Zamawianie, czas oczekiwania i odbiór nowego auta

Zaczęty przez MrBlacker, 2018/06/20 23:29

Poprzedni wątek - Następny wątek

ABCTig

Cytat: Skariusz w 2021/09/06 11:40Spróbuj może wytargować rok dodatkowej gwarancji od producenta

Kiepska pozycja negocjacyjna, jeżeli dealer wie że w przypadku nieodebrania samochodu sprzeda go natychmiast za co najmniej 10k drożej.

Skariusz

Spróbować zawsze można to nie kosztuje

michalom

Cytat: Gh0st w 2021/09/06 09:50
W ostatnim czasie przekonałem się że czasem warto odpytać również samego Volkswagena. W moim przypadku auto wyprodukowało się pod koniec miesiąca Sierpień ze statusem "wyprodukowany bez faktury". Rozmawiając z salonem według ich wiedzy auto za chwilę powinno dostać w systemie wspomnianą fakturę i zacząć transportować się do Polski. Tymczasem po wysłaniu zapytania na BOK w VW po dwóch dniach otrzymałem oficjalne pismo z informacją iż "przewidywana" data transportu to ostatni tydzień Września. Biorąc pod uwagę powyższe dochodzę do dwóch wniosków:

       
  • nie zawsze informacje które otrzymujemy z salonu przedstawiają rzeczywisty obraz sytuacji, sprzedawca widzi jedynie to co zostało wprowadzone do systemu. Być może istnieje opcja aby pogrzebać gdzieś głębiej ale nawet jeśli to nie każdy sprzedawca ma na to czas i chęci.
  • "wyprodukowany bez faktury" niekoniecznie musi oznaczać iż auto się wyprodukowało w 100% bo zakładam że nie bez powodu tak bardzo opóźniają transport


Pytałeś mailowo? Bo pisałem do BOK 3 tygodnie temu i cisza :)

Skariusz

Dla zainteresowanych i pozytywnie myślących 36 tydzień wystartował...
W piątek dzonie do salonu i spytam jak się termin zmienił...

Gh0st

Cytat: michalom w 2021/09/06 19:41Pytałeś mailowo? Bo pisałem do BOK 3 tygodnie temu i cisza

Zapytanie złożyłem 28 (sobota) pisząc na adres email: customer@care.volkswagen.pl. Tego samego dnia dostałem odpowiedź z nadaniem numeru sprawy i prośbą o podanie dodatkowych danych dotyczących zamówienia których to brakowało w moim zapytaniu. Pismo z odpowiedzią dostałem we wtorek. Wszystkie odpowiedzi przychodziły z adresu bokvw@volkswagen.pl. Sprawdzałeś może foldery ze śmieciami i spam-em?

Cytat: Skariusz w 2021/09/06 16:51Spróbować zawsze można to nie kosztuje

Masz rację, zapytać nigdy nie zaszkodzi. Problem w tym że jak już zauważył kolega @ABCTig moja pozycja negocjacyjna jest delikatnie mówiąc słaba. Dealerzy nie mogą zamawiać aut na salon tak więc podejrzewam że taka sztuka sprzeda się w kilka dni i z lepszym zyskiem.

ABCTig

Cytat: Skariusz w 2021/09/06 16:51
Spróbować zawsze można to nie kosztuje


Można, ale trzeba być świadomym sytuacji na rynku, która nie jest korzystana ani dla kupujących, ani sprzedających. Nie dotyczy to tylko VW. Wczoraj czytałem w prasie, że według oficjalnej informacji czas oczekiwania na Skodę Kodiaq w benzynie to 10 miesięcy. W Volvo podobnie, w Mercedesie nie sprzedają niektórych modeli. Dopóki to się nie zmieni trzeba się cieszyć jeżeli cena z zamówienia zostanie zachowana.

Skariusz

We Wrześni znów produkcję wstrzymali.

michalom

Cytat: Gh0st w 2021/09/06 21:56
Cytat: michalom w 2021/09/06 19:41Pytałeś mailowo? Bo pisałem do BOK 3 tygodnie temu i cisza

Zapytanie złożyłem 28 (sobota) pisząc na adres email: customer@care.volkswagen.pl. Tego samego dnia dostałem odpowiedź z nadaniem numeru sprawy i prośbą o podanie dodatkowych danych dotyczących zamówienia których to brakowało w moim zapytaniu. Pismo z odpowiedzią dostałem we wtorek. Wszystkie odpowiedzi przychodziły z adresu bokvw@volkswagen.pl. Sprawdzałeś może foldery ze śmieciami i spam-em?

Cytat: Skariusz w 2021/09/06 16:51Spróbować zawsze można to nie kosztuje

Masz rację, zapytać nigdy nie zaszkodzi. Problem w tym że jak już zauważył kolega @ABCTig moja pozycja negocjacyjna jest delikatnie mówiąc słaba. Dealerzy nie mogą zamawiać aut na salon tak więc podejrzewam że taka sztuka sprzeda się w kilka dni i z lepszym zyskiem.


Napisałem jeszcze raz, tym razem poszedłem Twoja ścieżką. Niestety... ciemność widać :)




Gh0st

#1793
Cóż, warto było spróbować. Pozostaje być dobrej myśli że za chwilę fabryki ruszą pełną parą i wszyscy dostaną zamówione auta.

Vomer

Też próbowałem kontaktować się z BOK celem ustalenia przewidywanego terminu produkcji. Taką dostałem odpowiedź. Przedwczoraj.
Mój dealer napisał mi, że w odpowiedzi na jego zapytanie do centrali dowiedział się, że nie są w stanie ustalić nowego terminu produkcji.

arekp

Cytat: arekp w 2021/08/31 17:01Hm. Moje doświadczenia: wchodzę na stronę z rezerwacją terminu, wybieram dzień z pierwszą dostępną godziną od rozpoczęcia pracy (8:00), mijają dwa tygodnie, wchodzę do urzędu pełnego ludzi o 7:55, wpisuję kod rezerwacji do automatu i otrzymuję bilecik numer 1. O godzinie 8:03 pojawia się na ekranie zaproszenie do pokoju :-)

Uzupełniając. Wizyta w Urzędzie 31/08 o 8:00. Jest 9/09 godzina 10:46 i dostałem powiadomienie SMS, że mój dowód rejestracyjny czeka na odbiór.

Skariusz

Tylko pogratulować. Ile czekałeś na auto.

van_daal

#1797
I jakie (nie mogę się doszukać przechwałek na forum ;) )?

mms1994

No chyba 3 czy 4 lata czekał, bo wykupił z leasingu :D

arekp

Cytat: mms1994 w 2021/09/09 16:36
No chyba 3 czy 4 lata czekał, bo wykupił z leasingu :D

5, 5 lat ;-)