Zamawianie, czas oczekiwania i odbiór nowego auta

Zaczęty przez MrBlacker, 2018/06/20 23:29

Poprzedni wątek - Następny wątek

Wojmar

Cytat: Galon w 2024/01/13 20:45
te 0,4 litra to jest rzeczywiście różnica. Jeszcze większa była w porównaniu z poprzednim SUVem użytkowanym na tych samych codziennych trasach zamiast 2 spalał 13-15 l/100kmw zimowych warunkach.
Galon jesteś de beściak uśmiałem się do łez .Jak to z czasem zmienia się perspektywa .Kiedyś jak mi spadło spalanie o 1 lub 2 litry to byłem dumny z siebie i zaraz leciałem do żony aby jej o tym powiedzieć ,a ona - co mi za te oszczędności kupisz :) [size=78%].   A teraz a tych nieszczęsnych Hybrydach spalanie jest ok 3 l na 100 km w  zimie . Żona wściekła .Nic jej  nie kupie bo spalanie prawie nie spada [/size] ;D

arekp

Z racji przesiadki na auto o wielkości pozwalającej Tiguanowi wjechać do środka i starczyło by miejsca jeszcze na wypełniacze, powiem że dla mnie pozycja kierowcy była głównym wyznacznikiem decyzji o tym kierunku. Były też inne, ale "nie umiem" już składać się do niskich pojazdów.

Wczoraj byłem właśnie w trasie. Na ekspresówce przepisowe 120km/h i użycie silnika benzynowego. Spalanie 10/100. Aku zostało na jazdy po mieście i śmiałem się sam do siebie jak kierując się w trasę powrotną, na liczniku zasięgu pozostał mi 1km elektryka podczas opuszczania "rogalika" do S-ki ;-)

Galon

A teraz na poważnie. Jeżeli ktoś chce zamówić schodzącego ze sceny Tiguana to warto przemyśleć wersję ehybrid, zwłaszcza wersji elegance lub r-line, gdyż jest tańsza od innych napędów z wyjątkiem 1.5 TSI. Za tym wyborem przemawiają również koszty eksploatacji i możliwość parkowania w miejskich strefach płatnych za mniejsze pieniądze, a w niedalekiej przyszłości możliwość wjazdu do stref czystego transportu w centrach aglomeracji. Ważne: to nie jest auto z przewidzianą rozsądną opcją ładowania na komercyjnych stanowiskach-za wolno pobiera prąd- ale ze zwykłego gniazdka jak najbardziej, no i lepiej dla kondycji Aku. Nawet jak ktoś obawia się kosztów ładowania prądem to napomknę i jest możliwość korzystania z taryfy nocnej...

Galon

arekp@ moje uznanie i ciekawość jak to wyjdzie "w praniu"

S-Tig

Cytat: Galon w 2024/01/15 17:34a w niedalekiej przyszłości możliwość wjazdu do stref czystego transportu w centrach aglomeracji
Na szczęście WSA wywalił w kosmos ten idiotyzm w Krakowie i jest szansa, że te potworki albo nie powstaną, albo powstaną w bardziej znośnej formie. Ale abstrahując od tego - gdzie tam w projekcie SCT była mowa, że hybrydy mają jakiekolwiek fory? Bo ja wiem, że nigdzie i podlegają pod normę, tak jak benzyny, diesle i lpg.

Galon

A ja uważam, że strefy są potrzebne. Mam w poważaniu swoje zdrowie i następnych pokoleń (chyba statystycznie 7 lat średnio skraca się życie w polskich miastach, które są w czołówce o najgorszych parametrach smogu). Oczywiście wiem, jak osamotniony jestem w swoim poglądzie. Wjazd do stref uzależniany jest od emisji spalin w świadectwie homologacji, tak jak to ma miejsce w strefach płatnego parkowania, gdzie poniżej wskazanej wartosci możesz wykupić abonament kilka razy taniej niż normalnie. To duże oszczędności dla osób, które nie są mieszkańcami danej strefy, ale w niej parkują codziennie, np. dojeżdżając do pracy. Niestety jeszcze nie objawiła mi się żadna osoba, która wzięłaby to pod uwagę przy zakupie auta, choć potrafią się emocjonować mniejszym o litr spalaniem lub groszowymi różnicami w cenie oleju i benzyny. Tak na marginesie, nasze umysły pozostają czasem w takim zamkniętym schemacie myślenia, który nie dopuszcza zrobienia sobie dobrze....

Kabe

Zerknąłem teraz jakie są do odbioru od ręki Tiguany Allspace bo mają upust -30tys pln, zerknąłem na te najdroższe czyli z silnikami ~200KM i się zdziwiłem !!!
316.930pln serio?
Czy to jeszcze VW? Zaraz po tym sprawdziłem stronę AUDI i model Q5, takie z silnikami ~200KM są tańsze ...

Galon

No właśnie, trzeba uaktualniać przekonania, tak ceny się zmieniają, w tym szereg wersji napędowych i ich wzajemne różnice w zależności od wyposażenia.



Cytat: Kabe w 2024/01/15 21:23ale najczęściej tak jest, tak więc te przepisy i zniżki to umowna sprawa vs. realna ekologia

bo prawodawca nie wie jak "pojedziesz", stąd odnosi się do norm na testach homologacyjnych, nadto na drodze kotrolujący też musi się do czegoś odnieść, patrząc np. w dowód rejestracyjny.

arekp

@Kabe nie chce wsadzać kija w mrowisko, ale X3 w M-pakiecie i porównywalnym dieslem to jakieś ~263k PLN.

Kabe

Cytat: arekp w 2024/01/15 22:48
@Kabe nie chce wsadzać kija w mrowisko, ale X3 w M-pakiecie i porównywalnym dieslem to jakieś ~263k PLN.
No właśnie, nie wiem kto teraz kupuje te droższe VW
Cytat: Galon w 2024/01/15 22:51W dalszej podróży ta wartość spada, ale jednak zawsze to kilkadziesiąt %. Najmniej bezemisyjnie jedzie w słabym zagęszczeniu ruchu na autostradzie, no ale też wówczas są najkorzystniejsze warunki emisji dla silników spalinowych, bo równa jazda bez przyspieszeń i marnowania energii kinetycznej na jej zamianę w ciepło podczas tarcia hamulców przy zwalnianiu.
Czyli benzynowa wersja też w Czechach powinna mieć darmowe autostrady w takim razie ... he he

Galon

Cytat: Kabe w 2024/01/15 22:30316.930pln serio?
za Tiga??? Zaraz na myśl przychodzi Touareg.

Kabe

No właśnie w tej kwocie to chyba trzeba kierować w kierunku Touareg, ... albo nie VW

Adek99

Na stronie www Volkswagena zniknęła możliwość konfiguracji "starego" Tiguana.

Kabe

Bo od marca rusza z kopyta już produkcja tylko nowego

firemantom

Zamówienie poszło 3 stycznia, dziś dostałem info, że produkcja to ostatni tydzień lutego i w połowie marca będzie odbiór. Ale też i nie miła sytuacja się rozwiązała... Zgodnie z ustaleniami pakiet przeglądów mogę wykupić do momentu odbioru. Dziś dealer mówi że dostali nowy cennik pakietów serwisowych i ten który chciałem  podrożał z 2990zł na 5200zł  >:( .
Gdybym wiedział to od razu bym go wykupił. Myślicie, że jest jakaś szansa żeby wywalczyć poprzednią cenę? Dealer twierdzi, że nie ma szans. Skur...czybyki :(