Zamawianie, czas oczekiwania i odbiór nowego auta

Zaczęty przez MrBlacker, 2018/06/20 23:29

Poprzedni wątek - Następny wątek

Robi


van_daal


Smerfciamajda

Jak bedzie ,,działał" tak samo jak na ACP to powodzenia.
Używam go w czwartym samochodzie na ACP i wszedzie odwalą numery. Albo czegoś nie mówi albo nie wyświetla.

reality1

A Koreańce z KIA i Hyundaia sobie radzą... Pytałem o nowego Tuscona w jednym z łódzkich salonów - to ze stoków mozna nawet jeszcze w kolorach wybierać...

marzcovy

Jako, że jest to jedyne aktywne forum w sprawie zamówień VW jakie znalazłem, zdecydowałem zapytać tutaj, mimo że sprawa dotyczy VW Golfa (Life).

Mam niepotwierdzony termin na 52 tydzień, ale widząc co się dzieje w tym wątku to jestem przekonany, że jest to nierealne. Bardzo zależy mi, żeby wpłatę początkową leasingu zaksięgować w tym roku podatkowym. Jest jakaś szansa na zaksięgowanie wpłaty w 2021, gdyby odbiór samochodu opóźniał się na 2022?

Pytałem BOK VWFS, ale odesłali do dealera. Dealer twierdzi, że 52 tydzień jest realny (bajki), żeby poczekać, "coś poradzimy", itp. Nic konkretnego się nie mogę dowiedzieć. Może ktoś z Was miał podobną sytuację?

Robi

Cytat: reality1 w 2021/10/05 20:37
A Koreańce z KIA i Hyundaia sobie radzą... Pytałem o nowego Tuscona w jednym z łódzkich salonów - to ze stoków mozna nawet jeszcze w kolorach wybierać...


No tak, ale nie można porównywać koreańskich samochodów do niemieckich. Jaki popyt jest na auta z Korei i jaki na auta z Niemiec.
Ja tam nic nie mam do koreańskich samochodów, ale osobiście nigdy bym tego nie kupił, jednocześnie szanuje decyzję innych bo są różni klienci, jedni kupią koreański inni francuski, a jeszcze inni czekają na niemieckie auto. Taki mamy rynek :)

mms1994

Cytat: marzcovy w 2021/10/05 20:46Mam niepotwierdzony termin na 52 tydzień, ale widząc co się dzieje w tym wątku to jestem przekonany, że jest to nierealne. Bardzo zależy mi, żeby wpłatę początkową leasingu zaksięgować w tym roku podatkowym. Jest jakaś szansa na zaksięgowanie wpłaty w 2021, gdyby odbiór samochodu opóźniał się na 2022?
Uruchomienie leasingu musiało by wtedy nastąpić w 2021, a bez zarejestrowanego auta, nikt Ci tego nie zrobi, nie mówiąc już że auto fizycznie musi zjechać do dilera, żeby ruszyły procedury (kwestie formalne)

mskv

Cytat: marzcovy w 2021/10/05 20:46
Jako, że jest to jedyne aktywne forum w sprawie zamówień VW jakie znalazłem, zdecydowałem zapytać tutaj, mimo że sprawa dotyczy VW Golfa (Life).

Mam niepotwierdzony termin na 52 tydzień, ale widząc co się dzieje w tym wątku to jestem przekonany, że jest to nierealne. Bardzo zależy mi, żeby wpłatę początkową leasingu zaksięgować w tym roku podatkowym. Jest jakaś szansa na zaksięgowanie wpłaty w 2021, gdyby odbiór samochodu opóźniał się na 2022?

Pytałem BOK VWFS, ale odesłali do dealera. Dealer twierdzi, że 52 tydzień jest realny (bajki), żeby poczekać, "coś poradzimy", itp. Nic konkretnego się nie mogę dowiedzieć. Może ktoś z Was miał podobną sytuację?


Konfigurowałem Tiguana końcem sierpnia b.r. (ostatni tydzień miesiąca). Zależało mi na wpłacie początkowej w granicach 25% wartości auta, a jeszcze bardziej na fakturze właśnie. Dealer z moich okolic zrozumiał temat i okazał się pomocny w przyspieszeniu papierologii. Wszystko udało się dopiąć tak, że FV została wystawiona 31.08 i zaksięgowana bez żadnych problemów. Spłata rat leasingu ma zostać uruchomiona po odbiorze samochodu. Może znaczenie miał fakt że to drugi samochód brany u nich w przeciągu 3 lat, nie wiem.


Jakkolwiek data odbioru auta wynikająca z zamówienia (30.11.2021) jest bardzo dyskusyjna to kwestie fiskalne udało się załatwić, także raczej głównie dobra wola dealera tutaj ma znaczenie.

ABCTig

Cytat: mskv w 2021/10/05 21:20Wszystko udało się dopiąć tak, że FV została wystawiona 31.08 i zaksięgowana bez żadnych problemów. Spłata rat leasingu ma zostać uruchomiona po odbiorze samochodu.

Ale jest to faktura z leasingu czy od dealera?

Vomer

Auto zamówione 24.05, produkcja zatwierdzona na 35 tydzień, nadal brak vinu. W zeszły poniedziałek napisałem do BOK VW z zapytaniem w tej sprawie. Dziś rano dostałem taką odpowiedź. Nie do końca wiem jak to interpretować. Czy auto jest częściowo złożone i będzie przez nieokreślony czas stało na placu i czekało na części? W sumie to już dla mnie nieistotne, bo zamówienie anulowałem, ale pomyślałem, że może zainteresuje to innych oczekujących.

michalom

Cytat: Vomer w 2021/10/06 09:00
Auto zamówione 24.05, produkcja zatwierdzona na 35 tydzień, nadal brak vinu. W zeszły poniedziałek napisałem do BOK VW z zapytaniem w tej sprawie. Dziś rano dostałem taką odpowiedź. Nie do końca wiem jak to interpretować. Czy auto jest częściowo złożone i będzie przez nieokreślony czas stało na placu i czekało na części? W sumie to już dla mnie nieistotne, bo zamówienie anulowałem, ale pomyślałem, że może zainteresuje to innych oczekujących.


Jeśli nie ma VIN to pewnie nie jest na placu. Obstawiam, że jest nigdzie :)

mskv

Cytat: ABCTig w 2021/10/06 07:01
Cytat: mskv w 2021/10/05 21:20Wszystko udało się dopiąć tak, że FV została wystawiona 31.08 i zaksięgowana bez żadnych problemów. Spłata rat leasingu ma zostać uruchomiona po odbiorze samochodu.

Ale jest to faktura z leasingu czy od dealera?


Od dealera, jako zaliczkowa faktura vat.

mms1994

I co Ci z tej faktury, jak tam tylko VAT rozliczysz, który dodatkowo potem musisz "zaktualizować" przy wystawieniu fv właściwej od leasingu? Przecież fv zaliczkowa nie daje podstawy PIT ;)

thanek

Właśnie wyczytałem, że Renault poszedł w taką strategię, że ze względu na braki w półprzewodnikach, niektórych funkcji elektrycznych w aucie nie będzie montował - np. Arkana, Captur i chyba Clio nie będą miały składanych lusterek. W przyszłości, gdy sytuacja się poprawi, będzie można dodać te funkcje w ASO. Zastanawiam się, czy taka opcja by mi podeszła, niby fajny pomysł, bo jednak masz od razu czym jeździć, ale z drugiej strony płacisz za coś, czego być może nigdy nie dostaniesz (wiem, że lusterka to pikuś, ale wiadomo, że może też chodzić o inne rzeczy).


michalom

Cytat: thanek w 2021/10/06 10:40
Właśnie wyczytałem, że Renault poszedł w taką strategię, że ze względu na braki w półprzewodnikach, niektórych funkcji elektrycznych w aucie nie będzie montował - np. Arkana, Captur i chyba Clio nie będą miały składanych lusterek. W przyszłości, gdy sytuacja się poprawi, będzie można dodać te funkcje w ASO. Zastanawiam się, czy taka opcja by mi podeszła, niby fajny pomysł, bo jednak masz od razu czym jeździć, ale z drugiej strony płacisz za coś, czego być może nigdy nie dostaniesz (wiem, że lusterka to pikuś, ale wiadomo, że może też chodzić o inne rzeczy).


Mówię za siebie: ja bym nie brał obietnic. To jak z każdym sprzętem: nie kupuj na podstawie przyszłych, potencjalnych funkcji. Kryzys półprzewodników może potrwać ze 2 lata. Jak się skończy to na bank będą priorytetyzować nowe auta i nowych klientów — zawsze tak jest.