się prowadzi jak miałem okazję jeździć ostatnio II. Też ostatnio miałem okazję widzieć tiguana III i cieszę się że nie wziąłem koloru czerwonego, bo dla mojej siostry to raczej bliżej pomarańczy i strasznie wyglądał ale kobiety mają swój świat, Mi się bardzo podobał na filmach ale na żywo rzeczywiście bez sensu więc zielony kolor całe szczęście trafił się idealnie.

Adek99

Dzięki  :) Faktycznie udało się odebrać szybciej, niż było to zakładane przy zamówieniu - oby u Ciebie też tak było. Ten czerwony kolor na zdjęciu jakiś taki wyblakły się wydaje, a ten nowy zielony jest ciekawy.

adas2336

Byłem dziś u mojego dealera i miałem okazję sprawdzić działanie automatycznego parkowania, na razie tylko tego standardowego i naprawdę fajnie to działa. Nie trzeba już bawić się ani z zmianą kierunku jazdy bo jest automatyczna, i także po zrównaniu się z samochodem obok także automatycznie hamuje więc w porównaniu do audi a3 to przeskok nie mówiąc jeszcze jak się zapisze miejsce parkowania. Akurat pracownik salonu jest naprawdę spoko, chyba jednym z najlepszych jakich spotkałem to pokazywał mi zdjęcia i filmy z szkolenia i naprawdę światła matrix z tą animacją na start jest świetna. System operacyjny działa super szybko więc nie ma żadnego problemu, IDA na razie działa tylko w podstawowym wymiarze, ale w połowie roku lub na jesień ma być z czatem gpt ale oczywiście wersją 3.5 czyli z danymi do 2021 r. Kamery 360 stopni mają słabą rozdzielczość więc pikseloza murowana szczególnie na 15 calach. Nie wiem jak można było na tym zaoszczędzić ale i tak gorsza od nissana ariya nie jest. Trochę szkoda tylko tego położenia. Przednia kamera w Audi bez problemu wyłapuje mi światła jak stoję na skrzyżowaniach i mogę zawsze blisko się ustawić i patrzeć na wyświetlacz, w Tiguanie jednak obraz poprowadzony jest nisko więc raczej już z tego nie skorzystam. Samochody obecnie nie mają jeszcze kamer monitorujących kierowcę wewnątrz więc nie będzie pikania by patrzeć się na drogę :) ponoć mocno wkurza. Ale od połowy roku już zgodnie z prawem mają mieć więc trzeba zdążyć. Jedynie problem jest z przekroczeniem prędkości. Więc trzeba będzie chyba jeździć z przepisami albo wyłączać system po uruchomieniu samochodu. Komunikaty też są jak w czasie jazdy za dużo korzysta się z wyświetlacza więc też można się będzie wkurzać :) Osobiście komfort jazdy jest super i to bez DCC a jak będę miał z DCC Pro to ponoć ma być bardzo komfortowy. Zamykanie bagażnika jest inteligentne więc jak machnie się nogą to nie zamknie się tak długo jak blisko będziesz samochodu tylko jak zrobisz kilka kroków od niego żeby nie uderzył w Ciebie. Dużo miejsca z tyłu. Masaże są super w porównaniu do golfa 8. Akurat w testowej było to pojedyncze zespoły a w mojej mam mieć już 2 na poziom więc więcej punktów masujących będzie wraz z wentylacją i pamięcią foteli. Prowadzenie na zakrętach jest bardzo dobre i trzyma się pewnie drogi. Nie żałuje też 1.5etsi bo też daje rade i nie ma się czego wstydzić. Dla mnie wystarczający na spokojną jazdę w trasie. W kolejnych rocznikach mają wchodzić jeszcze jakieś dodatki więc pewnie w kolejnym będzie dostępna aktywny system zmiany pasa ruchu coś na wzór z golfa 8 z rocznika 2023. Ogólnie bardzo mi się podoba samochód i nie żałuje zakupu. Jedynie ten kolor wszystkich testowych samochodów do du... Ta czerwień to straszny odcień tego koloru i mieli jeszcze białego i był na pewno lepszy ale ten kolor bardziej pasuje do Golfa a nie do Tiguana.

_ad4m

Z doświadczenia wiem, że automatycznego parkowania nie użyjesz nigdy, albo tylko kilka razy jak będziesz chciał zobaczyć jak to działa. Naprawdę na siłę trzeba by tego używać i to przy założeniu, że ma się samemu naprawdę duże problemy z parkowaniem.
Światła w II są świetne, doświetlają bardzo jasno i szeroko. Normalnie jeżdżę w mieście, ale jak ostatnio jechałem przez las to dopiero widać jak te światła robią robotę.
Po 1,5 roku użytkowania jeśli ktoś się zastanawia to nie ma nad czym. Auto jest mega wygodne i sprawne (ja akurat mam już niedostępne 2.0 tsi) i odkupać na razie nie miałem żadnej usterki.
System Travel Assist działa całkiem spoko, w trasie to game changer. Jedynie to z automatu odpalany line assist w mieście może czasami próbować spłatać figla, no ale taki urok dzisiejszej motoryzacji ;)

Kabe

Cytat: _ad4m w 2024/03/19 08:35Z doświadczenia wiem, że automatycznego parkowania nie użyjesz nigdy, albo tylko kilka razy jak będziesz chciał zobaczyć jak to działa. Naprawdę na siłę trzeba by tego używać i to przy założeniu, że ma się samemu naprawdę duże problemy z parkowaniem.
Każdy jest inny, ja raczej dobrze radzę sobie z parkowaniem ale mam takie uliczki w okolicy gdzie mieszkam że auta parkują rownolegle do drogi. Właściwie prawie zawsze używam Park Assist do parkowania w te ciasne miejsca, co jest naprawdę bardzo wygodne i sprawne ... i to jest tylko jedna funkcjonalność. Druga dla mnie równie ważna to czujniki boczne z lewej i prawej strony auta. Mam miejsce gdzie również często bywam i wjazd jest przez bardzo ciasną bramę przejazdową, boczne czujniki pokazują odległość od bocznych ścian co jest dla mnie baaardzo pomocne. Myślę że te czujniki również mogły by być jako opcja dodatkowa przy czujnikach przednich i tylnych.
Ale każdy ma inne potrzeby i postrzeganie.
Natomiest nie zgodzę się że nikt nie używa, raczej że nie używa ten kto się nie nauczył działania i jak używać ten system bo trzeba kilka razy popróbować na początku i zaufac elektronice. Jak ten etap pokonamy to system jest naprawde pomocny.
Mam nadzieję że komuś pomogłem

adas2336

Rzeczywiście, w Golfie 8 i Audi łącznie użyłem tego może z 10 razy jak widziałem że nikt za mną nie jedzie żeby nie wkurzać nikogo bo oczywiście sam szybciej parkowałem czy to równoległe czy prostopadle. I właściwie wybrałem park assist plus po to by mieć dodatkowe czujniki po bokach. Daje to naprawdę lepszą kontrolę nad samochodem. A zawsze pozwala na działanie wielu asystentom. Tiguan się opóźnił to dziś dzwoniłem do BMW i też się przedłużył narazie o 3 tyg. więc czuję że będzie przeskakiwanie i uzbiera się któryś miesiąc :) Mam czym jeździć ale szybciej dostanę szybciej wykupię i szybciej będę miał spokój.

Jarek_P

A miało być tak pięknie... mój miał planowany termin produkcji na 10 tydzień br, a jak dotąd tkwi gdzieś w czarnej dziurze :(. Choć dealer twierdzi, że nie ma żadnych komunikatów z fabryki o opóźnieniach. Tak dla informacji.

mariobravox

A czy może dotarły do salonów już pierwsze auta Demo?

RAST

Sa juz auta do ogladania w salonach. Nie wiem czy sa demowki do jazd testowych.

Skubeusz

Są już do jazd testowych ja miałem przyjemność już odbyć jazdę :)

Jarek_P

I jakie wrażenia? Dobrze, źle? Co na plus, co na minus?

paweel84

Wczoraj zamawiałem, to termin odbioru mi szacowali na połowę sierpnia. Sami się w salonie trochę zdziwili, że tak długo

Skubeusz

Cytat: Jarek_P w 2024/03/21 18:07
I jakie wrażenia? Dobrze, źle? Co na plus, co na minus?
Jestem mega zadowolony,po przesiadce z passata b7 dla mnie przeskok technologiczny
jak na razie nie ma minusów.
Generalnie polecam się przejechać bo każdy ma inne oczekiwania co do samochodu. 

thanek


Wprawdzie nie jeździłem (zabrakło czasu), ale miałem wczoraj okazję pomacać i posiedzieć w nowym Tigu i muszę przyznać, że na żywo robi lepsze wrażenie niż na zdjęciach czy filmikach na YT. Wprawdzie nadal mam lekkie opory co do przodu, natomiast tył i profil są moim zdaniem bardzo OK. We wnętrzu robotę robią fotele - tych szczerze zazdroszczę nowym posiadaczom Tiguana, bo są przewygodne i do tego ma się wrażenie lepszej jakości wykonania (siedziałem w wersji Elegance z tapicerką z Alcantary) niż poprzednia generacja, a do tego jeszcze mocno ulepszone masaże też poprawiają odbiór.


Sama deska rozdzielcza; jestem miłośnikiem bardziej tradycyjnego układu, dlatego wolę starszą generację, natomiast to pokrętełko na konsolce to dość fajny bajerek i w dotyku też robi dobre wrażenie (stawia przyjemny opór, w stylu aut premium). Dźwignia zmiany biegów przy kierownicy mnie nie przekonuje, ale to w sumie detal, do którego pewnie można się przyzwyczaić w jeden dzień.

Miejsce z tyłu, bagażnik, ustawność itd - tu myślę, że jest praktycznie to samo, co w MK2 (może poza podłokietnikiem w tylnej kanapie, który ma lepiej wymyślone uchwyty na kubki niż starsza generacja).

Ogólnie całkiem spoko auto. Czy bym je wybrał gdybym dziś szukał auta? Nie wiem, ale na pewno bym rozważał.


P.S. Gdyby ktoś z Was miał dostęp do nowego Tiga ale z mniejszym ekranem niż ten wielki (np. w salonie) to wrzućcie proszę fotkę. W Poznaniu na Krańcowej w obu egzemplarzach mają tylko ten wielki "TV", ciekawe jak wygląda wersja mniejsza, która podobno jest też do wyboru.