Zastanawiam się nad przesiadka z 1.5 TSI na 2.0 TDI dopłata do silnika 10 tyś. zł
Mam obecnie silnik 1.5 TSI, który przy mojej spokojnej jeździe pali (przy temp. dodatniej średnio 6-6,7L, zimą 7-7,5 L. Czy w dieslu faktycznie jest to na poziomie 5-6 L przy spokojnej jeździe?
Auto służy do codziennej spokojnej jazdy, dojazdy do pracy, trochę miasto itp. średnie przebiegi dzienne to 60 km. Rocznie robię około 18 tyś. km,
Przy założeniu, że 1.5 TSI pali średnio 7-7,5L/ na 1000 km - 75L/ to przy rocznym przebiegu 18 000 km koszt paliwa 95 wynosi 75L*18=1350 L * średnio 6,3 zł= 8500 zl rokPrzy założeniu, że 2.0 TDI pali średnio 6L/ na 1000 km - 60L/ to przy rocznym przebiegu 18 000 km koszt paliwa ON wynosi 60L*18=1080L * średnio 6,5 zł= 7000 zl rok + Ad Blue 1,5L na 1000 km=18*1,7= 27L*4,5 zł= 121 zł*/rok
Czyli zwrot nastąpi po około 7 latach i przebiegu ponad 126 000 km. Auto kupuję na dłuższy czas, myśle że na 10 lat spokojnie.
Spalanie to jedna rzecz, i można sobie łatwo wyliczyć, ale głównie chodzi mi o awaryjnośc i koszty utrzymania silnika diesla. Wymiana oleju oczywiście co 10-15 tyś. km.Obecnie mam 1.9 TDI/90 KM w swojej 20 letniej VW Bora z przebiegiem 430 tyś. km i jest nie do zdarcia, jeździ na oleju Motul 5w30 :-). Ale nowe jednostki to zupełnie inna sprawa, z iloscią dodatkowego osprzętu i czujników no i DPF. Ale do rzeczy, czy jest się czego obawiać i jakie jest faktycznie spalanie? Bo opinie słyszę różne. Który silnik bedzie trwalszy i żywotniejszy, nie wiem jakie przebiegi robi 1.5 TSI, bo jest to względnie nowa i dopracowana jednostka.
Z góry dziękuję wszystkim za cenne informacje i odpowiedzi!!