Zamawianie, czas oczekiwania i odbiór nowego auta

Zaczęty przez MrBlacker, 2018/06/20 23:29

Poprzedni wątek - Następny wątek

Galon

Cytat: Kabe w 2024/01/13 16:30Trzeba dodać że dotyczy to pierwszych 100km od ładowania
No słuszna uwaga. A tyle to mniej niż 1 ma 10 kierowców  dziennie robi w regularnych jazdach.

Kabe

Cytat: Galon w 2024/01/13 18:46
Bo taki wynik mam aktualnie zimą na dystansie od tankowania, tj. od 1993 kilometrów, abak jeszcze nie jest na rezerwie.
Rozumiem że na tym dystansie wielokrotnie ładowałeś baterię, więc zupełnie inny scenariusz, powiedz jakie spalanie masz jednego dnia na jednym ładowaniu jeśli np. przejedziesz 200-300km
Cytat: Rocko w 2024/01/13 18:39@arekp odnośnie spalania to zamiast autocentrum bardziej do mnie przemawia taki test. Wiem, że to Volvo i że TSI to inny silnik, ale chodzi bardziej o pokazanie różnicy w spalaniu pomiędzy benzyna a dieselem w identycznej budzie https://m.youtube.com/watch?v=3qz4nSpuWRY
Silniki Volvo nie bardzo można tutaj porównywać bo są one mało ekonomiczne vs. VW, diesle pozostawiają wiele do życzenia a benzyna to przepaść do TSI

Galon

Już. Przy jedzie dynamicznej, zimą w wietrznej grudniowej  pogodzie, częściowo po autostradzie (średnia 88km/h) wyszło 6,3 l/100km ~250 osobokilogramow na pokladze  Normal na te 200 km to spalanie może zejść poniżej 4 ale trzeba jechać zgodnie z przepisami...wyników więcej znajdziesz na dedykowanym wątku spalanie hybryd. Warto się zapoznać, bo teraz zakup Tiguana w wersji plug-in to świetna okazja. Jest jeden bezwzględny warunek nabywca musi mieć dostęp do zwykłego gniazdka w odległości do 6 metrów od zaparkowanego samochodu.

Kabe

No to 1,6L czy 2L/100km na dystansie  prawie 2000km vs. 6,3L robiąc trasę to dla większości użytkowników mega różnica. Wtedy 6,3L w eHybrid vs. 7,3-7,6L czy nawet 8,5L (nieprzepisowa jazda) spalinówką już inaczej wygląda "nieźle".
Ale to moje zdanie i może robię jakiś błąd myślowy, pomijam że ja akurat nie mam gdziazdka na parkingu.

arekp

Cytat: Rocko w 2024/01/13 18:39
@arekp odnośnie spalania to zamiast autocentrum bardziej do mnie przemawia taki test. Wiem, że to Volvo i że TSI to inny silnik, ale chodzi bardziej o pokazanie różnicy w spalaniu pomiędzy benzyna a dieselem w identycznej budzie

https://m.youtube.com/watch?v=3qz4nSpuWRY

I pewnie z powodu tej ekonomiczności diesla, Volvo zdecydowało się nie oferować więcej tego silnika w swoich pojazdach od 2024 roku ;-)

Galon

Cytat: Kabe w 2024/01/13 19:50No to 1,6L czy 2L/100km na dystansie  prawie 2000km

te 0,4 litra to jest rzeczywiście różnica. Jeszcze większa była w porównaniu z poprzednim SUVem użytkowanym na tych samych codziennych trasach zamiast 2 spalał 13-15 l/100kmw zimowych warunkach.

Kabe

Nie czepiam się 0,4L miałem na myśli przedział 1,6-2,0 -> 6,3L vs 7,3-7,6L
Od 2L do 7L jest daleko, ale od 6L do 7L już blisko :)

Galon

Cytat: arekp w 2024/01/13 20:41
I pewnie z powodu tej ekonomiczności diesla, Volvo zdecydowało się nie oferować więcej tego silnika w swoich pojazdach od 2024 roku ;-)
jakże to trafne spostrzeżenie. Nie tylko ten producent nie oferuje silników diesla. Nie wiemy jaki los czeka silniki na olej napędowy, ale nie da się zauważyć, że stanowią obecnie jakiś problem. Największym czynnikiem zmieniającym rynek będą jednak chińskie marki, wjadą na na nasze drogi jak kiedyś japońskie, a potem koreańskie. Element ich ceny i wyprzedzenie technologiczne zmieni, może nawet wszystko - o tym mówi się, ale nie przy klientach w salonach dilerskich. Zastanawiam się czy dzisiejsze ceny samochodów wobec tego co oferują, nie poszybowały za wysoko. Wracając do tematu ponad 200 tyś pln za diesla o mocy 150 km i to w SUVie, który raczej nie jest samochodem do regularnych długich szybkich tras...coś tutaj mnie razi.

Kabe

Cytat: Galon w 2024/01/13 21:01Wracając do tematu ponad 200 tyś pln za diesla o mocy 150 km i to w SUVie, który raczej nie jest samochodem do regularnych długich szybkich tras...coś tutaj mnie razi.
Mam podobne zdanie, elektryczne ID mają już korektę ceny o 65kpln, liczę że spalinowe też z podobnego powodu będą miały korektę

Galon

Cytat: Kabe w 2024/01/13 20:51
Nie czepiam się 0,4L miałem na myśli przedział 1,6-2,0 -> 6,3L vs 7,3-7,6L
Od 2L do 7L jest daleko, ale od 6L do 7L już blisko :)
jasne rozumiem. Ino, że te 6 do 7 to wg mnie powinno być do niemniej niż 8 (takie mam doświadczenia), no i dotyczą tras sporadycznych i dłuższych niż regularna jazda, bo o to było pytanie. Nie znam osób, które codziennie pokonują więcej niż te przysłowiowe 30-100 km, a które wówczas nie są zawodowymi kierowcami.

Kabe

To już sprawa indywidualna % podział trasa/miasto, u każdego jest inaczej.
Kompaktowy SUV nie jest dobry ani do miasta, ani na trasy, to takie auto uniwersalne czyli w każdych warunkach nieoptymalne he he, każdy to chyba wie.
U mnie patrząc nie na dni jazdy,  ilość jazd, a przejechane km to zdecydowaną większość robię na trasie w ciągu roku.

Wojmar

Cytat: Galon w 2024/01/13 20:45
te 0,4 litra to jest rzeczywiście różnica. Jeszcze większa była w porównaniu z poprzednim SUVem użytkowanym na tych samych codziennych trasach zamiast 2 spalał 13-15 l/100kmw zimowych warunkach.
Galon jesteś de beściak uśmiałem się do łez .Jak to z czasem zmienia się perspektywa .Kiedyś jak mi spadło spalanie o 1 lub 2 litry to byłem dumny z siebie i zaraz leciałem do żony aby jej o tym powiedzieć ,a ona - co mi za te oszczędności kupisz :) [size=78%].   A teraz a tych nieszczęsnych Hybrydach spalanie jest ok 3 l na 100 km w  zimie . Żona wściekła .Nic jej  nie kupie bo spalanie prawie nie spada [/size] ;D

arekp

Z racji przesiadki na auto o wielkości pozwalającej Tiguanowi wjechać do środka i starczyło by miejsca jeszcze na wypełniacze, powiem że dla mnie pozycja kierowcy była głównym wyznacznikiem decyzji o tym kierunku. Były też inne, ale "nie umiem" już składać się do niskich pojazdów.

Wczoraj byłem właśnie w trasie. Na ekspresówce przepisowe 120km/h i użycie silnika benzynowego. Spalanie 10/100. Aku zostało na jazdy po mieście i śmiałem się sam do siebie jak kierując się w trasę powrotną, na liczniku zasięgu pozostał mi 1km elektryka podczas opuszczania "rogalika" do S-ki ;-)

Galon

A teraz na poważnie. Jeżeli ktoś chce zamówić schodzącego ze sceny Tiguana to warto przemyśleć wersję ehybrid, zwłaszcza wersji elegance lub r-line, gdyż jest tańsza od innych napędów z wyjątkiem 1.5 TSI. Za tym wyborem przemawiają również koszty eksploatacji i możliwość parkowania w miejskich strefach płatnych za mniejsze pieniądze, a w niedalekiej przyszłości możliwość wjazdu do stref czystego transportu w centrach aglomeracji. Ważne: to nie jest auto z przewidzianą rozsądną opcją ładowania na komercyjnych stanowiskach-za wolno pobiera prąd- ale ze zwykłego gniazdka jak najbardziej, no i lepiej dla kondycji Aku. Nawet jak ktoś obawia się kosztów ładowania prądem to napomknę i jest możliwość korzystania z taryfy nocnej...

Galon

arekp@ moje uznanie i ciekawość jak to wyjdzie "w praniu"