Zamawianie, czas oczekiwania i odbiór nowego auta

Zaczęty przez MrBlacker, 2018/06/20 23:29

Poprzedni wątek - Następny wątek

batwomen

@Peterka  Jeśli Allspace z Mexico to 2 miesiące od wyprodukowania do odbioru w salonie, prom może płynie krótko ale cała reszta 'przesiadek' i papierologii trwa

Wojtas

Cytat: Peterka w 2019/12/17 16:28
Dokładnie tak zamówiłem 2.0 TSI 190KM. Czekam na niego. Ile może płynąc prom? 10 14 dni?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Mój Tiguan wypłynąl z Davisville 04.12.2019, miał być 12.12.2019, ale z powodu sztormów/złej pogody dopłynął dopiero 19.12.2019...Statek możesz śledzic na stronie www.marinetraffic.com, ale ciężko Ci go będzie zlokalizować na Oceanie, bo jest tam setki statków. Możesz sprobować - zarejestruj się na tej stronie i weź najdroższy pakiet - 7 dni za darmo, potem go anulujesz w 6tym dniu. Powodzenia w szukaniu.

Skonek2000

Hej Tygrysy !!!
Chyba przeczytałem całe forum dotyczące spalania stojąc przed podpisaniem umowy na Tygrysa w wersji ,,LONG". Na początku był to HL 2.0TSI ale po głębszej kalkulacji zmieniłem na 2.0 TDI 150km ośka. wiem że nie da się bezpośrednio porównać tych obu aut, bo jedno to ,,rakieta" a drugie może za szybkie nie będzie.....ale biorąc pod uwagę ze codziennie mam do pracy ~100km z czego 80% to trasa szybkiego ruchu TDI powinno być chyba OK. Cena mi wyszła o 1.5kPLN mniej niż za TSI. Ciagle bije się z myślami czy dobrze zrobiłem....całe życie tankowałem Pb.....a teraz zamówiłem ON. Na 24h miałem Allspace 2.0TSI i głaszcząc pedał gazu po Warszawie wyszło mi 13l z SS, następnego dnia do Piaseczna z SS 11.5l co mniej/wiecej pokrywa się z tym co piszecie. Nie wiem jak będzie z hałasem TDI w kabinie, ale chyba VW są dobrze wyciszone. Ponadto jest sporo artykułów które mówią ze TYGRYS + 150km TDI to optymalne połączenie...Dzwoniłem tez do wielu dilerów i mówili ze w TYGRYSACH sprzedaje się więcej TDI niż TSI - pytanie ile w tym prawdy, jeśli chodzi o Kodiaka to 7/10 idzie w TDI. Podobno w Allspace 2.0TDI 190km jest ,,high runner" pewnie ze względu na firmy. Choć patrząc n forum wyglada ze 50/50 to TDI/TSI. Dajcie znać czy dobrze wybrałem, czy raczej kompres na głowę i zmiany zamówienia na TSI. Auto powinno się wyprodukować w tygodniu 8-9 2020r wiec jest jeszcze czas na zmianę...choć myśle ze będą na mnie krzywo potrzeć gdybym chciał zmieniać.
Pozdrawiam i najlepszego TYGRYSY 2020r !!! oby kółka na się kręciły !!!

Darayavahus

Mocno indywidualna sprawa. Ja na przykład całe życie dieslami jeździłem i trochę żałuję że chociaż nie przejechałem się TSI. Na podstawie swojego jednak sądzę że dobre diesle to już były. No ale zależy ile km robisz i gdzie. Profil mojego użytkowania jednak uzasadnia diesla, chociaż kilka rzeczy mnie wkurwia czasami.

Wysłane z mojego SM-N950F przy użyciu Tapatalka


Michał

Ja mam 2.0 TDI 150KM DSG 4motion, ale w krótkim Tiguanie i średnie spalanie oscyluje mi wokół 7-7,5 l. Przy czym jest to w 80% trasa drogami powiatowymi i 20% miasto. Przy TSI spokojnie miałbym ze 3 litry więcej, więc pomimo pewnych wad diesla, mając na uwadze, że rocznie robię ok. 30 tys km, wybór jest oczywisty.
A co do wyciszenia się nie martw. Akurat silnika prawie w Tiguanie nie słychać. Znacznie gorzej jest z szumem powietrza powyżej 110-120 km/h.

Skonek2000

Ja dzienne tak jak pisałem robię ~ 20-25kkm rocznie to ten TDI 150km w Allspace wydaje się chyba lepsza opcja od 2.0TSI. Monitorując teraz na stronę VW z wyprzedażami znika więcej TDI niż TSI.
Sam już nie wiem...

Mullrof

człowiek,
skoro jeździsz głównie trasami szybkiego ruchu to zrobiłeś baardzo dobrze.chociaż... tak trochę prześmiewczo muszę powiedzieć, że 1.5TSI na takich trasach też pali mało a cena samego silnika jest dużo niższa.
w każdym razie, wziąłeś na klatę diesla, za jakieś 100-125k km powinno się zwracać.

Skonek2000

W 1.5TSI jest sucha skrzynia DSG do 250NM, ja chciałem mokrą a ona jest montowana do 2.0TSI i 2.0TDI co miało tez wpływ na wybór silnika. Ponadto 1.5TSI do Allspace + 4 osoby i bagaż wydaje się troszkę za mało. Do krótkiego 1.5TSI wydaje się być OK

Rocko

@Skonek2000 po raz kolejny mówisz nieprawdę. Wcześniej już wskazałem wypowiedzi kolegi, który jasno powiedział, że skrzynia jest mokra i nawet podał jej oznaczenie.

Skonek2000


Rocko

Ale zauważyłeś, że artykuł nie dotyczy Tiguana II z silnikiem 1.5 TSI, gdzie zamontowali nową skrzynię DSG, tylko samochodów używanych? Nawet u mnie zamontowali skrzynię mokrą mimo, że co do zasady w 1.4TSI montowali suchą.

Peterka

@Rocko
Może masz racje a może nie. Dowiadywałem się w wielu ASO VW i tam wszyscy serwisanci/mechanicy z którymi rozmawiałem twierdzili ze w 1,5 TSI  DSG jest sucha a w 2.0  TSI DSG jest mokra. Może nie wiedza co mówią/obsługują. To bul dodatkowy czynnik ze zrezygnowałem z 1.5 TSI DSG i czekam na odbiór 2.0 TSI DSG. Oczywiście mówimy o Allspace.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Skonek2000

#1092
Mam takie same informacje jak kolega PETERKA z kilku ASO VW & SKODA.
Do momentu 250NM generowanego przez silniki jest parowania skrzynia DSG DQ200 - sucha, powyżej tego momentu idzie DQ500 - mokra uznawana za ,,pancerna" przez mechaników.
Stad moje zainteresowanie 2.0TDI lub 2.0TSI.

mms1994

Nie wiem jak wy, ale ja mam DQ381. Gdy dowiadywałem się przy zakupie 2.0 TSI 190 tez ma taka. Bodajże jedynie 2.0 TDI FWD ma DQ380
DQ500 ładują dopiero do 2.0 bitdi, bo DQ38x wytrzymuje 420 czy 440 NM

Skonek2000

Ale na 100% ta DQ38X jest mokra skrzynia ze względu na przenoszony moment. Dzięki temu jest bardziej trwała. I jak zadowolony jesteś ze 190-tki w TDI?
Kiedyś jak dobrze pamietam w Superbie z 1.8TSI dławili moment do 250NM aby parować ten silnik z DQ200 właśnie.